Veel kwijlen (na haarbalpasta)

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
DaphnePiet
Kitten

Veel kwijlen (na haarbalpasta)

Bericht door DaphnePiet »

Hoi allemaal. Ik heb zojuist met twee dierenarts praktijken overleg gehad i.v.m. het per vandaag (en misschien ook wel per vannacht)vele kwijlen wat onze kater Piet doet (3,5 jaar oud). De kwijl valt uit Piet zijn bekkie (en hij moet geregeld slikken; mond klinkt en voelt erg vochtig) Er zijn geen veranderingen in zijn eet- en drinkgedrag en ook is hij energiek. Piet doet zijn behoeften buiten, dus hier geen zicht op. Hij is echter vandaag veel binnen geweest, dus ik verwacht ook geen afwijkingen daarin (we houden hem nu vanwege de klachten ook binnen). Er wordt door de dierenarts praktijken gedacht aan gebitsproblemen of misselijkheid. Piet laat het niet goed toe om zijn gebit goed te controleren. Slijmvliezen lijken keurig roze.

Na het ophangen bedacht ik mij dat wij Piet gisteravond voor het eerst Malt-Soft Paste Extra van GimCat hebben gegeven. Google geeft geen bruikbare "hits" als ik zoek naar bijwerkingen van de pasta/ingrediënten. Ingrediënten: plantaardige bijproducten (moutextracten 43,7%, cellulose 4%), oliën en vetten (31%), gist (bevat 1% bèta-glucanen).

Een paar maanden terug hebben we wel enkele malen contact gehad met de dierenarts vanwege gebrek aan eetlust (en veelvuldig slikken). Reden is nooit gevonden (anti misselijkheid medicijn Metomotyl werkte wel), vandaar start met anti-haarbal product om te onderzoeken of dit effect heeft. We gebruiken eerder hairball control van Churu, helaas verkocht de winkel deze niet meer waardoor overstap op GimCat.

Iemand enig idee of deze pasta van GimCat dit kan veroorzaken? Bedankt voor het meedenken!

Groet, Daphne
Plaats reactie