Stoeien met kater

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Edjus
Kitten

Stoeien met kater

Bericht door Edjus »

Ik heb deze kater gekregen toen mijn vriendin overleed bijna 4 jaar geleden. De kater is nu bijna 14 jaar. Hij was tevreden want ik woon in zijn territorium. Maar hij miste iets: hij wilde spelen. Vaak tikte hij mij aan met zijn voorpootje, zonder klauwen. Maar als ik daar op in ging, kwamen die klauwen er automatisch uit en werd het bloed. Dus ik kocht speeltjes. Daar speelde hij één keer mee en de tweede keer nog een beetje (voor mijn plezier, leek het wel). Het werd mij duidelijk: hij wilde met mijn hand spelen. Dus ik kocht een paar lange en dikke leren handschoenen. Als hij me nu uitnodigt, trek ik die aan en ga vóor hem fladderen en hem aantikken. Hij had al snel in de gaten dat hij zowat alles kon als ik die handschoenen aan had. Hij vocht ook niet door als ik ze uit trok. Dus hij kent het verschil tussen handschoen en hand. Hij vecht dat het een lieve lust is. Slaat met zijn klauwen, springt naar me toe, slaat zijn voorpoten om mijn arm heen, klemt hem tegen zich aan en bijt. Hij bijt hard want ik kan hem helemaal optillen zodat hij alleen nog maar aan zijn tanden hangt. Het doet toch wel een beetje pijn en als ik een beetje bang van hem wordt, omdat het er allemaal erg woest uit ziet, hou ik ermee op. Hij moet dan een paar minuten afkoelen en dan is het spel over. Ik denk dat hij er blij mee is.
https://www.bol.com/nl/nl/p/handschoene ... oductTitle
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Re: Stoeien met kater

Bericht door Asse-Poes »

Zo te lezen is dit precies wat Fritz nodig heeft om zijn stoeibehoefte te bevredigen! :grin:
Met die handschoenen heb je een goede en veilige oplossing gevonden.

Fritz is nog steeds een bikkel en blijft zo lekker in conditie. Wat een leuke en bijzondere kat heb je.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Edjus
Kitten

Re: Stoeien met kater

Bericht door Edjus »

@Asse-poes. Bedankt! 👍
Plaats reactie