Advies gevraagd: Poes kwijlt ineens met aanvallen?!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
sanscorp
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2014 18:25

Advies gevraagd: Poes kwijlt ineens met aanvallen?!

Bericht door sanscorp »

goedendag,

Excuses dat mijn eerste post meteen een heel verhaal is, maar ik hoop op een snel antwoord.
Ik ben Sander, 28 en woon samen met mijn vriendin in Almere, bij ons woont Noa (poes), Chevy (dwergkees), 2 parkieten en een konijn Suus.

Sinds gister middag is onze poes Noa met aanvallen extreem aan het kwijlen. Dit is nu 1x gebeurd onder ons toenziend ook, bij deze aanval was ze erg onrustig, niet aan het mauwen en ze reageerde wel op aandacht (kopjes geven).

De "aanval" was snel voorbij, duurde hooguit 3 minuten.
Vannacht werd ik wakker omdat ze over het bed rende (ze slaapt normaal) dus er uit gegaan en ze was wel onrustig en was ook met haar kop aan het schudden (niet wiebelen, echt schudden alsof er iets op haar kop zat wat er af moest) maar ook dit was erg snel voorbij, binnen 2 minuten sliep ze weer.

We zijn net weg geweest en bij thuiskomst lag de hele huiskamer weer vol met slierten kwijl, ook in de doos waar ze lag te slapen toen we weg gingen.

Ze eet prima, wil ook graag naar buiten en reageert uitstekend op ons, de ontlasting hebben we nog niet gezien omdat ze veelal buiten is. We hebben haar nog niet zien drinken, maar zijn ook niet constant bij haar geweest.

We wonen aan een slootje, mijn eerste gedachte was dat ze wellicht een pad te pakken heeft gehad, hoewel ik niet zeker weet of die hier zitten, maar het duurt nu al 24u en ik weet niet goed binnen welke periode eventuele verschijnselen horen te verdwijnen.

De poes is 11 jaar oud, moeder was een Pers en vader hoogstwaarschijnlijk een Turkse Boskat of iets dergelijks.

Ze speelt, eet, slaapt wel en wil (erg graag, onder luid gemauw) naar buiten, ligt ook heerlijk te rollen en maakt nog steeds dankbaar gebruik van de krabpaal met katnip. Er is niets veranderd, ze krijgt altijd Felix Ocean Sensation, dit is tevens de enige brok die ze eet. Normaliter neemt ze niks aan, ham, kaas anders vlees, noem het maar op, de kans op opzettelijke vergiftiging lijkt mij dan ook vrij klein.
Los van de tot nu toe 3 aanvallen lijkt haar niets te mankeren, 1 aanval was dan vannacht en zonder kwijlen.

Zorgen maken doen we alle 2 wel, maar we weten niet goed wat we er nu mee aan moeten.

Bij mijn weten (is al 11 jaar bij ons in de familie, ook bij ons geboren) is ze nooit zien geweest en heeft ze deze symptomen nooit eerder gehad.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Advies gevraagd: Poes kwijlt ineens met aanvallen?!

Bericht door ayla »

Ik zou een dierenarts raadplegen en langs gaan.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Advies gevraagd: Poes kwijlt ineens met aanvallen?!

Bericht door Adriana »

heb even gegoegeld maar missch heb je dat zelf ook al gedaan.
http://www.dapindeijmond.nl/patiëntenin ... iftigingen
http://dierenartsdelaak.nl/paddengif-di ... -vathorst/

het gedrag dat je beschrijft lijkt op een paddenvergiftiging.
van mijn volkstuin weet ik dat het op dit moment wemelt van de kleine padjes, dus het zou goed kunnen dat-ie een klein padje hap/slik/weg naar binnen heeft gewerkt..
met een paar dagen zou het over moeten zijn en verder nooit meer doen dus...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
sanscorp
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2014 18:25

Re: Advies gevraagd: Poes kwijlt ineens met aanvallen?!

Bericht door sanscorp »

Ik heb inderdaad gegoogled, maar daar kom je ook de meest vreselijke dingen tegen. De pad, daar "hoop" ik natuurlijk wel op, er zitten veel kikkers hier, geen idee of er ook padden zitten..

Ze zit eigenlijk alleen maar de hele dag in het riet aan de waterkant, vind ze geweldig. Wanneer zou zoiets ongeveer over moeten zijn? dat kan ik dan weer nergens vinden op Google.
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Advies gevraagd: Poes kwijlt ineens met aanvallen?!

Bericht door sandyd1971 »

Diesel had ook een aanvaring met een pad maar die heeft een kwartier lang geschuimbekt en ik heb haar spuitjes met water gegeven en toen was het weg. Maar ik lees inderdaad dat het weleens langer kan duren. Ze heeft 'm niet op maar waarschijnlijk alleen gif in de bek gehad misschien is het anders als ze ze op hebben gegeten. Maar ik zou zeker even een DA raadplegen want het kan natuurlijk ook wat anders zijn.
sanscorp
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2014 18:25

Re: Advies gevraagd: Poes kwijlt ineens met aanvallen?!

Bericht door sanscorp »

Vannacht en tot nu toe is het goed gegaan, de laatste keer was dus gister middag tussen 16:00 en 17:00.

Ze drinkt ook gewoon, de DA zei ook dat ik me niet te druk moest maken zolang ze nog eet en drinkt.

Ik kijk het nog heel even aan.
Plaats reactie