Enorm aanhankelijk

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Bruun86
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 apr 2017 17:05

Enorm aanhankelijk

Bericht door Bruun86 »

Hoi allemaal!

Ik kan wel wat hulp gebruiken. Na het overlijden van m'n oude moppie vond ik het zo enorm stil dat ik eigenlijk na 3 dagen al in t asiel stond. Het idee was, gewoon even kijken, ook of t goed voelt.
Als ik in een asiel kom dan kies ik niet, ik laat mij kiezen. En dat gebeurde dus direct.
Dag er na ben ik nog eens gaan kijken en dit keer met m'n zoontje er bij en weer kwam ze direct en ook naar m'n zoontje.
We hebben haar uiteindelijk meegenomen en ze is nu net geen 4 weken bij ons dus misschien ben ik hier mee ook wat te vlot.

Bij thuiskomst uit het asiel duurde het precies 20 minuten voor ze languit bij mij of zoontje kwam liggen. En sindsdien is ze niet meer van schoot geweest bij wijze van.
Zodra zoontje of ik aanstalten maken om te gaan zitten, dan is ze er als de kippen bij. Ze kruipt op je/in je, likt je helemaal af. Ergens ontzettend aandoenlijk maar het jammere is dat ze ietwat lelijk kan reageren als je haar van je schoot dirigeert.

Ze is heel lief en gewoon ontzettend aanhankelijk en houdt van aandacht. De afgelopen dagen negeer ik haar soms maar ook dat breekt m'n hart want dan loopt ze helemaal zo verloren achter ons aan.
Wat kan ik doen zodat het iets minder wordt?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5504
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Enorm aanhankelijk

Bericht door nellebel »

Zat ze in het asiel alleen of bij andere katten? Misschien dat een maatje helpt.
Anderzijds sorry maar zie ik het probleem niet zo. Maar ik ben dol op aanhankelijke katten. Gijs loopt ook altijd voor mijn voeten en kruipt helemaal in mijn nek en sabbelt mijn nek helemaal af. Hij wil ook niet van schoot maar meestal begin ik van te voren al tegen hem te vertellen bijvoorbeeld dat vrouwtje zo even op staat. En of hij mee gaat. Ik maak hem zo enthousiast en meestal springt hij dan van schoot als ik aanstalte maak. En loopt hij mee naar de wc. Tja je bent nergens alleen in huis hi hi

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Enorm aanhankelijk

Bericht door ErikPhilippus »

Ik ben het met Wendy eens: een maatje erbij. Je zou het kunnen uitproberen tenminste.
En verder het poesje accepteren zoals het is: heel lief en aanhankelijk. Ik zou daar echt geen probleem mee hebben :grin:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Enorm aanhankelijk

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me bij de adviezen aan. je hebt een dankbaar en zeer aanhankelijk poesje in huis. Zulke exemplaren heb ik er hier ook bij. En ja als ik naar toilet moet levert me dat wel eens een hap en krab van Rik op. Dat weet ik en daar let ik op.

Als ik jou was zou ik haar accepteren zoals ze is. Persoonlijk heb ik altijd een dekentje op schoot zodat ik kat met dekentje en al eraf kan zetten.

Wie weet zou het inderdaad helpen als je met het asiel overlegt en een kat erbij neemt waarvan zij weten dat poeslief er goed mee overweg kon.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Enorm aanhankelijk

Bericht door Kurgel »

Ze vindt jullie dus gewoon heel erg lief. Een maatje zou kunnen helpen de aandacht af en toe af te leiden. Of je zoontje op vast tijdstip met haar laten spelen met bijvoorbeeld een kattenhengel, voor allebei leuk, zodat ze wat energie kwijt is, aandacht gehad heeft en dan kan gaan liggen slapen? Ze slapen tenslotte veel, dus er moet nog genoeg tijd voor jezelf overblijven? Katten houden van enige routine, dus als die er is en ze weet wanneer ze wel en niet veel aandacht krijgt zal ze er misschien ook mee ophouden er voortdurend om te bedelen. Ik kan in de avond ook niks doen zonder kat op of om me heen, maar overdag zijn ze gewend dat ik bezig of aan het werk ben en dan hoor of zie ik ze nauwelijks. Liggen ze lekker ergens in het zonnetje te slapen en met een oog te kijken. Wat ik aan het doen ben, maar o wee als ik 's avonds probeer werk te verzetten, dat was namelijk niet de bedoeling.
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Plaats reactie