Verloren kater Trazo, hoe vind ik hem terug?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Tammy69C
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2014 16:17

Verloren kater Trazo, hoe vind ik hem terug?

Bericht door Tammy69C »

Hallo,

Ik ben Tamara uit Belgie

Hoop dat jullie me kunnen helpen!
Ik ben mijn kater kwijt sinds 7 oktober 2014.

Ach ja ik weet wel dat het onmogelijk is dat ze bij jullie terecht is gekomen!
Maar jullie zijn ongetwijfeld met zijn allen kattenliefhebbers net al mij en zullen heel goed begrijpen waarom ik al heel de week loop te huilen omdat mijn kater TRAZO spoorloos is verdwenen.

Trazo is een gecastreerde kater van 10 jaar ( ik laat al mijn dieren castreren of steriliseren, das mijn plicht als dierenliefhebber !!?!)
Hij is een schat van een kat en is getijgerd van vacht!
Hij heeft altijd heel graag op stap geweest maar met ouder worden was het iets geminderd, hij kon dagen thuis blijven om dan plots weer enkele uren op stap te gaan.

In het verleden is hij ooit 14 weg geweest, hij verdween toen overdag .maar plots stond hij terug thuis, net of er niets gebeurd was kwam hij knuffelen
Ongeveer 3 jaar later was hij weer verdwenen en kwam 6 dagen later terug met een open beenbreuk en heup uit de kom.
Hij heeft toen hokrust gekregen en ik heb hem alle medische verzorging en dierenartsbezoeken gegeven tot hij na drie maand er weer bovenop was.
Ook heb ik hem geholpen om terug zo normaal mogelijk te kunnen stappen maar springen daar heft hij zo nu en dan problemen mee mits hij door het ongeval dat hij voorgehad heeft op zijn toen laatste wandeling zware artrose heeft overgehouden .

Hij krijgt telkens het vochtig weer is metacam en heeft ook speciale voeding nodig voor zijn nieren.
Door zijn aangepaste voeding heeft hij nooit meer problemen gehad met zijn nieren.

Nu afgelopen dinsdag 7 oktober ging hij weer op stap maar is niet terug gekomen. Ik word letterlijk gek dat ik hem niet meer kan knuffelen en zijn verzorging geven die hij nodig heeft.
Ik ben zo bang dat hij hier of daar ligt pijn te hebben die ondraaglijke gedachten maken me zo verdrietig.
Iedereen avond kwam hij bij mij in bed op mijn buik slapen, nu huil ik me alleen in slaap.

Ik vraag me af of een jarenlange gecastreerde kater nog steeds op zoek zou gaan naar een vrouwtje??
Is het kattentijd?
Mag ik nog hopen dat hij uit zichzelf terug naar huis komt?

Ik vind hem nergens ook niet op straat aangereden!
Hoe kan dat nu?
Wijkagent en buren zijn op de hoogte gebracht.
Affiches hangen uit bij bakkers en andere winkels in de buurt.
Alle dagen ga ik zoeken maar ik dool maar wat rond want weet helemaal niet waar ik moet zoeken.
Hij is als 214 keren gedeeld op Facebook maar niets heeft baad :(
Ik kan het niet verwerken!! Mijn beestje weg!
Verder geef ik mezelf enorm de schuld... Hij is niet gehipt en draagt geen halsbandje dat was hij net kwijt.
Zijn er kenmerken waar ik aan kon zien dat hij weg wou???

Wat mis ik hem verschrikkelijk, huilen en huilen maar natuurlijk brengt hem dat niet terug .... Wat kan ik nog meer doen om hem te vinden??

Dank jullie allen om mijn hele lang post te lezen, om de interesse die jullie tonen!
Ieder klein idee hoe klein het ook is help me om hem zeker terug te vinden, daar ben ik van overtuigd en hoop er ook enorm op!

Groetjes Tamara uit Belgie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7692
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Verloren kater Trazo, hoe vind ik hem terug?

Bericht door Rik »

Wat vreselijk. Ik kan me het verdriet wel voorstellen. Het is inderdaad erg jammer dat ie niet gechipt is (of zijn halsband om had). Als er dan wat mee gebeurd zou zijn dan krijg je dat vaak wel te horen. (Vandaar dat chippen, onderhuids, een betere keuze is dan een halsband). Het verdriet zal er niet minder om zijn.

Wat te doen... Mij komt in eerste instantie ook de dingen op die je al gedaan hebt. Zoeken en flyers ophangen. Ik zou overigens wel de flyers ook op bomen/lantaarnpalen en in de brievenbus van de buren doen. Je zou wel nog een keer langs alle buren (persoonlijk) kunnen gaan om te vragen of ze het in de gaten willen houden en of ze ook even in de schuren e.d. willen kijken. Geef ze ook dan direct persoonlijk even de flyer zodat ze weten hoe hij eruit ziet. Verder kun je de dierenartsen e.d. in de wijde omgeving afbellen om te vragen of er een ongeïdentificeerde kat is binnen gebracht. Is er eigenlijk een Amivedi in België?

Ik hoop dat je snel wat hoort.

Ps. Metacam is eigenlijk niet zo goed (uitermate zacht uitgedrukt). ZEKER niet voor een kat die al problemen heeft met zijn nieren. En te lezen aan de frequentie waarmee hij het krijgt (telkens bij vochtig weer) denk ik dat zijn nierproblemen hierdoor alleen maar erger worden. Dat je er niets van gemerkt hebt wil nog niets zeggen. Met nierproblemen zal dat in één keer heel snel escaleren.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Verloren kater Trazo, hoe vind ik hem terug?

Bericht door Cari »

Ik kan me je wanhoop goed voorstellen, maar er kan onderweg van alles gebeurd zijn. Hij is niet achter de vrouwtjes aan, dat is het niet, maar wat 't wel is... Je hebt het al overal verspreid en je zoekt, veel meer kan je denk ik niet doen. Blijf zoeken, met name in de schemer als het verder nog stil is op straat.
Blijf zoeken en geef de moed niet op. Ik hoop dat hij snel heelhuids terug komt.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Verloren kater Trazo, hoe vind ik hem terug?

Bericht door Sifra »

Ga vooral ook 's avonds zoeken, want dan is het stiller op straat. Roep zijn naam (zonder de buren te storen) en luister of je antwoord krijgt. Doorzoek eerst het gebied waar hij vertrouwd is, daarna een groter gebied. Geef niet op! Sommige katten komen zelfs na lange tijd nog terug.
Je kunt ook nog navraag doen bij dierenasielen en dierenartsen in de omgeving.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Verloren kater Trazo, hoe vind ik hem terug?

Bericht door Kattebeest »

Oei, mijn grootste nachtmerrie is jou en Trazo overkomen.

Probeer niet te wanhopen en blijf zoeken zoals Cari en Sifra al voorstellen. Liever minder nachtrust en verdriet en zoeken, hoe later in de avond/nacht hoe beter. Geef niet op.

Mijn kater is ook twee keer niet thuisgekomen. Een keer is zeker, hij zat op de garagezolder van mijn directe buurman en was toen 10. Tweede keer was twee jaar later en meteen bij meerdere directe buren aangebeld en gevraagd of ze in de schuur wilden kijken. Hij kwam de volgende nacht om 04.00 uur thuis en weet bijna zeker dat hij toen ook in een schuurtje zat omdat een van de buren de schuurdeur de hele nacht open had laten staan.

Sinds begin dit jaar heeft Kasper nierfalen en heb ik de helft van de tuin laten afschermen. Hij ontsnapt nog wel maar geloof dat de boodschap duidelijk is. En ik ben alerter, scheelt ook. Geen garantie dat het goed blijft gaan overigens.

Behalve zijn niertjes zit Trazo ook met artrose dus zoeken, zoeken, zoeken. Voorbij wanhoop en verdriet.
Vervang alle flyers na een week met een nieuwe foto of foto's en een wat andere tekst. Doe huis aan huis flyers in de omringende straten, lantaarnpalen. Telkens vernieuwen en/of aanvullen. Zet er ook bij dat hij speciale voeding en medicijnen nodig heeft. En wat Rik al zei: vraag mensen of ze in hun schuur of garage willen kijken en extra goed willen opletten.

Plaats ook in dit topic een of meerdere foto's. Kunnen we meteen meekijken of ze duidelijk genoeg zijn. Je kan ook de tekst plaatsen zodat we mee kunnen denken.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Tammy69C
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2014 16:17

Re: Verloren kater Trazo, hoe vind ik hem terug?

Bericht door Tammy69C »

Alvast bedankt allemaal van de reacties die ik mocht krijgen.

