Otis te mager?

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pisces2202
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 feb 2013 14:37

Otis te mager?

Bericht door Pisces2202 »

Onze Otis is 12 weken. Op 11 juli is hij geënt en ontwormd en helemaal nagekeken. Hij woog 1004 gram. Hij is ontzettend actief. Eet en drinkt goed, een maakt goed gebruik van de bakken. Toch vind ik hem achter zijn ribbetjes wat ingevallen. Zijn heupjes steken uit. Niks geen babyvet dus. Hij krijgt Sam's Field kittenbrok (zonder granen) en RC kitten, plus af en toe een hapje nat voer voor het lekkere. Droog voer is de hele dag beschikbaar.

Kan ik hem nog iets geven of kan het zijn dat hij gewoon zo snel groeit een actief is. Ook denk ik dat hij gaat wisselen omdat hij echt op alles bijt. Kan het daar ook aan liggen? Hij is niet aan de diarree.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Otis te mager?

Bericht door Rik »

Was otis op 11 juli 12 weken of nu? En woog hij bij de enting 1004? Want 11 juli is alweer bijna 2 weken geleden. En 1004 bij 10 weken is prima.

Voor kittens geldt eigenlijk dat je meer moet kijken naar hoe ze zijn (actief) en of ze aankomen. Dus probeer Otis om de twee dagen te wegen en kijk of hij gewoon aankomt. Als hij verder vrolijk en actief oogt (en dus ook aankomt) hoef je je nog geen zorgen te maken.

Het wisselen lijkt mij wat vroeg maar zou op zich kunnen met 3 maanden.
Snijtanden: 3-5 maanden leeftijd
Hoektanden: 4-6 maanden leeftijd
Kiezen: 4-5 maanden leeftijd

Maar vergeet ook niet gewoon... kittens zetten graag hun tandjes in alles :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie