wat nu?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
catcall
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2014 23:03

wat nu?

Bericht door catcall »

Hoi allemaal,

Speciaal voor ons probleem een account aangemaakt.

Na lang nagedacht te hebben is er op verzoek van onze dochters eindelijk een kitten gekomen. We zijn grondig te werk gegaan en hebben alles uitgezocht en nu dus om een kitten geweest. Dochters uiteraard in de wolken en helemaal gek met het beest en eerlijk is eerlijk ikzelf dus ook.

Na een paar dagen hier in huis kreeg ik echter behoorlijke allergieklachten. Zeer veel hartkloppingen en kortademigheid. Naar de dokter geweest en een allergietest gedaan, waar het nu dus op wachten is.

Maar wat nu als het, en de kans is groot, echt katten allergie blijkt? Kan het kittentje dan terug naar het asiel, uiteraard door de uitslag van de arts te laten zien?

Maar dat zouden mijn meiden echt verschrikkelijk vinden. Zijn er nog andere mogelijkheden die ik over het hoofd zie? Medicijnen slikken zie ik voor een langere periode echt niet zitten. En zou het ook helpen om er een nieuwe buiten poes van te malen,maar is dat niet zielig? En komt ze dan ook nog regelmatig kroelen met de meiden zodat ze ze daarna weer naar buiten kunnen doen?

Veel vragen maar alvast bedankt.

Catcall
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: wat nu?

Bericht door Nikki2309 »

Overleg even met je huisarts als er inderdaad een allergie uitkomt. Er zijn manieren en medicatie waardoor je het kitten kunt houden. Dit zal je huisarts ook met je bespreken als de uitslag er is. Sommige mensen zijn bijvoorbeeld geholpen door bepaalde medicatie of desensibilisatie. Maar voor nu zou ik, als jij dit kunt vol houden met je klachten, afwachten op de uitslag en eventuele opties voor jouw om de allergie tegen te gaan
Using Tapatalk
catcall
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2014 23:03

Re: wat nu?

Bericht door catcall »

Hoi nikki!

Bedankt voor je snelle antwoord. Helaas heb ik op loratedine en cetrazedine (als ik het goed schrijf) een overgevoeligheidsreactie gehad. Ernstige netelroos dus die mag ik niet meer slikken. Dit was trouwens voor een allergische reactie van een hele andere orde.

Desensibilisatie ofwel immumotherapie wordt zeer weinig actief toegepast als het om dierenallergie gaat. Aldus mijn huisarts die dit had van een allergoloog voor een eerdere patiënt. Dit gezien de succes kans niet heel hoog is en de kosten voor een aantal jaren durende therapie natuurlijk hoog zijn. En eerlijk is eerlijk, ik weet ook niet of ik zo een therapie er voor over zou hebben.

Vandaar mijn idee om de poes buiten te houden. In een verwarmde schuur dat wel, met ruimte en een kattenluik. Maar of mijn dochters er dan ook nog mee zouden kunnen kroelen en of de poes niet zal verwilderen is natuurlijk een beetje de vraag....
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: wat nu?

Bericht door Nikki2309 »

Helaas kan ik je daar niet verder mee helpen. Zelf ben ik doktersassistente dus daarom weet ik dat er wat opties zijn. Maar als je al een ernstige reactie hebt gehad op medicatie is dat natuurlijk geen optie meer.

Hoe gaat het nu met je klachten? Merk je verschil?

Lijkt me wel moeilijk maar helaas gaat in dit geval je eigen gezondheid voor. Ik hoop dat je een oplossing vind die werkt waardoor je snel van je klachten af bent
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: wat nu?

Bericht door castratenkoor »

Als je inderdaad allergisch blijkt voor de kat, dan zou ik er geen buiten/schuur-poes van maken. Dat is zielig. Een kat is een HUIS-dier. Een kat hoort als gezinslid in het gezin te leven.
Tuurlijk zijn er voorbeelden van anders gehouden katten, zoals op boerderij.

Het lijkt mij tegenover het kitten eerlijker hem/haar terug te brengen naar het asiel zodat hij/zij een herkansing krijgt op een warm knus mandje.
Je dochters zullen dan moeten wachten tot ze zelfstandig gaan wonen voor ze een kat nemen.
Het belang van de kat lijkt mij voor te gaan. Af en toe een kroel in de schuur is echt niet voldoende.
Misschien dat je dochters bij iemand in de familie met katten kunnen kroelen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: wat nu?

Bericht door Dinky »

Hier bij het asiel geldt een proefperiode van 6 weken, weet niet hoe lang het kitten inmiddels in jullie huis is?

Wanneer ik het zo lees heb jij een stevige allergische reactie op de kat. Weet niet hoe oud jou dochters zijn maar denk dat ze een gezonde mama boven het houden van een kat zullen stellen ;-) Misschien een ander huisdier voor je dochters overwegen zoals een konijn zodat er toch huisdier is om mee te knuffelen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: wat nu?

Bericht door Cari »

Jammer dat het zo loopt, dat hadden jullie niet in gedachten :-( .
Als je niet goed reageert op medicijnen vrees ik dat het kitten toch terug/weg zal moeten. Van een kitten een buitenpoes maken is echt geen optie. Dat is doodzielig. Buitenpoezen op boerderijen zijn ook nooit alleen, maar hebben altijd soortgenootjes, zijn ook buiten geboren en hebben een heel ander leven. Dat is niet vergelijkbaar met een poes in de schuur houden.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie