Kosten kleine operatie

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Mk18
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2014 19:06

Kosten kleine operatie

Bericht door Mk18 »

Mijn kater van 11 heeft al tijdje een bultje op de rug/ruggenwervel, ik ben direct langs Da gegaan natuurlijk en het bultje kon geen 'kwaad', ontstoken lymfkliertje en kat heeft nergens last van (mn kater is sowieso extreem angstig voor kooitje en DA etc, dus als ik m de stress kan 'besparen' altijd beter ;) )
Nu het bultje (door warmte?) wat dikker is geworden zaterdag nog eens langs DA geweest en hij wil het bultje toch maar verwijderen ipv dat het straks tumor wordt. Mijn dierenarts heeft nu 3week vakantie en mn afspraak is direct erna (zou geen kwaad kunnen volgens DA) ben alleen vergeten naar kosten en gang van zaken te vragen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou roesje worden en bultje wegsnijden, kwartiertje zei de DA al en na 10dg hechtingen verwijderen.
Ik neem aan dat ik niet erbij kan blijven of wachten, sochtends kat binnenbrengen en middag/avond weer ophalen als roesje uitgewerkt is of..?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kosten kleine operatie

Bericht door castratenkoor »

Daar is zo een-twee-drie geen schatting van te maken. Hangt van teveel factoren af.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kosten kleine operatie

Bericht door Ms Maaike »

Doorgaans breng je de kat 's ochtends en kun je hem 's middags weer ophalen. Vaak krijg je nog even een belletje dat alles goed is gegaan.

Ik heb nu al een aantal keren een bultje weg laten snijden en heb daarbij ook meteen een weefselonderzoek laten doen (histologisch onderzoek). Hij heeft nu tot twee keer aan toe een goedaardige tumor van een zweetklierbuisje gehad.

Dit was de rekening die ik heb gekregen:
  • Injectie narcose kat: €39,76
    Chirurgie kat <10 kg 1e 15 min: €166,02
    Chirurgie hond,kat <10 kg volgkwartier: €7,83
    Tolfedine: €9,04
    Hechtmateriaal vicryl 3-0: €11,00
    Tolfedine 6 mg: €8,60
    Vet Med Lab histologie/pathologie: €96,22
    lab.onderzoek toeslag extern: €8,95
    Gasnarcose hond,kat per 15 min: €36,27
    Kraag 10 cm: €4,96

    Opgeteld: €388,65
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Mk18
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2014 19:06

Re: Kosten kleine operatie

Bericht door Mk18 »

Dank je wel (beiden), geeft me een beetje een idee ;)
Nu hopen dat de tijd snel gaat en alles bij operatie goed
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kosten kleine operatie

Bericht door castratenkoor »

Mijn laatste nota was ook tussen 300 en 400 euro. Was met narcose en buikfoto's.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kosten kleine operatie

Bericht door Adriana »

Mk18 schreef:Mijn kater van 11 heeft al tijdje een bultje op de rug/ruggenwervel,
ontstoken lymfkliertje
kat heeft nergens last van (mn kater is sowieso extreem angstig voor kooitje en DA etc, ben alleen vergeten naar kosten en gang van zaken te vragen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou roesje worden en bultje wegsnijden, kwartiertje zei de DA al en na 10dg hechtingen verwijderen.
Ik neem aan dat ik niet erbij kan blijven of wachten,
k denk dat het een ontstoken talgkliertje is of een talkbult(je) en dat is een kleine oppervlakkige ingreep.
zal met de kosten wel meevallen.
missch intussen je panische katzel wennen aan een tuig en auto. maar als je alleen bent moet-ie wel in een kooi..
kijk eens naar matatabi-staafjes (medpets bv) en probeer intussen of je katzel daar rustiger van wordt..

en ja, k denk dat je er gewoon een (half)uurtje op kunt wachten en dan checken of de narcose is uitgewerkt.
wel nuchter houden!
en hechtingen met 10 dagen lijkt me beetje lang, kan doorgaans eerder..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Mk18
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2014 19:06

Re: Kosten kleine operatie

Bericht door Mk18 »

Dank je wel, beiden. Matatabi staafjes ga ik inderdaad proberen

Volgende week hoop ik terecht met hem te kunnen ;)
Mk18
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2014 19:06

Re: Kosten kleine operatie

Bericht door Mk18 »

Maar op hem wachten zou echt ideaal zijn, Harryke (niet mijn keus voor naam ;) ) is eigenlijk alleen aan mij en mijn vriend 'gewend', bij ons ie hij superlief. Maar hij is buiten in klein dorpje opgegroeid, tot hij de niesziekte kreeg en toen op voorstel van DA tijdelijk binnen houden. Ik heb hem in huis gekomen en hij wilde niet eens meer naar buiten ;)

Gelukkig nu niet meer lang wachten
Plaats reactie