Verhuizen kat van 14 jaar

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Djengis Khan
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2016 17:43

Verhuizen kat van 14 jaar

Bericht door Djengis Khan »

Hallo beste mensen,

Ik woon al 14 jaar in een huis met een grote tuin. Mijn kat is 14 en woont dus al zijn hele leven in dit huis. Nu is het zo dat ik kleiner moet gaan wonen, omdat de zaken niet zo goed gaan. Ik ga waarschijnlijk naar een appartement zonder tuin. Mijn kat is best gestrest in dichte ruimtes en ik denk dus dat het heel *** gaat worden voor m'n kat. Ik kan er verder niks aan veranderen. Ik zou graag advies van jullie willen hoe het zal gaan en of mensen hier ervaring mee hebben. Ik geef er zelf niet zo heel veel om maar ik vind het *** voor m'n kat. Die is gewend elke dag naar buiten te gaan. Hij heeft ook een kattenluikje en kan dus wanneer hij wil weg. Als ik de huiskamer deur dicht doe wil hij meestal gelijk naar buiten omdat hij bang is opgesloten te zitten. Verder is t een hele lieve kat. Hij is boor iedereen bang behalve voor mij.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Verhuizen kat van 14 jaar

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
heeft je appartement een balkon? dat zou je katvriendelijk kunnen maken zodat hij/zij buiten in de zon kan zitten en naar buiten kan kijken. kattenluik zal wat lastig zijn.
hier staat het raam permanent open en kunnen ze naar buiten als ze willen.
mijn 5-hoog balkon is rondom van een bijtveilig net voorzien, dus hoef ik ze niet in de gaten te houden.
verder denk ik niet een al te groot drama van maken, het is niet anders..
weet niet goed wat je bedoelt met opsluiten, zoveel mogelijk deuren openhouden denk ik..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7691
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Verhuizen kat van 14 jaar

Bericht door Rik »

Ja, er is natuurlijk vrij weinig aan te doen. Alleen als zou blijken dat hij ongelukkig is met de nieuwe situatie dan zou je aan herplaatsing kunnen denken. Tot die tijd zou je het binnen extra aantrekkelijk moeten maken. Dat kan echter wel betekenen dat je zelf wat concessies moet doen qua indeling van je leefruimte. Grote krabpalen, toegang tot alle ruimtes, voldoende gelegenheid om de hoogte in te gaan (met bijvoorbeeld plankjes aan de muur en loopmogelijkheid op hoogte).

Liep hij alleen in je eigen tuin of ging hij ook de buurt in? Als hij van iedereen en alles bang is dan zou zijn drang om naar het onbekende te gaan toch ook redelijk beperkt moeten zijn (hoop/denk ik). En dan zou hij hopelijk binnen kunnen wennen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Dorien66

Re: Verhuizen kat van 14 jaar

Bericht door Dorien66 »

Welkom op het forum. Ik zou ook zeggen: eerst maar eens proberen. Een katvriendelijk balkon is dan wel fijn, dus als dat haalbaar is, zou ik dat wel doen.
Plaats reactie