Hoi
Omdat de dierenarts op zondag dicht is graag jullie advies.
Mijn kat heeft een kuur Prednisolone (prednicortone).
5 dagen 1 pil en daarna 5 dagen 0,5 pil.
Ze heeft er nu 2 gehad. Ik merk nog niet veel verschil.
Ik las nu pas online in de bijsluiter ( niet gekregen bij dierenarts) dat je het beter om 10 uur s avonds kan geven. Ik geef het nu s morgens. Moet dus wisselen.
Maar wissel ik dan vandaag gewoon van ochtend naar avond? Of doe ik nu 1x middag en dan morgen de avond.
De kuur is maar zo kort dus wil het graag goed doen.
Wanneer kan ik resultaat verwachten? Ze krijgt het voor gezwollen weefsel in haar keel. Waarschijnlijk ontsteking of allergie. Heeft het al 1,5 jaar.
Biopt uitslag volgt volgende week pas.
Wisselen ochtend naar avond hoe?
-
- Huiskat
Re: Wisselen ochtend naar avond hoe?
Als je ze ook mag delen (omdat je het hebt over straks 0,5 per dag) dan had je vanmiddag ook een 0,5 kunnen geven en vanavond om 22.00 de andere 0,5. Daarna zou je op het 22.00 schema zitten.
(Ik heb geen ervaring wanneer je verschil zou moeten zien... Als het alleen om zwelling/ontsteking of allergie gaat zou je volgens mij binnen 2 dagen verschil moeten kunnen zien. Het het om auto-immuun of chronische aandoening moet je aan een week denken.)
(Ik heb geen ervaring wanneer je verschil zou moeten zien... Als het alleen om zwelling/ontsteking of allergie gaat zou je volgens mij binnen 2 dagen verschil moeten kunnen zien. Het het om auto-immuun of chronische aandoening moet je aan een week denken.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
-
- Huiskat
Re: Wisselen ochtend naar avond hoe?
Dank je voor de reactie.