Beste forumgebruikers,
Aangezien het vandaag zo warm is geweest ga ik er vanuit dat het met oververhitting te maken heeft.
Zelf ben ik vandaag de hele dag weggeweest, maar in de avond merkte ik op dat één van mijn kittens heel 'eng' zat te hijgen (dit was wel na het spelen met zijn broertje).
5 minuten hierna niks meer van gemerkt en hij gedraagt zich verder ook niet anders.
Mijn vriend vertelde me later dat hij eerder op de dag ook zo had gehijgd en ook kort.
Mijn vraag is dus.. Moet ik de dierenarts nu bellen of kan dit wachten tot morgen?
En waar denken jullie dat het mee te maken heeft?
Alvast bedankt voor de hulp!
Kitten 15 weken zwaar/kort hijgen (door oververhitting?)
-
- Tijger
Re: Kitten 15 weken zwaar/kort hijgen (door oververhitting?)
Ja, dit kan met de warmte te maken hebben. Ik ben ook een keer geschrokken van een snelle ademhaling van een kat die in de vensterbank in de zon had gelegen. Bleek loos alarm te zijn. Maar dat hoeft in jou geval niet zo te zijn, dus ik zou het wel goed in de gaten houden.
Groet,
Erik
Groet,
Erik
Goed zijn gedrag observeren, en omdat hij zo jong is even proberen om ze uit de zon te houden i.v.m oververhitting en problemen met de lichaamsfuncties.
Wanneer je het niet vertrouwd zou ik zeker een da raadplegen, ook kittens kunnen hartproblemen hebben. Hoe reageert zijn broertje na het spelen?
Kan dit kitten lang achterelkaar doorspelen of wordt hij snel moe, want dan zou ik zeker een bezoek aan de da brengen voor nader onderzoek.
Wanneer je het niet vertrouwd zou ik zeker een da raadplegen, ook kittens kunnen hartproblemen hebben. Hoe reageert zijn broertje na het spelen?
Kan dit kitten lang achterelkaar doorspelen of wordt hij snel moe, want dan zou ik zeker een bezoek aan de da brengen voor nader onderzoek.
Ik zou hartproblemen in ieder geval in het achterhoofd houden..
Het zal inderdaad met de hitte te maken kunnen hebben ja!
Misschien stom, want heeft er misschien helemaal niks mee te maken. Maar Mila heeft soms ook iets geks. Heb het een heel paar keer bij haar gezien. Ze gaat stijf staan en blaast dan uit haar neus. Net of er iets vast zit. Maakt ook een knorrend geluid. En dat ziet er ook een beetje hijgend uit. Ik vermoed dat dit 'reverse sneezing' is. Je kunt eventueel wat filmpjes op youtube kijken of dat het niet is. Maar ik vermoed dat het ook met de warmte ofzo te maken zal hebben.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Misschien stom, want heeft er misschien helemaal niks mee te maken. Maar Mila heeft soms ook iets geks. Heb het een heel paar keer bij haar gezien. Ze gaat stijf staan en blaast dan uit haar neus. Net of er iets vast zit. Maakt ook een knorrend geluid. En dat ziet er ook een beetje hijgend uit. Ik vermoed dat dit 'reverse sneezing' is. Je kunt eventueel wat filmpjes op youtube kijken of dat het niet is. Maar ik vermoed dat het ook met de warmte ofzo te maken zal hebben.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila