Kunnen katten virussen van honden overnemen?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Nemo 2014
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2014 07:07

Kunnen katten virussen van honden overnemen?

Bericht door Nemo 2014 »

Mijn beide honden zijn ziek, met een gaat het inmiddels alweer een stuk beter. Ze hebben last van hun buik die borrelt heel erg en ze hebben buikpijn, de kleine hond is er goed ziek van. Ik denk omdat ze het beide hebben aan een virus.
Nu vraag ik mij af, is een hondenvirus ook besmettelijk voor katten?
Ik houd Nemo omdat hij nog niet geënt is nu bij de honden vandaan, maar misschien blijkt dit wel helemaal niet nodig.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kunnen katten virussen van honden overnemen?

Bericht door Ms Maaike »

Dat is afhankelijk van het virus dat je honden hebben. Waarom is je kitten van 13 weken nog niet ingeënt?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Nemo 2014
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2014 07:07

Re: Kunnen katten virussen van honden overnemen?

Bericht door Nemo 2014 »

Toen ik mijn kitten ging halen is mij door de fokker gezegd dat hij 8 weken oud was. Inmiddels zijn we er achter omdat hij toen nog maar 475 gram woog dat dit niet kon kloppen. We gaan er van uit dat hij toen rond de zes weken oud was dus nu tien weken, ik heb met de dierenarts afgesproken dat hij als hij twaalf weken is geënt zou worden zodat hij de kans kreeg om aan te sterken en op gewicht te komen. Met de dierenarts van zijn zusjes is de zelfde afspraak gemaakt.
Nemo 2014
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2014 07:07

Re: Kunnen katten virussen van honden overnemen?

Bericht door Nemo 2014 »

Maar ik houd ze voor de zekerheid wel even gescheiden.
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Kunnen katten virussen van honden overnemen?

Bericht door Nikki2309 »

Ben je met de honden bij de dierenarts geweest? Overleg even of nemo gescheiden moet worden. Je kunt altijd bellen en de situatie uitleggen
Using Tapatalk
Nemo 2014
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2014 07:07

Re: Kunnen katten virussen van honden overnemen?

Bericht door Nemo 2014 »

Bedankt voor de reacties.
Ik ben niet met de honden bij de dierenarts geweest en dit is ook niet meer nodig omdat het vandaag een stuk beter met Balou gaat en Mowgli weer helemaal de oude is. Nimo het kitten heeft nergens last van dus het zal allemaal wel los lopen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kunnen katten virussen van honden overnemen?

Bericht door Dinky »

Tja, zolang je niet weet wat de honden hebben kan je ook niet zeggen of het besmettelijk is voor de kat ;-)

Zo uit mijn hoofd is bijvoorbeeld het parvovirus wel besmettelijk voor de kat maar ziekte van weill weer niet om maar wat te noemen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Kunnen katten virussen van honden overnemen?

Bericht door Nikki2309 »

Ik zal toch je kat goed in de gaten houden. stel het is iets wat de honden kunnen overdragen op je kat. Dan kan het zijn dat je kat al besmet is voordat je honden symptomen hadden
Using Tapatalk
Nemo 2014
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2014 07:07

Re: Kunnen katten virussen van honden overnemen?

Bericht door Nemo 2014 »

De beide honden zijn weer de oude en ook de kat springt vrolijk rond, het lijkt een onschuldig virus te zijn geweest. Ik houd Nemo alleen al omdat hij nog een klein hummeltje is extra in de gaten.
Plaats reactie