Heeft kat hersentumor?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Jillfelicity
Kitten

Heeft kat hersentumor?

Bericht door Jillfelicity »

Hallo,
Ik heb nu een jaar een Perzische kat van ongeveer 5 jaar gesteriliseerd.Zij komt uit Egypte, leefde op straat, dus haar voorgeschiedenis ken ik niet.
Sinds een half jaar begint zij vreemd en agressief gedrag te vertonen. Zo kan zij ineens aanvallen of als ze bij je ligt en je raakt haar per ongeluk aan dan begint ze gelijk te blazen. Normaal is ze een hele lieve kat en erg sociaal maar af en toe slaat ze om, voornamelijk in de avond.
Ze krabt veel aan haar hoofd, maar heeft schone oren en haar bek is ook gezond (gisteren nog gecontroleerd door de dierenarts). Zij krijgt regelmatig milbemax en stronghold en komt alleen buiten in een afgezette tuin en komt verder niet in contact met andere dieren. Ik heb haar ookal op andere soorten voer gezet, zoals hypoallergeen van Hills, maar hier braakt ze veel van, dus nu krijgt ze weer Exigent van Royal Canin, hier doet ze het goed op.
Gisteren is er bloed afgenomen omdat ik toch vermoed dat ze pijn heeft. Hier kwam uit dat ze een kalium tekort heeft en bloedarmoede. Vandaag hebben we een snaptest gedaan om te kijken of ze FelV of Fiv heeft, deze was negatief. De dierenarts gaf gisteren aan dat haar rechterpupil geen tot weinig reflex gaf. Wat zij ook regelmatig heeft is tandvleesontsteking. Ik was er zelf van overtuigd dat ze FelV zou hebben, want alle symptomen komen overeen. Nu de test negatief blijkt te zijn is het verstandig om alsnog haar bloed op sturen naar het laboratorium? Ik heb begrepen dat een FelV/Fiv test niet altijd 100% is. En wat kan mijn kat anders hebben?
Symptomen die ze nu heeft:
regelmatig tandvleesontsteking
bloedarmoede
veel miauwen, ook 's nachts
kaliumtekort
aan oren krabben
vreemd gedrag, kan zomaar agressief worden
vaak in elkaar op de grond zitten
pupillen zijn niet gelijk (zit weinig verschil in) rechterpupil weinig reflexen

Iemand hier ervaring mee?
Ilone
Tijger
Tijger

Re: Heeft kat hersentumor?

Bericht door Ilone »

Hm, zou er niet een foto gemaakt kunnen worden van haar koppie? Of zeg ik nu iets geks en kan je alleen een scan maken?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie