Mijn zus had een nestje kittens en kwam toevallig langs met een kleintje. Zodra ze weer weg was, heeft Nero het hele huis afgezocht naar 't kleintje, roepen, snuffelen, hele riedel. Op basis daarvan heb ik ervoor gekozen een kitten erbij te nemen uit dat nestje, Poppy. Ze was de rustigste uit het nest, heel lief. Past eigenlijk perfect bij Nero.
Ze is nu sinds maandagavond bij me. Nero was eerst heel boos, veel blazen, maar niet slaan of zoiets. Zo is ze niet. Poppy zoekt haar ook niet actief op. Het lijkt nu vooral of Nero bang is. Ik gaf haar vanmiddag snoepjes en ze hoorde Poppy in de buurt ook eten. Ze gooide zo 't snoepje weer naar buiten en weigerde te eten. Ook dr ademhaling was anders, dus ik vermoed vooral angst.
Gisteren was mijn vriend bij me. Hij en Nero zijn twee handen op één buik, dus hij heeft Nero gerustgesteld. Vandaag probeerde ze wel beneden te zijn. Ze heeft vanochtend een beetje rondgekeken, terwijl Poppy bij me op de bank onder een dekentje lag te slapen.
Ik denk dat het wel goed komt, zodra Nero doorheeft dat Poppy geen kwaad heeft. Maar welke tips zijn er om de angst wat te verminderen? Ik verdeel nu de aandacht de hele tijd. Heb gelukkig vakantie nu en ik werk hybride. Dus ben veel thuis. Als er nog tips zijn, dan hoor ik ze graag! Ik denk vooral zelf dat ik 't tijd en rust moet geven