Kitten verliest urine.

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Nicolesulmann
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2015 21:35

Kitten verliest urine.

Bericht door Nicolesulmann »

hallo ik heb sinds 2,5 maand een kitten ze heet lily. Ze is nu 4,5 maand oud . Het viel me meteen al op dat ze steeds kleine beetjes urine verloor en dacht dat het misschien van de stress kwam.Na 3dagen ging ik met haar naar de dierenarts om haar te laten inenten en vertelde van het urineverlies ze heeft toen wat urine uit haar blaas gehaald maar daar was niks aan te zien.Na een week weer terug naar de dierenarts omdat het niet verbeterde zij gaf ons als advies om haar in te laten slapen omdat er misschien wat met haar blaas aan de hand was en een operatie erg duur was maar dat wilde we niet we wilde eerst eens weten wat er met haar aan de hand was. We hebben toen een uitgebreide echo laten maken in Maastricht en alles bleek in orde te zijn we kregen toen tabletten voor haar 2x per dag 1/2 Terazosine en 1 keer per dag Carbachol. dat ging op zich best goed en zelfs na 2 dagen verloor ze niks meer maar na 3 weken begon het weer ze wast zich constant van onder en wil dan niet op de schoot. De capsules Carbachol zijn nu op en ik heb nieuwe besteld maar door de feestdagen duurt het weer langer en begon ze weer urine te verliezen het liep er gewoon uit. Ik ben toen naar een dierenzaak gegaan en het hele verhaal verteld ze raadde me aan om haar blaas en nier Compostium van de groene os te geven. ik geef haar nu sinds 3 dagen 1 keer per dag 5 druppels en 2x per dag terazosine en ze verliest nu bijna geen urine. Alleen vindt ze die druppels echt heel erg vies vanmiddag had ze het schuim op haar mondje staan zo vies vondt ze het. Heeft iemand misschien ervaring met ons probleempje of misschien een ander middel want die druppels is bijna niet te doen als ze zich zo verzet. ik hoop echt dat iemand ons advies kan geven want ik ben al bij 3 dierenartsen geweest en niemand weet eigenlijk een oplossing.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten verliest urine.

Bericht door Rik »

Tijdens het lezen dacht ik gelijk als eerste... Een andere DA zoeken !! Eentje die bij deze klachten adviseert om in te laten slapen zonder de oorzaak gevonden te hebben zouden ze moeten afschi.... nou je begrijpt het wel. Als laatste zie ik dat je er wel al 3 andere gehad hebt. (Ik neem even aan dat ze niet alle 3 inslapen adviseren want dat zou wel heel bar zijn als je geen echte oorzaak gevonden hebt.) Ik heb geen echt advies voor je maar heb je al eens ander voer gegeven? Welk voer geef je nu? (Brokken, zachvoer, merk???) Is er urine op kweek gezet? (Dus niet alleen testen maar echt een kweekje)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Nicolesulmann
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2015 21:35

Re: Kitten verliest urine.

Bericht door Nicolesulmann »

hoi nee gelukkig gaven niet alledrie de dierenartsen dat advies. Ik gaf haar eerst kitten voer maar dat eet ze niet nu eet ze het voer dat onze andere kater eet gourmet en droge brokjes. De dierenarts heeft alleen de urine nagekeken dus niet op kweek gezet . ik vindt haar trouwens ook wat dunnetjes terwijl ze toch genoeg eet ze weegt 2200 gram en is ongeveer 20 weken oud.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten verliest urine.

Bericht door Rik »

Normaal zou je in eerste instantie denken aan blaasontsteking. Als dat echt uitgesloten is (ook de bacteriële variant) en het is ook geen stress en een echo laat ook niets zien dan kun je andere dingen onderzoeken. Je zou sowieso eens ander ki(a)tten-voer kunnen proberen. Er zijn vele soorten en merken. Als ze er één (of 5) niet lust is er altijd nog wel een ander dat ze wel lust. Onderzoek even naar hoogwaardig voer (en niet de "supermarkt"-merken). Als laatste nog even 2 linkjes... (nogmaals... ik ben niet bekend met dit soort problemen) als het een sluitspierprobleem is zou je eens hiernaar kunnen kijken (verliest ze ook urine tijdens de slaap?):
http://www.huisdierendokter.nl/incontinentie-hond.html
http://www.dierendokter.nl/contents/nl/ ... ieren.html
Zoek even op internet naar ervaringen hierover. Maar ik zou eens beginnen met ander voer.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten verliest urine.

Bericht door castratenkoor »

Bij spontaan urineverlies zou ik zeker niet aan een blaasontsteking denken. Aangezien er met een echo naar de blaas gekeken is, en die er prima uitziet, zou ik eerder denken aan een slechtwerkende sluitspier.

Met de medicatie van de dierenarts ging het goed, dan zou ik die weer halen en geven. Dat zullen waarschijnlijk spierversterkers zijn. Dat soort medicatie kan levenslang gegeven worden. daar kunnen ze gewoon oud mee worden.

Ik heb een hond gehad die incontinent was na haar sterilisatie. Die kreeg ook elke dag zulke pillen. Ze is 14 jaar geworden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kitten verliest urine.

Bericht door Sifra »

Nicolesulmann schreef: Alleen vindt ze die druppels echt heel erg vies vanmiddag had ze het schuim op haar mondje staan zo vies vond ze het. Heeft iemand misschien ervaring met ons probleempje of misschien een ander middel want die druppels is bijna niet te doen als ze zich zo verzet.
Kun je die druppels niet verdunnen met een beetje water en met een plastic spuitje toedienen?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie