Voeding niet meer verkrijgbaar

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
aenduriel
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2015 10:03

Voeding niet meer verkrijgbaar

Bericht door aenduriel »

Hoi iedereen

Toen ik mijn katje in huis nam drie jaar geleden, had ik hier veel research gedaan over goeie voeding. Ik heb veel samenstellingen bekeken en kwam uit bij Hill's Nature's Best voor droogvoer. De poes doet het hier heel goed op, maar helaas is deze voeding in kipvariant niet meer verkrijgbaar bij Zooplus. Ik mailde hen en ze lieten weten dit niet meer in te kopen. Ergens anders op internet ook niet echt te vinden, enkel de tonijnsmaak.

Ik wil haar geleidelijk aan (over 4 weken) overschakelen naar een goed alternatief, maar ik heb niet veel meer over dus ik zou snel iets nieuws moeten vinden. Daarom vroeg ik me af of jullie me tips konden geven? Het is alweer lang geleden dus ik weet niet wat de goede alternatieven qua voeding zijn op dit moment? Ik weet ook niet goed meer op welke waarden in moet letten. Alle hulp is heel welkom! Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7691
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Voeding niet meer verkrijgbaar

Bericht door Rik »

Ik kon Hill's Nature's Best kip 2kg nog wel vinden bij diverse webshops. Het is natuurlijk wel de vraag of zij ze ook nog wel in kunnen kopen (vaak halen ze weer bij elkaar). Maar dat zou een kwestie van bellen zijn. Zelfs bij bol.com hebben ze de kip (maar is daar heeeeeeeeeeeel erg duur. 38,69). Ik kom ze verder her en der nog voor 25 tot 26 euro tegen. (bij zooplus was het natuurlijk goedkoper)

Maar je vraagt naar een alternatief... Is de Hill's Nature's Best tonijn geen alternatief? Je hebt al onderzoek gedaan naar de samenstelling en ik neem aan dat de tonijn-versie hier niet veel van af zou wijken. Of je kat moet het natuurlijk niet willen eten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
aenduriel
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2015 10:03

Re: Voeding niet meer verkrijgbaar

Bericht door aenduriel »

Dankjewel Rik voor de info, het is inderdaad in kleine zakken soms nog wel te vinden maar dan is het heel duur. De kat lust enkel kip en haalt d'r neus op voor alle andere smaakjes, helaas, dus de tonijnsmaak is vrees ik geen oplossing.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voeding niet meer verkrijgbaar

Bericht door castratenkoor »

Hill's nature's best gaat er helaas helemaal uit. Mijn leverancier heeft het voor me nagebeld met groothandel. Jammer, mijn katten waren er dol op.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
aenduriel
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2015 10:03

Re: Voeding niet meer verkrijgbaar

Bericht door aenduriel »

castratenkoor schreef:Hill's nature's best gaat er helaas helemaal uit. Mijn leverancier heeft het voor me nagebeld met groothandel. Jammer, mijn katten waren er dol op.
Oh, echt heel jammer, ook hier was de poes er dol op. Is Orijen kip een goed alternatief?
Of weet jij van een ander degelijk alternatief? De gewone Hill's Feline misschien? Al vind ik dat daar veel tarwe in zit end at is natuurlijk niet goed. Wat ik aan Nature's Best zo goed vond is dat het gemaakt werd met bruine rijst.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7691
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Voeding niet meer verkrijgbaar

Bericht door Rik »

Hij is nog geen 7, hé?

De bedoelde opvolger (?) voor Nature's best zou misschien Hills Ideal Balance zijn.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ealbalance

Maar die zie ik voor onder 7 alleen in Kip + Aardappel. De Kip + (bruine) Rijst is voor Mature (7+).

O, wacht.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... nce/462101
Dit is de Adult voor 1-6. Dus wel met Kip + bruine rijst.
(ik zie daar geen tarwe bij staan)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
aenduriel
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2015 10:03

Re: Voeding niet meer verkrijgbaar

Bericht door aenduriel »

Bedankt, dit kende ik nog niet. Wel flink duurder dan Nature's Best maar als het goeie is, heb ik het daar wel voor over.
Ik had het op dezevan Hill's, daar staat tarwe als tweede in de ingrediëntenlijst!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7691
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Voeding niet meer verkrijgbaar

Bericht door Rik »

Ja, hij is wel duurder dan de normaal 20 euro van Natures best (€10,00/kg).

Maar ik zag dat de Orijen die jij noemde ook niet goedkoop is (€11,89/kg):
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ijen/51105

Dus de Hill´s Feline Ideal Balance Adult Kip & Rijst zit daar iets boven (€12,50/kg):
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... nce/462101

En inderdaad... de "normale" Hill's Adult Kip is een heel stuk goedkoper (€8,50/kg):
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... dult/22926
maar daar zie ik bij de samenstelling niet eens kip staan. Wel "Gevogeltemeel".
Tsja... wat ik me daar nou bij voor moet stellen :roll:
(en inderdaad veel tarwe)

Handig van Hill's om de "Natures best" eruit te knikkeren en een duurdere opvolger op de markt te brengen :evil:

Ik heb verder geen ervaring en kennis over de ingrediënten (daar is Adriana beter in :grin: ) maar zie toch wel het verschil tussen die normale Hill's Adult en de Ideal Balance Kip & Rijst.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Voeding niet meer verkrijgbaar

Bericht door Dinky »

Was vandaag bij de jumper waar werd aangegeven dat deze nieuwe voeding beste prijs/kwaliteitverhouding had: http://www.jumper.nl/nieuw-devotion-cat-kattenvoeding
Zakje van 800 gram was 6,99 bij jumper Groningen ;-)

Daarnaast zag ik nog 'verloren' zakje natures best maar kan hem online al bijna niet meer vinden. Ben zelf op zoek naar alternatief voor optimanova ;-) sinds nieuwe verpakking (maar volgens zooplus zelfde samenstelling) wordt deze met minder smaak gegeten. Ook zijn ze naar mijn idee droger dan de oude verpakking....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Voeding niet meer verkrijgbaar

Bericht door Sydney »

Wij zijn Granatapet aan het proberen als vervanger van Hills nature best, we hebben de variant 'gevogelte'. Ze vinden het heerlijk! En volgens mij is de samenstelling ook wel ok, zit in ieder geval geen graan in, redelijk hoog percentage vlees (eitwitpercentage valt ook nog mee). Te koop bij Zooplus, maar misschien is dit voor de 'echte kenner' geen goed voer hoor, geen idee. We mengen dit met 2 andere soorten van Hills, bevalt tot op heden goed.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voeding niet meer verkrijgbaar

Bericht door castratenkoor »

Gaat er hier ook goed in Granatapet garnalen heb ik.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Voeding niet meer verkrijgbaar

Bericht door Sydney »

Vind je die qua samenstelling beter dan de gevogelte variant of vinden de katten die gewoon lekkerder?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voeding niet meer verkrijgbaar

Bericht door castratenkoor »

Ik heb alle smaken geprobeerd en garnalen smaakte ze het beste.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Voeding niet meer verkrijgbaar

Bericht door Sydney »

Dan ga ik die andere smaakjes misschien ook eens testen.
aenduriel
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2015 10:03

Re: Voeding niet meer verkrijgbaar

Bericht door aenduriel »

Intussen hebben we getest:
- Orijen
- Granatapet
- Wide Savannah
- Hill's science plan
- Royal canin pure feline n1

Ze wilt geen van deze brokjes eten., haalt haar neusje op en loopt weg. Ook bij het mengen met de andere brokken voor geleidelijke overschakeling lukt het niet. Ze eet er nogfwel gewoon niet van of vist de oude brokken eruit en laat de nieuwe liggen. Ik begin ten einde raad te raken en de brokken die ik nog had van nature's best zijn bijna op. Alle hulp en tips zijn welkom want ik weet echt niet meer wat te doen...
Plaats reactie