Ik heb vers diepvries vlees voor mijn katten.
Kant en klaar vers vlees.
Toen ik begon had ik 1 rol die sneed ik in plakjes van 50gram. Half bevroren gesneden.
En deed ik weer in de vriezer. Per dag haalde ik dit eruit.
Opmerkelijk dat het lekker vers leek per plakje. Mooi rood! Lekker vocht.
Nu zijn de katten helemaal over en snijd ik vooruit met grote plakken van 310 gram per keer. En die snijd ik dan ik blokjes.
Als ik die per dag uit de vriezer haal is het wat kleur loos, lijkt wat droog en mijn katten eten het slechter. Huh?
Hoe kan ik dit beter doen?
Vers vlees droog..
Re: Vers vlees droog..
Ik portioneer 4x 250 gram uit een 1 kg worst en dat gaat weer de diepvries in (= 1 dag voor 2 katten). Dat haal ik 's-ochtends uit de diepvries en dan gaat het achterin de ijskast (waar het het koudst is). De volgende ochtend is het ontdooit.
Als je het in kleine blokjes weer invriest kan er natuurlijk meer lucht bij en zal het snelst uitdrogen. Dus portioneren kun je het beste doen in zo groot mogelijke porties.
Je moet uiteraard ook het lekvocht er weer overheen/doorheen gooien.
Ps. Diersoort maakt ook wel uit. Haas is erg vochtig (en rood) terwijl duif compacter is.
Als je het in kleine blokjes weer invriest kan er natuurlijk meer lucht bij en zal het snelst uitdrogen. Dus portioneren kun je het beste doen in zo groot mogelijke porties.
Je moet uiteraard ook het lekvocht er weer overheen/doorheen gooien.
Ps. Diersoort maakt ook wel uit. Haas is erg vochtig (en rood) terwijl duif compacter is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)