kat met opgezete nier, opgegeven. homeopathie?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

kat met opgezete nier, opgegeven. homeopathie?

Bericht door dclizzy »

Goedenavond.
Ik heb dit forum helemaal plat gelezen. en zie steeds een naam terug komen Adrianne? Misschien kan jij me helpen.

Eigenlijk ben ik ten einde raad, maar dat zullen jullie hier wel herkennen.
4maanden geleden heb ik Lizzy uit het asiel gehaald. Een mooie poes van 9 van een oude dame die was overleden. Al mijn katten zijn tussen de 17 en 19 geworden dus van deze dame kon ik nog jaren genieten. NIet dus

Lizzy is een saplikker. of een brokjes eter. Maar eet geen natvoer. Ook niet met water gemalen enz. dus ik zette haar iedere week op de weegschaal.
Lizzy verloor drap en bloedvezeltjes . Nadat ik naar de Da was geweest werd ik naar huis gestuurd de kat was gezond en hij kon niets vinden.
Na een paar weken had ze het weer en ben ik weer gegaan. Harde ontlasting ander eten werd er gezegd.

Na 4 maanden was Lizzy 7 ons afgevallen en ben ik weer (2 weken geleden) naar de Da geweest. Lizzy had opeens een vergrote nier en nierfalen. Haar bloedwaardes waren net 1 punt boven de 12. Dus volgens de dokter beginnend.Wat ik vreemd vond want na 7 katten in 30 jaar heb ik alles al mee gemaakt en Lizzy had geen symptomen van nierfalen.

Ik heb lizzy op nierdieet gezet en meer hoefde niet. IK wilde een foto van de grote nier en daar zat wat gruis in. Da zei dat ze nog wel een poos mee kon. Ik heb vaker een nierkat gehad en dat kan dus inderdaad
Na 1 week stonk lizzy haar urine zo erg dat het hele huis door de lucht verziekt was. Een paar uur later zag ik dat lizzy wel heel vaak naar de bak ging en weer lag er binnen een half uur drap door het huis. en weer een bloed vezeltje

Geheel in paniek heb ik een andere Da gebeld.Omdat Da nr 1 me steeds wegstuurde terwijl ik voelde en zag dat er iets niet klopte. Ik ben daar geweest en zij hebben de foto bekeken en een nieuwe gemaakt. Ze is voor 24 uur aan infuus geweest. en de volgende dag zou er een echo gemaakt worden.
Op de echo was te zien dat Lizzy cysten of iets anders in haar nieren had 1 nier is vergroot en lijkt op een oliebol met putjes de andere alleen in een hoekje. voor de rest zagen haar longen hart blaas enz er goed uit. wel een giga blaasontsteking. ( die ze dus al een paar keer had gehad.ondanks haar test niets aangaf bij Da 1 )
Ze hoefde geen 3 dagen aan het infuus. Ik moest haar mee naar huis nemen en veel liefde geven en het kan van week tot een paar maanden duren. Geen half jaar.

Omdat lizzy een vervelende eter is heb ik alle nierbrokken die je maar kan verzinnen Ik heb het eten gemalen, met iets water. verwarmt. Ze komt de ene dag op 25 gram droogvoer met een zakje kd sap (zonder de brokjes eruit te eten)andere dag komt ze wel op de 35 a 40 gram droogvoer. Ik liep de hele dag met eten achter haar aan maar mag van mijn man maar 3 keer pd geven en inderdaad nu komt ze zelf weer voor eten. Ik heb ook brokjes verstopt en als ze echt trek hebt dan gaat ze die op de plak zoeken. Trigger ook heb ik op 4 plaatsen water staan omdat ze dan volgens de site 30%meer drinken. Dwangvoeren is niet nodig wel aandringen.

Voor de diagnose werd gesteld heb ik al dingen geprobeerd omdat ik niet echt alleen in blikjes geloof. Barf doet ze niet Ik heb blikjes uit de natuurwinkel op vers vlees voor de nierkat. Zou het zelf gewoon eten leek op kippen soep maar mevr moest het niet. Rosbief kip kipfilee hart biefstuk tartaar. ze lust het allemaal niet. Ja ze sloeg een kaneel beschuitje uit mijn hand.

Nu lizzy niet lang meer heeft Ze begint ietsje in te vallen maar ziet er nog goed uit en weeg nog steeds 3.4 kilo Wil ik het proces vertragen ( als dat nog kan)

Ze is voor haar blaasontsteking een week op de Novacam geweest. ( had geen andere keus zei de arts) en Semintra moet ik haar iedere dag geven.

Ik wil graag iets homeopaties Maar ik belde vandaag. Een intake gesprek kost weer 75 euro om vast te stellen wat de poes heeft. Nu na 5 onderzoeken foto echo bloed infuus 600 euro in 2 weken is dat wel duidelijk Maar niemand wilt zeggen wat de poes nodig heeft.Dus komt het bij mij vaag over. Terwijl ik er echt wel in geloof ook voor mensen.

Het probleem is dat er maar een paar reguliere dingen naar boven komen op het internet bv Puurnier of Privium
-Puurnier zit salidago in een vochtafdrijver. Terwijl volgens mij een kat juist vocht moet hebben?
- Privium is een zuurregelaar maar zit voor de rest niets in om de vaatjes in de nier te helpen ( wat het ook mag doen.

Het zijn ook allemaal winkels die het aanprijzen. Tja dan werkt het al snel goed volgens de site ;-)

Heeft iemand hier ervaring mee. En kan iemand mij helpen.?

Ik ben redelijk in paniek, en kom alleen maar sites tegen van hoe dodelijk het is wat mijn ook niet helpt. Ik zit waarschijnlijk op een leeftijd dat ik het moeilijk kan relativeren.

Bedankt alvast

Dian
Cerna

Re: kat met opgezete nier, opgegeven. homeopathie?

Bericht door Cerna »

Ik ben Adriana niet, maar misschien mag ik je ook antwoord geven? :-P

Ik probeer het even samen te vatten: de kat heeft blaasontsteking gehad en daar Novacam voor gekregen (vreemd; geen antibiotica?) en daarnaast is er beginnend nierfalen geconstateerd, maar je hebt geen waardes behalve dat het 1 boven de 12 zat. Dat zal ureum zijn geweest waarvan de bovenwaarde 11,9 is. Morgen even bellen voor de andere waardes (creatinine, totaal eiwit, fosfor en wat de dierenarts nog meer weet).
Op basis van het bloedonderzoek en echo heeft de dierenarts Lizzy opgegeven (zijn ze erg vlot mee :cry: ).
Maar Lizzy is niet extreem oud en verder is alles goed en ze heeft beginnend nierfalen dus vanwaar die conclusie?

Om te beginnen eerst maar eens diep ademhalen en dan op een rijtje zetten wat je kunt/moet doen:
1. nierdieet geef je al, maar Lizzy is een brokjeseter (net als mijn Noa die we al bijna 4 jaar zacht voer met voedingsspuitjes geven) en is niet kapot van KD. Hills heeft smaakgarantie dus die zak kan terug naar de kliniek en krijg je je geld terug. Je kunt kijken naar een alternatief: Royal Canin, Trovet, Specific of via Zooplus bijvoorbeeld Happycat.
2. wanneer Lizzy echt alleen brokjes wil, zou ik overal waterbakjes neerzetten (en het liefst ook nog een fontein) en evt. wat extra vocht geven via spuitjes van 5 ml (kun je gratis bij de dierenarts krijgen)
3. Semintra geef je ook al en daarnaast wil je iets homeopathisch, maar liever niet teveel kosten maken. De namen die je noemt ken ik niet. Ik geef Noa Mercurius Corrosivus via een homeopathisch dierenarts. Het is van VSM en waarsch. wel te bestellen via de apotheek. Er zit een klein risico aan om het zomaar te geven, maar Noa heeft het er 3 jaar erg goed opgedaan en was ook opgegeven. Ik zou dan met d30 beginnen.

Rood vlees is erg slecht voor de nieren en gelukkig wil ze het niet. Welk nat voer kreeg ze voordat ze ziek werd? Wanneer ze alleen de saus hiervan wil, zou je dit uit het zakje kunnen knijpen met wat Ipakitine (=poeder). Dan krijgt ze toch wat extra vocht binnen.

Of Lizzy niet meer lang heeft is niet te zeggen. Nierfalen is zo'n onbetrouwbare ziekte. De ene kat bezwijkt met een waarde die net boven de bovenwaarde ligt en de andere kat, zoals Noa, gaat fluitend door het leven met een creatinine van tegen de 500 en ureum van 25.
Leven met de dag en vooral genieten en behalve de tips die ik je heb gegeven en tips van anderen, kun je niet doen.

Sterkte ermee!
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: kat met opgezete nier, opgegeven. homeopathie?

Bericht door dclizzy »

Tigger.

Wat lief dat u vannacht de moeite heeft om te reageren.
Nadat ik ging typen bleef ik typen en misschien komt het onsamenhangend over.

Ze verloor al 3 maanden eens pm een bloedvezeltje ( vrouwen kennen dit wel eens pm) maar omdat Lizzy gesteriliseerd is kon dat niet uit baarmoeder komen. En volgens de test had ze geen blaasontsteking.
Na inlezen las ik over nierbekontsteking maar de DA bleeft volhouden dat ze voor de rest gezond was

Na vezeltje nr 3 was de maat vol en ben ik weer gegaan. ook omdat ze afviel En een bloed onderzoek geeist.(dacht kan je ontstekingen op zien.
Volgens Da 1 na een bloedonderzoek was lizzy beginnende nier patient.( hier heb ik vaker mee te maken gehad en ik heb poezen gehad die het echt nog 3 a 4 jaar hebben gedaan. Dus ik was daar niet echt over in paniek. Wel toen de arts zei dat haar nier 1.5 keer zo groot was dan normaal. Ik heb 3 dagen een opervlakkige infuus moeten halen. met 1 keer anabole om de vaatjes iets te verwijderen dat er meer vocht werd opgenomen?

Ik heb een foto laten maken omdat ik slecht met onzekerheid om kan gaan. en een grote nier mij verontruste
Op die foto was dus wat gruis te zien en de Da zei nierziekte je kan allerlei onderzoeken doen maar nierfalen is niet te genezen.

Nadat ze vorige week het hele huis had onder gesmeerd binnen 20 minuten. Ik was aan het douchen weer bloedvezeltje. 1mm heb ik op aanraden van iemand een andere DA gebeld voor een second opinion. Ik kon daar gelukkig al binnen een uur terecht. Dit omdat Lizzy alleen nog maar op de bak zat te perzen ( niet eerder gedaan, ik ben haar nl fobies aan het volgen :-)

Toen ik daar alles vertelde Heb ik de foto en bloedwaardes doorlaten sturen van DA 1 en toen hebben ze Lizzy gehouden om haar 3 dagen aan het vocht te leggen. De volgende dag kon ik komen voor een echo.
Op de echo heeft ze dus een grote nier met soort krenten en de ander nier zit er ook voor 5 % mee vol. dus opgegeven. Ze konden niet zeggen of het kanker was of cysten Maar dat maakte niet uit het is allebei dodelijk,
Ze raadde me aan om geen puncties te laten nemen omdat dat zeer pijnlijk is en er aan nierfalen in welke form ook niets te doen was. en haar ook geen 3 dagen op te sluiten ivm stress omdat dat blaasonsteking veroorzaakt. Omdat dan de medicijnen die tegen werken ook nog zwaarder moesten.

Ze heeft geen antibiotica gekregen omdat dat dubbel op nierfalen werkt. Hoewel dat ook het op middel staat wat ze nu kreeg. (heb ik ook nog voor gebeld omdat het voor gewrichten was)

Dat ik geld uit moet geven weet ik. ( dat weet je als je al een oudere kat uit het asiel haalt. ( ik dacht een keer wat goeds te doen) IK heb in die 2 weken al voor 600 euro gedokterd. en het hoeft ook zeker niet goedkoop. En lizzy at slecht ( ze begint nu meer te eten) het is een sap likker en brokjes eter. Een water fontein doet ze niet. Omdat ze zo slecht at ben ik haar vlees gaan geven omdat ik dacht als er maar wat ingaat.

Het nierdieet begint ze goed op te pakken vanmorgen was ze voor het eerst in de 4 maanden dat ik haar heb aan het bedelen. (hopelijk blijft het zo goed) inpaktine is volgens mij geen optie ( heb ik ooit voor een andere kat gebruikt) want als Lizzy haar eten 10 minuten staat eet ze het al niet meer. (Queen Lizzy :-)

Ik zit er alleen mee wat een wie moet je geloven als het om homeopathie gaat? Ik vroeg info en het enige wat ze zeggen een intake gesprek van 75 euro. Dan gaan mijn alarm bellen rinkelen. Ook omdat het geen reguliere middelen zijn en je je afvraagt of het helpt of dat het kwakzalvers zijn.

