Voedsel!!

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Monique89
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 apr 2015 14:30

Voedsel!!

Bericht door Monique89 »

Hoi iedereen,

Mijn 3 pluizebollen krijgen op dit moment alle 3 Smilla adult light brokjes. De 2 kleintjes zijn nu gecastreerd en de grote lobbes vond hun kitten voer te lekker dus nu allemaal het zelfde voer.

Dit is sinds eind september en ze eten allemaal goed, de brokjes zijn alleen best klein voor de grootste kat (ragdoll, dus die kreeg eerst xl voer die ook Door de kittens geplunderd werd).

Alleen nu vroeg ik me af, wat kan ik anders geven? (Ander merk, type enzovoort!!) Waarom? Gisteren heeft de grote lobbes een ongelukje gehad (kon op meerdere punten wat ontlasting opruimen, dit stonk en was iets zachter dan normaal! Plus iedere keer als ze van de bak komen komt er een vieze walm Door het huis, en ja ik weet ontlasting stinkt maar nu word het naar mijn idee slechter!

Ik voel me ontzettend slecht om te zeggen dat ik niet heel duur kan gaan qua prijs, ik betaal nu 10 kilo voor 25 euro en weet niet of dit duur of goedkoop is, maar ik heb sinds een paar maandjes gehoord dat ik chronisch ziek ben dus werk minder maar wil hun nog steeds goed voeren.

Wie kan mij helpen? Ik ben lid van zooplus maar iedere site en tip is welkom!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voedsel!!

Bericht door castratenkoor »

Er zijn vele topics over voer. Rechtsbovenin zit een zoekknop.
Het is een kwestie van eigen ervaring meest.

Smilla is geen goed voer en een light - variant kun je beter van geen enkel merk nemen.
Daar zitten namelijk veel granen en andere vol-makers in. Dat geeft risico op blaasgruis.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Monique89
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 apr 2015 14:30

Re: Voedsel!!

Bericht door Monique89 »

Dankje :) en ik kreeg dit voer aanbevolen omdat dit weinig granen zou hebben.
Monique89
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 apr 2015 14:30

Re: Voedsel!!

Bericht door Monique89 »

En ik lees alle topics maar kom er gewoon niet uit!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voedsel!!

Bericht door castratenkoor »

Persoonlijk voer ik vooral RC en Hill's maar dat zul je te duur vinden vrees ik. Je kunt Purizon, Granatapet en Nutram proberen. Te koop bij Zooplus. Ik hoor ook veel positieve dingen over Taste of the wild - zelf geen ervaring mee.

Soorten waar ik en meerdere forumleden slechte ervaring mee hebben zijn Sanabelle en Happicat. Sanabelle eten ze graag maar er zijn katten, waaronder mijn Teun, die er blaasgruis van krijgen. Happicat vreten ze hier niet, daar zijn ze te deftig voor denk ik ;-)
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Monique89
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 apr 2015 14:30

Re: Voedsel!!

Bericht door Monique89 »

Super bedankt! En ja helaas is rc en Hills net te duur voor me, al zou ik het met liefde voor ze kopen.

Ik zal eens kijken naar de merken die je genoemd hebt, ik heb nu nog genoeg voer van smilla over om te mixen dus kan nu goed kijken wat ze willen.

Dankje!
Paasnini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2015 09:07

Re: Voedsel!!

Bericht door Paasnini »

Samenstelling Smilla-light:
Samenstelling:
22 % gevogeltevleesmeel, mais, 11 % kaantjes, maismeel, rijstmeel, gerst, gevogeltevet, bietenmelassesnijdsel, leverhydrolysaat, appeldroesem, gedroogde lever, lijnzaad, natriumchloride, gist (ge-extraheerd), 0,05 % yucca (gedroogd).

Weinig vlees en tweede bestanddeel mais, geen idee wie je dit heeft aangeraden maar die is niet goed geinformeerd. Met jouw budget zou je Porta 21 cat's heaven kunnen proberen.
Samenstelling:
gemalen kippevlees (41%), kippevlees (20,53%), aardappel, kipvet, gedroogde biergist, bietendroogsnijdsel (suikervrij), mineraalstoffen, cellulose, MOS (Mannan-OligoSaccharide), FOS (Fructo-OligoSaccharide), vossebessen (0,04%), groene thee extract (0,01%), glucosamine, chondroitinesulfaat.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voedsel!!

Bericht door castratenkoor »

Mijn ervaring met Porta 21 is, dat de twee zakken die ik kocht beide niet helemaal luchtdicht waren afgesloten, het is dun materiaal wat snel stuk gaat. Het voer rook daardoor muf en de katten wensten het niet te vreten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Monique89
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 apr 2015 14:30

Re: Voedsel!!

Bericht door Monique89 »

Kijk! Daar ben ik blij om dat te lezen. Ik heb nu de laptop open en ik ga weer kijken naar de voermerken die jullie genoemd hebben! Dankjewel:)
Monique89
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 apr 2015 14:30

Re: Voedsel!!

Bericht door Monique89 »

Kennen jullie trouwens het merk Concept for Life? Deze is bij zooplus te koop.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voedsel!!

Bericht door castratenkoor »

Nee geen ervaring mee.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Voedsel!!

Bericht door Lily-Banjer »

Ik heb een tijdje terug een 10 kilo zak Porta 21 Grain Free gekocht, dit voer sloeg erg goed aan bij mijn kat Lily. De prijs-kwaliteit verhoudinh vind ik best goed, dus ik raad je aan even te neuzen bij Porta 21 op Zooplus. Wat de zakken betreft heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, misschien een slechte batch geweest. Succes met het vinden van goed voer! :D
Trots personeel van:
Lily
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6851
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Voedsel!!

Bericht door Dinky »

Ook hier alleen goede ervaring met porta21 ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voedsel!!

Bericht door castratenkoor »

Lily-Banjer schreef:Ik heb een tijdje terug een 10 kilo zak Porta 21 Grain Free gekocht, dit voer sloeg erg goed aan bij mijn kat Lily. De prijs-kwaliteit verhoudinh vind ik best goed, dus ik raad je aan even te neuzen bij Porta 21 op Zooplus. Wat de zakken betreft heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, misschien een slechte batch geweest. Succes met het vinden van goed voer! :D
10 kg-zak voor 2 katten? Dan moet je niet vreemd opkijken als ze het niet meer willen eten als je op de helft bent. Smaak en kwaliteit gaan hollend achteruit als de zak langer dan een maand open is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Voedsel!!

Bericht door Lily-Banjer »

@Castratenkoor: Zak is helemaal leeg gegaan, met smaak gegeten. Snap wel wat je bedoelt, 10 kilo was wel erg veel haha. :)
Trots personeel van:
Lily
Plaats reactie