Ze heeft op speciaal voer gezeten en medicatie gehad. Toen weer overgegaan op voorkomend voer, maar later kreeg ze weer struviet en wat onstekingscellen.
Voor de zekerheid een punctie laten doen en een blaasecho. Blaas zag er goed uit, de punctie wees op een bacterie. Daar speciale medicatie voor gehad, en daarna weer een punctie + echo. Bacterie was toen weg.
Ik heb haar een poos op dieetvoer van Trovet ASD gezet. Dit is voorkomend voer. Ik hoorde hier goede dingen over en ik vind het belangrijk dat de nieren ook niet teveel worden belast.
In ieder geval ben ik er ook niet zo'n fan van om haar eeuwig dieetvoer te geven.
Ze drinkt goed, heb 8 drinkbakken in huis staan door het hele huis, afwisselend krijgt ze ook natvoer.
Nu moest ik van de DA assistente weer terug op RC High Delution. En volgens haar, levenslang.
De dierenarts zei echter dat ik volgende week opnieuw urine moet inleveren en als de struviet dan weg is, zou ik op gewoon voer over kunnen gaan.
Maar ja, ze blijft dus kwakkelen, is mijn ervaring.
Nadeel van RC High Delution vind ik ook dat ze er dus best dik van wordt. Dat schijnt bij blaasgruis voeding al gauw te zijn. Dan kom je dus in een cirkeltje, want nu moet ze ook wat afvallen. Je hebt ook moderate calorie of zoiets, maar dat is alleen voorkomend voer
Nu zei iemand laatst tegen mij dat je ook urineverzuurders kan proberen te geven zonder speciaal voer. Ik zou haar heel graag op 'gewoon' voer willen (goed merk, graanvrij t liefst), omdat ik van mening ben dat dit op termijn toch beter is. Tenzij ze natuurlijk blaasproblemen blijft houden, dat wil ik ook niet.
Iemand noemde Uropet (heet nu anders geloof ik). Heeft iemand hier ervaringen mee?
Kan ik dan gewoon overgaan op normaal voer en haar elke dag uropet o.i.d. geven? En regelmatig haar urine laten controleren natuurlijk.
Ze heeft reeds haar kuurtje af tegen de ontstekingscellen en had een klein beetje struviet twee weken geleden en ook maar een klein beetje ontstekingscellen. Verder was haar PH echter goed.
Die persoon zei ook dat je zelf de urine in de gaten kunt houden. Weet iemand waar je die sticks kunt kopen die je ook voor katten urine kunt gebruiken? Het liefst online.
Alvast bedankt voor jullie reacties