De medicatie die hij krijgt was steeds onder strikte dierenartsen controle. Het is vooral de voeding die heel belangrijk is , ik moet mezelf verbeteren... Hij neemt de medicatie vooral bij vochtig weer MAAR WEL PAS ENKEL ALS HIJ PIJN HEEFT!

Het is inderdaad een nachtmerrie, maar wat ik ook raar vind is dat ik er de laatste weken banger voor was en eigenlijk reeds alerter was, ik voelde het precies aankomen. Waarom weet ik niet want toen was hij eigenlijk veel thuis en was er geen reden tot paniek.

Als hij eens lang op wandel ging, wat eigenlijk nog zeldzaam was, deed is s morgens de rolluik op en stond hij er altijd .
Maar reeds de eerst ochtend toen hij weg was maakte ik al paniek vóór de rolluik om hoog was.

Elke ochtend en avond als het schemert sta ik te roepen, maar ook overdag als ik met de honden buiten ga roep ik. Soms denk ik misschien hoort hij me wel maar kan hij echt niet weg en is hij bang , de ergste scenario's gaan door mijn hoofd!

Hoe lang kan een kater die gecastreerd is weg blijven?
Is het kattentijd?
Mijn Nichtje haar gecastreerde kater ging altijd op zoek en ging zelfs op haar eigen kattinnetjes als die krols waren, dus zou het toch mogelijk zijn dat hij ook nog achter de vrouwtjes aan gaat. Toch?!
Tammy69C
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2014 16:17

Re: Verloren kater Trazo, hoe vind ik hem terug?

Bericht door Tammy69C »

Alvast bedankt allemaal van de reacties die ik mocht krijgen.

De medicatie die hij krijgt was steeds onder strikte dierenartsen controle. Het is vooral de voeding die heel belangrijk is , ik moet mezelf verbeteren... Hij neemt de medicatie vooral bij vochtig weer MAAR WEL PAS ENKEL ALS HIJ PIJN HEEFT!

Het is inderdaad een nachtmerrie, maar wat ik ook raar vind is dat ik er de laatste weken banger voor was en eigenlijk reeds alerter was, ik voelde het precies aankomen. Waarom weet ik niet want toen was hij eigenlijk veel thuis en was er geen reden tot paniek.

Als hij eens lang op wandel ging, wat eigenlijk nog zeldzaam was, deed is s morgens de rolluik op en stond hij er altijd .
Maar reeds de eerst ochtend toen hij weg was maakte ik al paniek vóór de rolluik om hoog was.

Elke ochtend en avond als het schemert sta ik te roepen, maar ook overdag als ik met de honden buiten ga roep ik. Soms denk ik misschien hoort hij me wel maar kan hij echt niet weg en is hij bang , de ergste scenario's gaan door mijn hoofd!

Hoe lang kan een kater die gecastreerd is weg blijven?
Is het kattentijd?
Mijn Nichtje haar gecastreerde kater ging altijd op zoek en ging zelfs op haar eigen kattinnetjes als die krols waren, dus zou het toch mogelijk zijn dat hij ook nog achter de vrouwtjes aan gaat. Toch?!
Tammy69C
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2014 16:17

Re: Verloren kater Trazo, hoe vind ik hem terug?

Bericht door Tammy69C »

Mijn verontschuldigingen dat ik mijn bericht dubbel plaatste, ik ben een computer ramp en het is dat éérste keer dat ik op een forum ben, dus zo nu en dan zal ik wel een flatterend wat computer betreft slaan.... Nogmaals sorry daarvoor!
Tammy69C
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2014 16:17

Re: Verloren kater Trazo, hoe vind ik hem terug?

Bericht door Tammy69C »

dag 10 vandaag, hij is nog steeds niet terug :cry:
ik ben de wanhoop nabij , heb zelfs de reinigingsdienst gebeld van onze stad
of ze geen kater gevonden hebben aangereden, er was wel ééntje gevonden maar dan in het centrum van de stad en wij wonen aan de rand van de stad. de mevrouw die de melding opgenomen en meer info kon geven over de vachtkleur enz... had vandaag een dagje verlof dus we weten niet of hij het was of niet. hopelijk leeft hij nog !!!!!
Tammy69C
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2014 16:17

Re: Verloren kater Trazo, hoe vind ik hem terug?