Laat ik duidelijk zijn ik geloof wel in alternatieve geneeswijze( niet als vervangend) maar wel erbij.

En dacht als er mensen zijn die het hele traject al hebben doorlopen. scheelt mij weer een hoop missers en uitzoeken ( we hebben nl niet zo heel lang de tijd.) nog een kwart niertje voor ze op de 25 % zit.
Nogmaals bedankt dat je alle moeite vannacht heeft genomen.

Dian
Ik ben Dian 50 jaar Kinderen van mijn 2lingzus opgevoed,geen eigen kinderen. relatie, en na 30 jaar 7 katten die allen tussen de 16 en 19 zijn geworden. oa peter. wollie, snoetje , banjer, pika, moppie, lotje

Het gekke is dat je denkt dat je gehard bent in al die jaren. NIET DUS

Nu alleen Lizzy
Cerna

Re: kat met opgezete nier, opgegeven. homeopathie?

Bericht door Cerna »

Hoi Dian

Ik ga meestal pas rond half 1 naar bed dus 11 uur valt voor mij nog wel mee :smile: En geen moeite, hoor!

Ik weet wat het is om een kat met nierfalen te hebben en hoe fijn het is wanneer mensen je dan steunen. Toen Noa nu bijna 4 jaar geleden nierfalen kreeg stortte ook mijn wereld in. Noa was net drie, geopereerd en 4 weken Metacam (zusje van Novacam) en toen werd ze lusteloos en stopte met eten. Uiteindelijk werd er bloedgeprikt en bleek ze in de derde fase van nierfalen te zitten. Er was geen hoop meer en geen behandeling; we moesten haar maar laten inslapen.
Twee maanden geleden werd ze 7....... :edance:

Dat Noa nog leeft is dankzij de hom. korreltjes die ze krijgt; daar ben ik van overtuigd! Ik heb ze via hom. dierenarts Atjo Westerhuis. Hij zit in Dodewaard en is geweldig! Ook geweldig druk trouwens.
Bij hem betaal je normale consultkosten, maar ik weet niet of Dodewaard voor jou te behappen is.
Wanneer het bij Lizzy kanker is, dan zou ik trouwens eerder in die richting wat gaan informeren. Ik weet niet of hier wat aan te doen is, maar informeren kost niets lijkt me.

Gehard word je nooit. Ik heb al 35 jaar katten (ben 58 en heet Annet; zie onderschrift; Tiger is mijn status (=aantal berichten)) en ook al vaker nierfalers gehad helaas, maar iedere keer is weer anders. Vorig jaar overleed mijn Cochi op 18-jarige leeftijd en hij had 5 jaar nierfalen, maar zo heel anders dan Noa. Bij hem ging het langzaam achteruit met het klimmen der jaren. En Noa is een tijdbom die hopelijk nog lang niet ontploft.
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: kat met opgezete nier, opgegeven. homeopathie?

Bericht door dclizzy »

Ik heb nog een vraagje over deze poes.
Haar urine blijft ontzettend stinken ondanks haar kuur en urine verzuurder. Ik moet na het plassen echt de plas uit de bak scheppen en met een luchtje spuiten anders is het huis verziekt van de sterke lucht een dat trekt niet weg.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat met opgezete nier, opgegeven. homeopathie?

Bericht door Adriana »

heb je berichten gelezen en wat zijn haar algemene waardes bloedonderzoek?
en dan met name ureum en creatinine..

en ik kom het woord krenten in nieren tegen maar ze heeft blijkbaar geen pijn.
dat zou kunnen duiden op pkd maar ik ben geen dierenarts en heb de foto's niet gezien en er niet voor doorgeleerd.
pkd is er in vormen en het verval kan traag en ook en ineens heel snel gaan. maar lijkt mij geen reden om 'inslapen' te roepen.
bij pkd worden cystes gevormd in een aantal organen en dan is het de vraag hoe lang een lijf kan blijven doorgaan met functioneren.. soms krijg je giga hoge creatinine waardes bv en leeft betreffende katzel min of meer vrolijk verder..
een goeie radioloog kan met een echo pkd vaststellen maar ach.. k weet niet of je die weg moet gaan en kost geld.
missch beter om een zo goed mogelijke behandeling te proberen te vinden..

waarom krijgt ze urine verzuurder?

en er is homeopathie en fytotherapie. en van beide takken van sport hebben we op het forum voorbeelden dat het werkt, Noa van Annet is daar een voorbeeld van. en hier wijlen MoMo van fytotherapie.
het lijf is een ingewikkeld chemisch fabriekje en je weet helaas niet altijd wat aanslaat en wat niet..
en niet alle middelen slaan op dezelfde manier aan bij katzels, kwestie van voorzichtig uitproberen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: kat met opgezete nier, opgegeven. homeopathie?

Bericht door Cerna »

dclizzy schreef:Ik heb nog een vraagje over deze poes.
Haar urine blijft ontzettend stinken ondanks haar kuur en urine verzuurder. Ik moet na het plassen echt de plas uit de bak scheppen en met een luchtje spuiten anders is het huis verziekt van de sterke lucht een dat trekt niet weg.
Ik zou zeggen opnieuw blaasontsteking. Maar voor de zekerheid de dierenarts bellen en misschien kun je wat urine opvangen?

Heb je inmiddels de nierwaardes?
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: kat met opgezete nier, opgegeven. homeopathie?

Bericht door dclizzy »

Bedankt voor de reacties. Doet me zo goed dat ik eindelijk mijn ei kwijt kan.

Ik heb vandaag de Da gebeld. Bij deze kan je tussen de middag bellen voor vragen.
De dokter die tevens de echo heeft gemaakt, zegt dat ze niet weet waarom de urine zo blijft ruiken. Lizzy zit niet lang op de bak. Gaat er op plast en is meteen weer klaar. ( totaal anders dan vorige week) Ik ben ook pas 1 dag klaar met de kuur. novacam

Ik heb vandaag met de da een discussie gehad over novacam
zij zei dat we geen andere optie hadden De poes had een zware blaas ontsteking. Ondanks ik hier heb gelezen hoe slecht het weer voor de nieren was. Maar ja toen zat het er al in :-(

Ook heb ik het nog over de (krenten in de nier) of het nu kanker was of cysten.Er waren nl geen uitzaaiingen te zien. En zij vond na het zien van een echo een punctie onnodig omdat ik Lizzy toch niet aan de chemo zou doen. Het is vorige week wel besproken maar ik was gewoon helemaal van slag dat de helft langs mij heen is gegaan.

Zij denkt cysten met eiwitten. Ik heb nog gevraagd of ik lizzy om de zoveel dagen een oppervlakkige infuus kon laten geven. Dat heeft ze 3 weken geleden bij de eerste da gehad en ze ging gewoon spinnen.
Maar de dokter zei dat dit niet zoveel effect heeft om de nieren te spoelen als een die via de bloedbaan gaat en ik het haar echt niet meer kan aandoen om haar 2 dagen aan een infuus te leggen.

Ik kreeg een beetje het idee dat de dokter vind dat ik het onmogelijke vraag , en dat ik met gewoon bij de situatie moet neerleggen. En moet genieten zolang ik haar nog heb.

Ik heb nl een poes gehad. Moppie en die viel heel erg af. Toen ik bij de dierenarts een test liet doen had ze hele hoge waardes. Maar de vrouw deed ook in natuurgeneeskunde. En zei dat ik Barf kon proberen. Ik heb toen kippen nekjes enz zitten malen en je snapt het al. De dame rook er aan en weg was ze.
Ik heb haar nierdieet gegeven en rauwe kip en impaktine.( zij at het) toen het ontdekt werd was ze 13.5 en ik heb haar vorig jaar op 19.6 inlaten slapen. Er werd toen niet over een echo gesproken dus je wist eigenlijk ook niet hoe de binnenkant eruitzag.

