Onze Lily heeft al een tijdje last van haar gebit, denk nu ongeveer een halfjaar. Ze is nu ongeveer anderhalf jaar oud. Toen ik begon te merken dat ze last van haar gebit kreeg, controleerde ik haar tanden bijna elke dag. Maar als ik ook alleen maar aan haar bekje zat, begon ze al te klapperen met haar tanden en kwam er een rotte lucht uit. Ik keek het nog even aan, en haalde zo nu en dan snoepjes of brokken voor haar gebit. Helaas sloeg dit niet aan. Ze at nog heel goed, maar blies wel eens naar de voerbak, wat ze nu steeds vaker doet.
Tot gisteren wist ik niet wat er met Lily aan de hand was. Ik kon het niet meer aanzien om haar pijn te zien hebben, en besloot de dierenarts te bellen. Ze zei dat aangezien er weer een snijtand van Lily loszat, gelijk een operatie te plannen om de snijtanden te verwijderen. Aangezien ik helaas niet veel geld heb, had ik deze afgebeld, maar wilde wel graag een consult aanvragen. Dit kon dezelfde dag nog. De dierenarts vertelde mij dat het lichaam van Lily haar tanden aanziet als een ziekte(?) en dus de snijtanden 'aanvalt'. Later vertelde ze mij dat Lily aan stomatitis gingivitis lijdt. Gelukkig heeft ze geen zweren achterin de bek, dat controleerde de dierenarts vlug. Ik kreeg het advies mee om te gaan poetsen, en om dental of oral brok-varianten te voeren. Gelukkig laat ze het poetsen toe, maar ben toch wel erg geschrokken van de diagnose.
Nu is mijn vraag aan jullie wat ik nog meer kan doen, en hoe Lily's toekomst eruit ziet. Ik maak me erge zorgen om ons meisje