HELP: Diesel en een pad!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

HELP: Diesel en een pad!

Bericht door sandyd1971 »

Diesel kwam net schuimbekkend de kamer in. Ik keek naar buiten en ik zag een pad. Waarschijnlijk heeft ze gif binnen gehad. Gelijk in paniek de DA gebeld en die zei spoelen en als het met een kwartier niet over is met schuimbekken dan weer bellen dan krijgt ze een allergie prik ofzo. Pfff wat is dat schrikken. Nu gaat het gelukkig weer beter. Iemand ervaring mee? Ze slaapt bij mij op de kamer dus ik kan haar in de gaten houden vannacht. Of kan ik beter langs de DA gaan. Ze is nu weer rustig.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: HELP: Diesel en een pad!

Bericht door Sifra »

Geen ervaring mee. Jij kunt als enige zien hoe ze nu reageert en daarop je oordeel baseren. Je zegt dat het beter gaat. Blijf haar in de gaten houden en als ze geen abnormale reactie vertoont, lekker thuisblijven.
Misschien kun je op internet even googlen naar eventuele reacties op contact met padden.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: HELP: Diesel en een pad!

Bericht door sandyd1971 »

Bedankt voor je reactie. Het ging gelukkig gelijk dezelfde avond beter en ze at gewoon dus dat was een geruststelling. Gelukkig dat ik de pad had gezien want anders had ik helemaal niet geweten wat er aan de hand was geweest. Maar ik ben echt nog nooit zo geschrokken. Wist niet dat het zo heftig kon zijn een ontmoeting met een pad! Heb ze ook al eens met een kikker gezien maar die zijn gelukkig niet giftig. Hoop dat ze ervan geleerd heeft en ze met rust laat!
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: HELP: Diesel en een pad!

Bericht door Sifra »

De meeste katten hebben aan één slechte ervaring met een pad genoeg om te weten dat ze zo'n beest nóóóit meer moeten vangen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
jolandazocchi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 aug 2012 19:41

Re: HELP: Diesel en een pad!

Bericht door jolandazocchi »

Helaas ook ervaring mee! Vorig jaar had een van mijn katten er een opgepakt. Ik had het niet gezien en zat ook in de tuin en ineens als een koe die voor het eerst in de wei gaat hollen en springen slierten hingen aan zijn mond en vlogen in het rond. Volgens mij heeft dat een half uur aangehouden en toen hield het op. Hij heeft er niks van overgehouden en helaas ook niks van geleerd. Ik heb een afgezette tuin en iets verderop heeft een buurman een vijver dus met regelmaat moet ik weer zo'n arme kikker redden. Ook neemt die ze mee naar binnen en ik durf ze niet op te pakken. Dus gillend ben ik die kikker aan het vangen met mijn stoffer en blik. :lol:
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: HELP: Diesel en een pad!

Bericht door sandyd1971 »

Ja dat deed Diesel ook, die wist niet waar ze het moest zoeken! Ben ook blij dat ze de tuin niet uit kan want met die gekke sprongen had ze zo onder een auto kunnen lopen. Daarom heb ik ook in paniek de DA gebeld was echt eng om te zien. Na ong 20 min was het weg.
Plaats reactie