Ik heb bij een homeopatische dierenwinkel met artsen praktijk op aanraden van die da het zuur gehaald dat maakt de urine wat zuurder wat goed moet zijn voor de nieren en werkt ook heel goed tegen de blaas. ( denk het zelfde als cranbarries bij een vrouw. En ik dacht dan belast dat alvast de nieren minder

De nierwaardes moet ik even opvragen. De da zei de waarden tussen de 7 en 12 moest zitten en zij heeft 13.1 Ook het crea was niet zo hoog dat het schrikbarend was. dat verbaasde haar als je de echo zag.
Alleen die ene bubbellige opgezette nier. Dit komt inderdaad bij raskatten voor zei de arts. ( misschien was lizzy haar vader iets anders dan een gewone kat)

Ik ga het forum nog even aflezen. Sorry dat ik het geplaatst had. Ik was zo in paniek en heb dit forum en vele andere verhalen voorbij zien komen dat ik door de bomen het bos niet meer zag

En enkel al jullie tegen berichten geven mij al weer een rustiger gevoel. Dat ik toch er iets mee doe.
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: kat met opgezete nier, opgegeven. homeopathie?

Bericht door dclizzy »

Cerna schreef:Hoi Dian

Ik ga meestal pas rond half 1 naar bed dus 11 uur valt voor mij nog wel mee :smile: En geen moeite, hoor!

Ik weet wat het is om een kat met nierfalen te hebben en hoe fijn het is wanneer mensen je dan steunen. Toen Noa nu bijna 4 jaar geleden nierfalen kreeg stortte ook mijn wereld in. Noa was net drie, geopereerd en 4 weken Metacam (zusje van Novacam) en toen werd ze lusteloos en stopte met eten. Uiteindelijk werd er bloedgeprikt en bleek ze in de derde fase van nierfalen te zitten. Er was geen hoop meer en geen behandeling; we moesten haar maar laten inslapen.
Twee maanden geleden werd ze 7....... :edance:

Dat Noa nog leeft is dankzij de hom. korreltjes die ze krijgt; daar ben ik van overtuigd! Ik heb ze via hom. dierenarts Atjo Westerhuis. Hij zit in Dodewaard en is geweldig! Ook geweldig druk trouwens.
Bij hem betaal je normale consultkosten, maar ik weet niet of Dodewaard voor jou te behappen is.
Wanneer het bij Lizzy kanker is, dan zou ik trouwens eerder in die richting wat gaan informeren. Ik weet niet of hier wat aan te doen is, maar informeren kost niets lijkt me.

Gehard word je nooit. Ik heb al 35 jaar katten (ben 58 en heet Annet; zie onderschrift; Tiger is mijn status (=aantal berichten)) en ook al vaker nierfalers gehad helaas, maar iedere keer is weer anders. Vorig jaar overleed mijn Cochi op 18-jarige leeftijd en hij had 5 jaar nierfalen, maar zo heel anders dan Noa. Bij hem ging het langzaam achteruit met het klimmen der jaren. En Noa is een tijdbom die hopelijk nog lang niet ontploft.

Ik heb je DA opgezocht een de website gelezen. Ik ga maandag even bellen. Of ik de gegevens van van de week mee mag nemen of dat alle onderzoeken weer opnieuw gedaan moeten worden.
Ik wil best geld uitgeven maar vond 600 euro in 2 weken genoeg als alle gegevens vers van de pers zijn. :-) groeten Dian
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat met opgezete nier, opgegeven. homeopathie?

Bericht door Adriana »

13,1 ureum en crea blijkbaar ook niet torenhoog zijn waardes eerste fase.
dat kun je heel goed met nierdieet en wat medicatie dempen.
aan de kwaal kun je niks veranderen, genezen ook niet.
dus het wordt symptoombestrijding en goed in de gaten houden want nog niet bekend hoe progressief het is.

is ooit bloeddruk gemeten?
wat voor medicijnen geef je precies (en even op een rijtje graag)
welk voer en welke soort nierdieet?
drinkt ze goed?

neem contact op met het asiel want 4 maanden geleden wist het asiel ook al dat Lizzie niet helemaal OK was. dit soort cystes ontwikkelt zich langzaam..
misschien kunnen zij iets betekenen en kan hun dierenarts je helpen en dat voor een lager bedrag misschien.
nee, geen nieuwe onderzoeken, dat lijkt me helemaal niet nodig en kost alleen maar geld.


;-) en probeer het asjeblieft kort en zakelijk te houden..
begrijp dat je het van je af wilt schrijven maar het moet ook allemaal worden gelezen om goed mee te denken en dat helpt denk ik niet als je zulke lange teksten maakt.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: kat met opgezete nier, opgegeven. homeopathie?

