kloven en wonden in de kussentjes van de pootjes

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
poezeloes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jan 2016 12:05

kloven en wonden in de kussentjes van de pootjes

Bericht door poezeloes »

Hallo allemaal,

Ik weet niet of mijn topic in de juiste rubriek staat, maar enfin...

Het gaat over de kater van mijn schoonzusje, Gucci.
Gucci is een forse maine coon kater van (ik denk) 2,5 à 3 jaar oud.
Hij blijkt een soort immuumziekte te hebben, waarvan ik de naam nooit onthoud.
Het resultaat is dat hij diepe kloven heeft in de kussentjes van z'n voorpootjes.
De wonde staat open en bloedt.
Als er dan toch een korst op komt likt hij eraan, wordt de korst week en gaat het weer open.
Ze is hier al vaak voor naar de dierenarts geweest, heeft alle verschillende kuren en middeltjes gekregen maar niks lijkt te werken.
Het enige wat ze kan doen is heel vaak zo'n kap opzetten zodat hij er niet aan kan gaan likken.
Ook is het zelfs al 2x gehecht door de da, maar elke keer gaat et terug open, infecteert, bloedt...

Sokjes heeft ze ook al geprobeerd en verband, maar alles haalt hij er in een mum van tijd weer terug af.

Nu dacht ik aan die elastische zwachtels, van petflex... zou dit iets zijn om rond zijn pootjes te kunnen doen?
Volgens de beschrijving van het product is dit speciaal voor wonden en na operaties en zo.
Heeft hier iemand ervaring mee??
Of nog andere tips voor haar om te poot te verbinden??
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: kloven en wonden in de kussentjes van de pootjes

Bericht door Omnia »

Zelf heb ik hier geen ervaring mee.

Je zou je vraag ook weg kunnen leggen bij de besloten Facebook groep CBD Olie voor dieren. Van cbd olie is intussen bekend dat het auto-immuunstoornissen kan behandelen. Met erg goede resultaten.
Voordat je toegang krijgt tot de informatie, moet je eerst lid worden. Daar zijn verder geen eisen aan verbonden. Gewoon op de button lid worden drukken.

Soms duurt het eventjes voor je toegelaten wordt, omdat de beheerder behoorlijk druk is.

https://m.facebook.com/groups/942065905881282
Cerna

Re: kloven en wonden in de kussentjes van de pootjes

Bericht door Cerna »

Dat heet Pododermatitis en ik heb ook een kat gehad die deze kwaal had. Bij haar hielp Prednison goed, maar is niet zo onschuldig als CBD-olie (verkrijgbaar in de reformwinkel en beginnen met 2x daags 1 druppeltje).
Van CBD-olie weet ik niet of het zal helpen, van Prednison wel.
poezeloes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jan 2016 12:05

Re: kloven en wonden in de kussentjes van de pootjes

Bericht door poezeloes »

@ Omnis, als ik op de link klikte er stond; "de inhoud van deze pagina is niet verkrijgbaar"
Maar ik probeer het later nog wel eens... of geef de link door aan mijn zoonzusje.

@ Cerna, Ik weet niet of ze prednison al geprobeerd heeft. Vraag ik wel even na als ik haar zie.
Is het ooit helemaal overgegaan/weg bij jouw kat? Volgens de da is het iets voor levenslang :-(
Plaats reactie