Bericht door Tammy69C »

Iemand van op mijn werk zei me, ga eens naar een waarzegster!
Euhhhmmmmm ..... Ik weet niet of ik daar wel in geloof!!??!!?
Toch maar naar die mevrouw om te weten waar mijn lieve kat zich bevind, hoe het met hem gaat.
Ik overtuigd dat alles ok is met hem, verteld die dame me dat hij dood zou zijn, zijn foto geen aura meer heeft, ikke zwaar overstuur !! mag ik dit geloven? Ik weet het niet!! het maakt me zooo verward!! ik weet wel dat ze het verdriet nog veel veel zwaarder en intenser gemaakt heeft en dat ik zelfs gaan zoeken ben op de vage plaatsbeschrijving die ze gaf (en rondom die plaats) meer dan 2 uur lang. Om te zoeken naar mijn (dode??) kat.Dit om hem een waardig einde te kunnen geven! Maar ik heb hem helemaal niet gevonden. We wonen hier reeds 15 jaar en nu zie ik maar pas hoe GROOT de omgeving is, wat een katteparadijs met ongelooflijk veel katten die daar rondlopen (zwerven) die op vaste plaatsen eten krijgen.
Hij is vandaag 12 dagen verdwenen. ik heb nog een kattinetje van 11 jaar oud, ze lijkt me wel te willen troosten, zou ik na 12 dagen nog mogen hopen, dat mijne gecastreerde kater TRAZO terug naar huis komt?
Gebruikersavatar
Arjuna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 sep 2014 15:57

Re: Verloren kater Trazo, hoe vind ik hem terug?

Bericht door Arjuna »

Wat een trieste situatie is dit, hij is nu wel erg lang weg......
Of je die persoon moet geloven, ik weet het niet. Blijf bij je eigen gevoel en die van je andere kattenvrouwtje.

Ik hoop dat je nog duidelijkheid krijgt over de gevonden kater in de stad.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Verloren kater Trazo, hoe vind ik hem terug?

Bericht door Cari »

Was maar niet naar die waarzegger gegaan... misschien zijn er mensen met een speciale gave, maar 99,9% blaat maar wat en vraagt er nog geld voor ook :roll: .
Er is altijd nog hoop dat je hem terugvindt, geef 't niet op!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: Verloren kater Trazo, hoe vind ik hem terug?

Bericht door Euforia »

Dag Tamara,
In welke regio ben je je poes kwijt? Ik kom ook uit Vlaanderen en kan het misschien ook delen.
Ik geloof helemaal niet in waarzeggers, volgens mij gaan mensen die naar een waarzegger gaan volledig hun leven in de richting sturen zoals de waarzeggers hen zeiden. Persoonlijk vind ik hen echt oplichters..

Geef vooral niet op in je zoektocht, mogelijks heeft iemand hem in huis genomen. Vorig jaar was er bij mijn ouders plots een poes opgedoken onder hun veranda, we hebben overal affiches gehangen zelfs aan het venster van ons huis en wij wonen naast de bakker. Geen reactie, na 3 maand hebben m'n ouders beslist om hem in huis te houden en te laten castreren en volledig op te nemen in hun gezin. Twee maand later sprak m'n moeder tegen iemand bij de bakker toevallig over poezen, en ze vertelde dat er drie maand geleden een kat bij hen was toegekomen. Blijkt uiteindelijk dat het de poes was van die mevrouw. Ze woonde twee straten van ons vandaag, en passeerde dagelijks ons huis maar nooit op de affiche gelet...

Lang verhaal om maar aan te tonen dat je de hoop niet mag opgeven !!
Tammy69C
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2014 16:17

Re: Verloren kater Trazo, hoe vind ik hem terug?

Bericht door Tammy69C »

Hallo Euforia ( mijn verontschuldiging al ik de verkeerde naam gebruik!)
Net als jou woon ik ik Vlaanderen , meer bepaald in oost Vlaanderen.
Belsele nabij Sint Niklaas ( en jij?)
Wat een prachtig verhaal schrijf je hier!! Hoop hem ooit toch terug te kunnen knuffelen.
Trazo is nog steeds vermist , vandaag 4 lange weken! :(
Kan jij hem ook delen via Facebook aub? Je kan hem vinden over heel mijn tijdlijn " Tamara Coppens"
Heel hartelijk bedankt!
Groetjes Tamara (baasje kater Trazo)
Plaats reactie