Bericht door dclizzy »

Even update

Omdat Lizzy het eigenlijk heel goed doet. Ze is veel meer over de vloer dan in de vorige 4maanden, ze ligt in de zon op balkon. Wilt naar buiten als het donker is omdat we dan een ommetje op de dijk doen.
Ik heb zoiets als de tijd dan kort is dan maar zo. Ze slaapt tegenwoordig op bed en is echt niet weg te krijgen. (eigenwijze muppet)

buiten vele merken nierdieet heb ik een waterfontein aangeschaft. Waar meteen uit gedronken werd. Ze valt niet af maar komt ook niet aan. En wat ik merk is dat haar spieren interen.
Op zich als je niet beter weet ziet ze er nog goed uit. schilpad en weegt 3.3

Dus ik dacht om preventief een oppvl infuusje te halen voor 3 dagen. Kom ik vanmorgen bij de dierenarts en ik vertelde dat Lizzy dus geen nierfalen had. Maar pkd.
-Krijg ik de vraag of ik het infuus voor mezelf doe of voor lizzy.
-Hoe lang ik van plan ben om door te gaan
-Hij trok haar ooglid heeeel erg hoog op Nog nooit zo gezien en zei, er zit een grijze gloed in haar wit wat betekent dat haar lichaam tegen iets aan het vechten is.

Ik vertelde hoe de echo eruit zag en hij zei dat is ernstig. Waarop ik weer zei dat ik me heb ingelezen op pkd en dat het niet te achterhalen is hoelang ze het al heeft misschien wel als kitten.
En dat ik ooit een poesje met nierfalen heb gehad waar het ontdekt werd toen ze 13.6 was en ze is 19.6 geworden met nierdieet en inpaktine.
Toen kreeg ik zon opgetrokken wenkbrauw. ach misschien heb je haar nog 3 weken of 3 jaar ik kan je het niet zeggen.
Maar dat ze inteert op haar spiertjes is dat het lichaam alle stoffen uit het lijf aan het halen is.
Op de vaag of ze caluim of calsium nodig had. Kreeg ik weer de vraag . voor jezelf of voor de poes.

Ik ben naar huis gegaan met het gevoel alsof ik een hele grote dierenbeul ben.
Als ze rond loopt en op balkon in de zon ligt, ze eet voor haar doen heel goed( erg verwend de laatste weken) als slaapkamer licht aangaat 1 jump en ze ligt er tussen in . Heeft ze dan pijn ? ben ik een dierenbeul??

zucht
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kat met opgezete nier, opgegeven. homeopathie?

Bericht door Dinky »

Kan me goed voorstellen dat je met deze dierenarts het idee krijgt een dierenbeul te zijn terwijl jij Lizzy juist eigenlijk ziet opleven als ik het goed lees.
Het belangrijkste is dat Lizzy de wil heeft om verder te leven. Ik kan dat op afstand niet bepalen en ik ken Lizzy niet maar zoals jij het hier neerzet heb ik niet het idee dat Lizzy aan het wegkwijnen is maar juist nog van het leven geniet ;)

De dierenarts heeft wel gelijk dat je het voor Lizzy moet doen en niet voor jezelf en tot het oneindige doorgaan. Zeker het feit dat Lizzy zo goed eet is in mijn ogen een positief teken, zeker met nierfalen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
dclizzy
Lynx
Lynx
Berichten: 161
Lid geworden op: 03 sep 2014 21:22

Re: kat met opgezete nier, opgegeven. homeopathie?

Bericht door dclizzy »

Dank je voor je feedback Dinky.

Ik heb de mensen om mij heen die goed in de gaten houden of ik niet te ver ga. Mijn partner weet dat ik door kan slaan uit onmacht en die houd het goed in de gaten.
Heb ik in verleden door onmacht en onwetendheid een keer gedaan Omdat er toen nog geen internet was.

Ik heb al een dierenarts aan huis geregeld ( met mededeling dat ik natuurlijk hoopte dat het nog even duurt . En me in het bestand ingeschreven dat als de tijd daar is. De DA thuis komt. Dat heb ik dus allemaal al geregeld. Vond ik van mijzelf al een hele goede stap in de richting.

Mijn partner zei ook al vanavond als de dame nog van deze dingen geniet niet wegkruip gewoon eet geen koude plekjes opzoek. is de tijd nog niet daar.
Wetend dat het gewoon iedere dag kan omslaan.

Bedankt.
Plaats reactie