Mijn kat zingt naar vreemde mensen die binnenkomen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Zanne1
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2015 14:32

Mijn kat zingt naar vreemde mensen die binnenkomen

Bericht door Zanne1 »

Mijn kat begon vanmiddag in een keer te zingen naar iemand die hier binnenkwam, het was niet perse agressief want hij gaf later wel kopjes, maar direct blij leek het ook niet.. Heel bizar, en hij ging maar door.
Waarom zou hij dit kunnen doen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn kat zingt naar vreemde mensen die binnenkomen

Bericht door castratenkoor »

Is hij/zij gecastreerd? Misschien op hol geslagen hormonen?

Katten kunnen ook gaan "loeien" naar vreemde katten, over het algemeen doen ze dat niet naar mensen, maar misschien doet die van jou dat wel als hij iemand niet vertrouwt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Zanne1
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2015 14:32

Re: Mijn kat zingt naar vreemde mensen die binnenkomen

Bericht door Zanne1 »

Hij is wel gecastreerd. Hoe kan ik hier het best op reageren?
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Mijn kat zingt naar vreemde mensen die binnenkomen

Bericht door Mickey_Mouse »

Kater kan hier ook zingen en loeien, soms heeft ie gewoon een duidelijke voorkeur.
Meestal is het gewoon dat hij er even aan moet wennen, zijn manier om zn angst de baas te zijn. Hij is wel groot maar van binnen gewoon een zacht gekookt ei
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Mijn kat zingt naar vreemde mensen die binnenkomen

Bericht door Mickey_Mouse »

Overigens laat ik hem gewoon gaan, komt vanzelf wel weer kijken.
Praat wel tegen hem, dat ie normaal moet doen. Maar verder niet al te veel aandacht aan besteed
Gebruikersavatar
EliekeTips
Huiskat
Huiskat
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:55
Locatie: Leeuwarden

Re: Mijn kat zingt naar vreemde mensen die binnenkomen

Bericht door EliekeTips »

Inderdaad gewoon laten gaan, zolang er verder geen agressie bij komt kijken is er niks aan de hand. Gewoon een beetje een softie en daar is helemaal niks mis mee.
Carrie

Re: Mijn kat zingt naar vreemde mensen die binnenkomen

Bericht door Carrie »

Sinds woensdag heb ik een gecastreerde kater van 2 jaar in huis, die deed precies hetzelfde tegen mij toen hij een paar uurtjes binnen was en ik hem voor het eerst mocht aaien!
Niet agressief, ook niet echt heel angstig, en inderdaad vlak daarna weer kopjes geven.. ik begreep er ook niets van. Liet hem verder maar even en hij heeft het niet meer gedaan sindsdien.

Ik denk zelf dat het gewoon stress is, een geur die hij niet kent.. toen mijn zoon op visite was vanmiddag deed hij het niet, maar wilde (jammer voor zoonlief..) niets van hem weten en ging snel onder de bank zitten.
Gelukkig is zoon ook gek op dieren :) en begreep het wel, zou foto's van hem maken maar zei: ach laat hem maar, ik kom volgend weekend weer proberen het is duidelijk nog te vroeg voor wéér wat nieuws.
Dat zal het zijn, iets 'nieuws'. Ik zou me geen zorgen maken; mijn Sylvester is ook een hele zachtaardige lieverd trouwens, zoveel is nu al duidelijk!
Plaats reactie