Verzekeren in het buitenland

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Jaanh
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2019 00:39

Verzekeren in het buitenland

Bericht door Jaanh »

Hallo allemaal,

Ik heb een maand geleden een FIV kater van 8 jaar geadopteerd, heb er nog geen seconde spijt van gehad, hij is helemaal op mij afgestemd (buiten die kattenbakbezoekjes om 4 uur 's nachts :eangel: )
Nu was ik opzoek naar een ziekteverzekering voor mijn kat maar hier in België is het aanbod heel schaars (1 grote verzekeraar die ik online kon vinden) maar daar kan ik hem sowieso niet op aansluiten omdat hij ouder is dan 5 jaar :-|
Ik vroeg mij af of ik mijn kat in het buitenland (bv Nederland) zou kunnen verzekeren?
Iemand hier ervaring mee of die iets meer weet?

Alvast bedankt!
Jana & Pluut
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Verzekeren in het buitenland

Bericht door Admin »

Hoi,

Op deze pagina vind je de huisdierenverzekeringen. Of je kat daar verzekerd kan worden, ben ik niet zeker van, maar via deze pagina kun je er alle informatie vinden.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6796
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verzekeren in het buitenland

Bericht door Dinky »

Geen idee, daarvoor ben ik onvoldoende bekend met de voorwaarden van de verzekeraars. Wel is het zo dat er in Nederland meerdere huisdierenverzekeraars zijn dus dat wordt een kwestie van de voorwaarden lezen.

Je zou ook kunnen overwegen om maandelijks zelf geld opzij te zetten voor medische kosten als een spaarpot. Ik kan mij namelijk voorstellen dat doordat de kat volwassen is en FIV heeft diverse medische behandelingen ook al uitgesloten zijn van vergoeding. Ik heb een aantal jaren terug gekeken voor onze poes van toen 5 jaar met blaasgruis en dan stond in de voorwaarden dat kosten die samenhangen met blaasproblemen worden uitgesloten van vergoeding omdat ze al bekend is met blaasproblemen. Bovendien was de premie ook aanzienlijk omdat ze al volwassen was. Dat heeft mij toen doen besluiten om geen verzekering af te sluiten maar te zorgen dat er genoeg geld opzij staat voor medische zaken.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie