Brits korthaar 12 jaar? kan niet poepen en overgeven HELP

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
zynoon
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2015 22:13

Brits korthaar 12 jaar? kan niet poepen en overgeven HELP

Bericht door zynoon »

HELP !
Wij zijn ten einde raad, al verscheidene keren naar dierenarts geweest, bloed afname, foto's genomen en ze vinden niets

Milo is een britse kortharige kater van 12 jaar, krijgt speciale voeding al jaren van dierenarts wegens allergiëen.

Sinds enkele maanden enorm vermagerd daarom naar dierenarts gegaan.

Momenteel eet en drinkt hij nog, enkel kan hij niet poepen, hij stapt in zijn bakje doet een poging en dan gaat hij eruit en geeft over... we hebben laxeermiddelen die hij dagelijks krijgt..helpt niet.

Hij heeft soms een apathische houding waardoor wij vermoeden dat hij pijn heeft

Kan er mij iemand aub zeggen wat we moeten doen

Alvast bedankt,
Zynoon
Cerna

Re: Brits korthaar 12 jaar? kan niet poepen en overgeven HEL

Bericht door Cerna »

Terug naar de dierenarts, zou ik zeggen want dat is niet goed. Wanneer je al laxeermiddel geeft, dan is er misschien zwaarder geschut (klysma) nodig.
Kan er soms een haarbal dwars zitten? Britten hebben zo'n dikke vacht (heb er zelf 4) en vooral nu, nu ze de winterjas weer uitdoen en veel likken, krijgen ze ook veel haar binnen.

Ik zou dus terug naar de dierenarts gaan en kijken wat hij/zij zegt en dan kun je misschien ipv laxeermiddel een tijdje lax-a-past geven (hangt ervan af wat de dierenarts zegt).
En misschien is die speciale voeding niet vet genoeg? (scheutje visolie er doorheen wil wel eens helpen, maar ik weet niet of hij daar tegen kan).
zynoon
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2015 22:13

Re: Brits korthaar 12 jaar? kan niet poepen en overgeven HEL

Bericht door zynoon »

Heeft al 2x klysma gehad, nog nooit haarballen gehad, wast zich ook niet zoveel daar hij grondig onderhouden word door ons (houd enorm van de stofzuiger)


Vroeger kreeg hij elke dag een blikje tonijn in eigen nat en likte hij de olijfolie van de olijven af, nu niet meer....:(

Het doet me pijn om hem zo te zien
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Brits korthaar 12 jaar? kan niet poepen en overgeven HEL

Bericht door Featherr »

Hij zit verstopt. Door iets. Dat die kotst is omdat het er niet uit kan. Zoals een emmer die overloopt.
Ik zou zo snel mogelijk een echo laten maken. Misschien heeft je kat wel iets van plastic op wat nu in de weg zit.
Dat er niks wordt gezien op een foto zegt niks.

Mijn moeders hond had toen ze 6 maanden was een dopje doorgeslikt van een flesje. Dat was klem komen te zitten. Zagen ze niet op foto's en omdat ze nog zo jong was wilde ze haar eerst open snijden voor ze haar lieten inslapen. Hondje verging van de pijn. Eten en water kwam er direct weer uit. Tijdens de operatie voelde ze een verdikking in haar darmen. Die hebben ze open gesneden en daar was het dopje. Hond loopt nu nog steeds bij mijn moeder ;)
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Brits korthaar 12 jaar? kan niet poepen en overgeven HEL

Bericht door Jantina »

Inderdaad, echo laten maken!
Mijn Luca* zat ook verstopt, helaas was het al veel te laat toen ik het ontdekte. Hij wilde ook niet meer eten, en viel erg af. Bij hem was het poep, maar bij jou kan het ook een obstakel o.i.d. zijn. Zou echt zsm naar de da gaan!
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Brits korthaar 12 jaar? kan niet poepen en overgeven HEL

Bericht door Dinky »

Klinkt echt als een verstopping in mijn oren....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
zynoon
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2015 22:13

Re: Brits korthaar 12 jaar? kan niet poepen en overgeven HEL

Bericht door zynoon »

Bedankt allemaal, ik zal eerststonds een echo laten maken...hopelijk zien ze iets :)
Blij deze forum ontdekt te hebben
Zynoon
zynoon
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2015 22:13

Re: Brits korthaar 12 jaar? kan niet poepen en overgeven HEL

Bericht door zynoon »

Beste kattenvrienden,
Milo heeft maandag een kijk -operatie gehad ( zware gezwellen lymfeknoppen in darmen aanwezig, die niet verwijderd zijn), we hebben er geen goed oog in, dierenarts wil hem houden voor de complicaties wat ik zeker begrijp omdat hij nog met een baxter ligt, ik wil hem naar huis om hem in vertrouwde omgeving tot rust te laten komen en dan te overwegen om hem naar de kattenhemel te laten gaan , we gaan dagelijks op bezoek en ons hart bloed, hij kruipt naar ons en heeft kopjes, weet iemand hoe lang een poes na operatie moet blijven ?
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Brits korthaar 12 jaar? kan niet poepen en overgeven HEL

Bericht door BloemTetsu »

Wat vervelend. Ik weet niet hoe lang een poes moet blijven. Weet de da dat niet.
Geen leuk nieuws. Dikke knuffel.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Plaats reactie