kwijlende kat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

kwijlende kat

Bericht door Scooby Doo »

Hallo mijn kat kwijlt altijd een beetje als hij slaapt, hij is dan soms aan de voorkant nat en zie ook wel eens wat vocht liggen als hij ergens op geslapen heeft.

voor de rest lijkt hij nergens geen last van te hebben. als hij geeuwt kijk ik hem vaak in zijn bek en zijn tanden en tandvlees zien er zeer goed uit. ook kauwt hij lekker zijn harde brokken zonder problemen. dus ik beschouwde dit altijd als dat de ene kat meer speeksel aanmaakt dan de andere want dit doet hij al vanaf ik hem een half jaar heb .. eigenlijk alleen maar voornamelijk bij het slapen.zijn er nog meer eigenaren die een kat hebben die kwijlt als hij ligt te slapen?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: kwijlende kat

Bericht door Ms Maaike »

Niet als hij ligt te slapen, maar wel als hij aangehaald wordt. Dan lopen de druppels speeksel gewoon over z'n kin, haha. Verder is hij net als jouw kat gewoon gezond en speekselt hij niet altijd. Dus ik denk dat het gewoon bij je kat hoort. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: kwijlende kat

Bericht door Mickey_Mouse »

Hier ook 2 kwijlbakkies, maar dan inderdaad als ze dik tevreden aan het spinnen zijn. Het zal wel zo horen haha
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kwijlende kat

Bericht door Scooby Doo »

Ja zal wel zo horen dan. misschien is hij altijd tevreden ook al aai ik hem niet en ben ik niet thuis :lol:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kwijlende kat

Bericht door Rik »

Hou er ook rekening mee dat een kat kan kwijlen als het bang of misselijk is of als hij pijn heeft.

http://kattenloket.nl/kattenloket-kenni ... d/kwijlen/

Ik verwacht niet dat dat hier het geval is maar het is dus niet altijd een teken van genot.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kwijlende kat

Bericht door Scooby Doo »

ja 80% tandvleesproblemen. zal wel zijn bij die katjes die niet knagen. hij krijgt hier extra grote brokken om op te kauwen. denk ook dat dat wel bijdraagt aan een beter onderhoud van het gebit.
Plaats reactie