Mijn poes had een vreemde bult naast 1 van haar tepels.
Er is een excisie biopt genomen waarbij het gehele melkpakket en 1 tepel erg ruim is weggesneden en naar het lab is gestuurd.
Het vermoeden was namelijk een kwaadaardige tumor, en na het excisie biopt zou dan bij slechte uitslag besloten worden alle melkklieren preventief te verwijderen.
Maar de uitslag is toch positief: hyperplasie, goedaardig proces. Dierenarts noemde ook het Dolly Parton syndroom.
Ontzettend fijn nieuws dat ze niet die zware operatie hoeft te ondergaan want ze was al behoorlijk zielig van het excisie biopt. Dus ben ik erg blij om deze uitslag.
Maar het gekke is nu, dit zien ze normaal alleen bij poezen die niet gesteriliseerd zijn. En dat is mijn kat dus wel. En nu kan het soms gebeuren dat er cellen achter gebleven zijn van de eierstokken die nog hormonen produceren maar dan zou ze gigantisch krols moeten zijn elke maand en dat is ze geloof ik niet. Ze is 24/7 een erg aanhankelijke knuffelige kat en niet alleen eens per maand.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt ? En wat kan ik verwachten voor de toekomst ? Komt dit misschien weer terug ?
dolly parton bij gesteriliseerde poes
-
- Kitten
Re: dolly parton bij gesteriliseerde poes
Hoe oud is je poes?
wat vervelend, al die onzekerheden over de toekomst. Ik heb er geen ervaring mee.
Onze hond (10) is verleden jaar geopereerd aan een mamatumor en mij is ook verteld dat het altijd weer terug kan komen. Ik geef haar nu preventief worteltjes ( gekookt) en andere produkten waar goede stofjes in zitten , produkten met veel anti oxidanten . Kurkuma is ook heel goed.
Heel veel sterkte
wat vervelend, al die onzekerheden over de toekomst. Ik heb er geen ervaring mee.
Onze hond (10) is verleden jaar geopereerd aan een mamatumor en mij is ook verteld dat het altijd weer terug kan komen. Ik geef haar nu preventief worteltjes ( gekookt) en andere produkten waar goede stofjes in zitten , produkten met veel anti oxidanten . Kurkuma is ook heel goed.
Heel veel sterkte
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
-
- Kitten
Hoi Anne, ze is bijna 10 jaar.
Het gaat nu goed met haar en ze herstelt goed van de operatie.
Het zal afwachten zijn dan denk ik.... ik hoop natuurlijk dat ze nog 10 jaar meegaat
Het gaat nu goed met haar en ze herstelt goed van de operatie.
Het zal afwachten zijn dan denk ik.... ik hoop natuurlijk dat ze nog 10 jaar meegaat

Dat hopen wij ook
onze duimen en poten draaien hier

grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy