Grote wond op neus onze 9jr oude poes geneest niet. Help !!?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
YouriHL
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2016 12:40

Grote wond op neus onze 9jr oude poes geneest niet. Help !!?

Bericht door YouriHL »

Beste mensen, Wij hebben een serieus probleem met onze poes Kimmy.
Ze heeft een grote wond op haar neus.

Enige tijd geleden is ze aangevallen door een van onze gastkatten en heeft daardoor een zeer grote wond op haar neus (als in: de neus is haast weg).

We hebben een kap voor haar opgehaald in Lochem bij de Dierenapotheek (niet echt naast de deur). In het begin kreeg ze het steeds voor elkaar om toch onder de kap bij haar neusje te komen. Toch, na veel moeite, heeft ze de afgelopen drie weken er niet aan gezeten en leek het neusje zeer goed te genezen. Tot vanochtend.

Ze zat er weer aan en werd helemaal panisch. Ik kon haar nog maar net te pakken krijgen en heb haar nu in de badkamer gezet. Daar heb ik geprobeerd om haar tot rust te manen, schoon te maken en te zien hoe het gaat. Ze is nu iets rustiger.

We hebben al verscheidene dingen geprobeerd, maar ze blijft eraan krabben. Wie kan ons helpen ? Ze loopt inmiddels al twee maanden met een kap op. Ze is negen jaar en we willen nog graag eenzelfde tijd van haar genieten.

Een dierenarts is geen optie, door omstandigheden kunnen we dit niet betalen frown-emoticon

Alvast dank.

Met vriendelijke groet,
Youri (Hengelo OV)

PS:
TOEGEVOEGD AAN BERICHT:
Oke, ik zie dat er iets mist in mijn openingsverhaal (nu bijgevoegd, zie ook hieronder):

Ik ben dus met haar naar De Dierenapotheek geweest alwaar ze haar onderzocht, bekeken en gesust hebben. En waar ze haar de kap omgedaan hebben.

Ze is dus wel degelijk door een dierenarts nagekeken. Excuses dat dit hierboven er niet bij stond (nu wel). Na uitleg over onze omstandigheden, hebben zij voorgesteld dat ik met Kimmy langs zou komen, waar ze haar na zouden kijken en de kap om zouden doen tegen kostprijs van alleen de kap. Een andere behandeling is volgens hen ook niet zinvol, daar ze niet zonder een operatie met lasertechniek behandeld kan worden aan dit probleem.

Voor ik contact opnam met De Dierenapotheek te Lochem, heb ik met een hele rits dierenartsen in regio Twente contact gehad, maar ze geven állen aan dat ze GEEN rekening achteraf accepteren, oftewel: je moet na het consult direct betalen. Dat is voor ons NIET mogelijk op dit moment.

Mijn vrouw kwam met het idee (hebben we eerder al eens geprobeerd zonder gat erin) om een babyrompertje aan te doen bij Kimmy. We hebben er een rondje in geknipt en dit behendig vastgemaakt, dit krijgt ze hopelijk ook niet uit. Afwachten dus.

Nogmaals, ik apprecieer elke hulp, maar een dierenarts kan niets doen helaas.. Daarom ook de hulpvraag aan jullie !!
Laatst gewijzigd door YouriHL op 01 mei 2016 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Dorien66

Re: Grote wond op neus onze 9jr oude poes geneest niet. Help

Bericht door Dorien66 »

Tja, als de dierenarts geen optie is, kan ik je niet helpen. Want dat is de enige raad die ik je geven kan: ga naar de dierenarts...
Je kunt trouwens met dierenartsen altijd overleggen over een betalingregeling.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Grote wond op neus onze 9jr oude poes geneest niet. Help

Bericht door Rik »

Heeft Kimmy ook helemaal geen dierenarts gezien na het incident? En wat doe je eraan om de wond te behandelen? Gewoon een kap op en hopen dat het geneest lijkt mij in ieder geval geen optie. Zeker als het een grote wond is (neus bijna weg) moet er echt iets aan gedaan worden om dat te behandelen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Grote wond op neus onze 9jr oude poes geneest niet. Help

Bericht door Ennakee »

Zelf vind ik ook, dat je haar eerst door de da zou moeten laten onderzoeken. Voor hetzelfde geldt is er sprake van een besmetting met een ernstig virus als Fiv of Felv.

Qua wondbehandeling zou je honingzalf kunnen proberen, dat geneest meestal 'gewone' wonden snel.
Maar ook daar hangt een prijskaartje aan.

http://www.medpets.nl/vetramil+honingzalf/

Hebben jullie niet ergens een dierenartsen praktijk die tegen gereduceerde tarieven werkt, in steeds meer steden is deze mogelijkheid....misschien eventjes googlen?

Bij jullie in de regio Oost zou een noodfonds voor minima moeten bestaan m.b.t. Zieke dieren / dierenartskosten,

http://www.rtvoost.mobi/nieuws/nieuwsIt ... 1831&cat=1



Sterkte met Kimmy...
Laatst gewijzigd door Ennakee op 01 mei 2016 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
YouriHL
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2016 12:40

Re: Grote wond op neus onze 9jr oude poes geneest niet. Help

Bericht door YouriHL »

Oke, ik zie dat er iets mist in mijn openingsverhaal (nu bijgevoegd, zie ook hieronder):

Ik ben dus met haar naar De Dierenapotheek geweest alwaar ze haar onderzocht, bekeken en gesust hebben. En waar ze haar de kap omgedaan hebben.

Ze is dus wel degelijk door een dierenarts nagekeken. Excuses dat dit hierboven er niet bij stond (nu wel). Na uitleg over onze omstandigheden, hebben zij voorgesteld dat ik met Kimmy langs zou komen, waar ze haar na zouden kijken en de kap om zouden doen tegen kostprijs van alleen de kap. Een andere behandeling is volgens hen ook niet zinvol, daar ze niet zonder een operatie met lasertechniek behandeld kan worden aan dit probleem.

Voor ik contact opnam met De Dierenapotheek te Lochem, heb ik met een hele rits dierenartsen in regio Twente contact gehad, maar ze geven állen aan dat ze GEEN rekening achteraf accepteren, oftewel: je moet na het consult direct betalen. Dat is voor ons NIET mogelijk op dit moment.

Mijn vrouw kwam met het idee (hebben we eerder al eens geprobeerd zonder gat erin) om een babyrompertje aan te doen bij Kimmy. We hebben er een rondje in geknipt en dit behendig vastgemaakt, dit krijgt ze hopelijk ook niet uit. Afwachten dus.

Nogmaals, ik apprecieer elke hulp, maar een dierenarts kan niets doen helaas.. Daarom ook de hulpvraag aan jullie !!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Grote wond op neus onze 9jr oude poes geneest niet. Help

Bericht door castratenkoor »

Een rompertje voor een kapotte neus lijkt me eerlijk gezegd weinig zinvol. Poten en neus zijn dan immers vrij.

Kun je geen geld lenen van familie voor een dierenartsingreep. Als het echt zo'n grote wond is gaat dit een gebed zonder eind worden voor de arme poes.

Als zalf zou ik voor Sudocreme gaan als een dierenarts er echt niet in zit.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Dorien66

Re: Grote wond op neus onze 9jr oude poes geneest niet. Help

Bericht door Dorien66 »

De Dierenapotheek in Lochem? Nooit van gehoord en ik woon al sinds 1994 in die gemeente.
Verder kan ik me werkelijk niet voorstellen dat er geen enkele dierenarts is die een betalingsregeling wil treffen.
Tot slot begrijp ik niet waarom je vanuit Hengelo Ov. naar Lochem rijdt voor een consult.
YouriHL
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2016 12:40

Re: Grote wond op neus onze 9jr oude poes geneest niet. Help

Bericht door YouriHL »

Dorien66,

Het volgende:

Onze poes Kimmy zit nog steeds met het probleem. We zijn nu bij drie dierenartsen geweest en twee daarvan geven aan dat ze niet geholpen kan worden. Ze hebben beiden aangegeven dat we haar beter kunnen laten inslapen. Ben daar ook met veel boeha weggegaan, wat denken ze wel niet ?
De derde dierenarts kan haar wel helpen, maar dat kost ons een godsvermogen. Dat hebben we niet. Lenen is ook geen optie helaas.

Waarom ik vanaf Hengelo OV naar Lochem ben gereden is simpel. Omdat op dat moment geen enkele DA ons wilde helpen en ik daar de kap had besteld, ben ik overeen gekomen om daar met Kimmy heen te gaan. Het gaat om deze vestiging:
- https://www.dierenapotheek.nl/ (adres 70 Albert Hahnweg te Lochem, Gelderland)

Ik heb altijd een goed inkomen gehad, maar door omstandigheden buiten mijn schuld om, zitten wij nu in de schuldhulpverlening. Dat is de reden dat wij geen 1600 euro voor een ingreep kunnen betalen.

Om jullie allen voor te zijn:
Ik heb van verschillende mensen al verwijten gehad inzake 'dan had je geen katten moeten nemen'. Zoals gezegd, ik heb altijd een goed inkomen gehad (bovenmodaal) en ben door een zeer gemene zet van een instantie (die er helaas ook nog mee weg is gekomen) in de penarie gekomen. Mijn vrouw is chronisch ziek en kan niet werken. De komende drie jaar hebben wij dus niets te willen.

Vandaag heb ik haar heel uitgebreid gewassen (zoals ik een aantal keer per maand doe met speciale dierenshampoo), goed gekamd, alle nageltjes geknipt. In een onbewaakt moment heeft ze weer haar neusje te pakken gekregen met d'r nagels, zucht..

We hebben nu wat sokken verknipt en dit om haar heen gebonden (met ademruimte).

We zitten echt met ons handen in het haar.. help !!?
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Grote wond op neus onze 9jr oude poes geneest niet. Help

Bericht door Mariskings »

Jeetje was een sneu verhaal, zowel voor jullie qua inkomen als voor Kimmy met haar neusje!

De dierenartsen waar je dan heen bent gegaan snappen dus niet dat ook mensen in de schuld een huisdier hebben en er alles aan doen om het beestje goed te verzorgen en dat het geld toch wel komt.

Misschien even contact opnemen met het asiel in Hengelo, of hun toevallig een adres weten die het wél in termijnen wilt laten betalen?
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Dorien66

Re: Grote wond op neus onze 9jr oude poes geneest niet. Help

Bericht door Dorien66 »

Sorry hoor, maar ik heb geen tips. Ik vind het erg moeilijk te verteren dat die arme kat al meer dan 3 maanden rondloopt met zo'n wond. Al overwogen om het arme dier af te staan aan een instantie die wel kan helpen?
Plaats reactie