Graven in het drinkwater

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Toulouse14
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2014 10:33

Graven in het drinkwater

Bericht door Toulouse14 »

hallo,

Ik heb een vraagje aan de forum leden, ik woon sinds december samen met mijn vriendin en toen hebben wij twee hele leuke kittens gekocht.

Ze zijn heel leuk, levendig, speels.

Het enige vervelende is dat 1 van de katten steeds graaft in het water. Met als resultaat dat het laminaat daar onder helemaal nat word, en als je niet in de buurt bent dat uiteindelijk krom trekt.

Wij hadden eerst een bakje met stilstaand water, sinds 14-6-2014 hebben wij een waterfontein aangeschaft met de hoop dat het over zou gaan. Als wij aanwezig zijn gaat alles goed, als wij uit zicht zijn gaan ze daar dus ook in graven.

Hoe kan ik dit vervelende gedrag verhelpen?

groet toulouse14
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Graven in het drinkwater

Bericht door G+S »

Misschien is de opening te smal en botst hij met z'n snorharen tegen de zijkanten aan. Sommige katten vinden dat echt heel vervelend! Misschien een bakje kopen met een grote opening? Of eerst een schoteltje proberen?

Het kan ook zijn dat de kat de plek waar het water staat vervelend vind. Sommige Katten drinken niet graag naast het eten of in de buurt van de kattenbak.

Mocht het gewoon een klier zijn kun je altijd nog de waterfontijn op de badkamer zetten ;p kan hij klieren wat hij wil zonder nat laminaat!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Graven in het drinkwater

Bericht door castratenkoor »

Afbeelding

Afbeelding

Luuk heeft dat ook een periode gedaan (zie foto's), hele keuken stond dan blank. Misschien een troost voor nu - Luuk is er uiteindelijk mee opgehouden * even afkloppen * .
Zie het als een leuk spelletje ipv vervelend gedrag zou ik zeggen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Graven in het drinkwater

Bericht door ayla »

Dat doet die van ons ook. Hij staat zelfs in de bak...
Enige oplossing hier: waterbak in badkamer zetten...daar gebeurt het niet ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Toulouse14
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2014 10:33

Re: Graven in het drinkwater

Bericht door Toulouse14 »

hoi,

bedankt voor de tips. De opening van het bakje was niet te klein. Ik had gehoopt dat het over zou zijn nadat we die fontein gekocht hadden. Ik bedacht mij dat het misschien lag aan dat het water stil staat.

Maar het is inderdaad een goede optie het in de badkamer te zetten. De kat die dit doet staat ook graag over de douche.

En maar hopen dat het over gaat zoals bij luuk.

groet toulouse14
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Graven in het drinkwater

Bericht door Ilone »

Ik heb 2 Catmate fonteinen staan. Allebei in een hoek van het raamkozijn in de keuken. De linker laten ze met rust, daar drinken ze alleen uit. De rechter gaan ze verschuiven ;) Ik heb nu de rechtse fontein in een kitten-kattenbak gezet. Buiten dat ze nu minder schuiven, valt het water áls ze weer eens schuiven in die bak.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Graven in het drinkwater

Bericht door ayla »

Heb ik ook x gedaan ilone, de bak die er omheen zet werd daarna vakkundig uit geschept, om gegooid en weet ik veel wat nog meer :lol:
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Graven in het drinkwater

Bericht door Ilone »

Haha! Oke, nou, bij mij werkte het wél :lol: Dacht de oplossing te hebben maar nee hihi
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Graven in het drinkwater

Bericht door ayla »

Felix is gewoonweg meester in omgooien. Hoe zwaar ook.. Komt zeker door zijn "titanium" poot ;) supercat :lol:
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Graven in het drinkwater

Bericht door Anne87 »

Onze Milo heeft vorige zomer veel met water geklierd. Sinds we op het balkon waterspeelmogelijkheden voor hem hebben (afwasbak met laagje water, drinkfontein), speelt hij daar met water en niet meer binnen met zijn drinkbak.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Graven in het drinkwater

Bericht door nellebel »

gijs is ook een waterrat(uhhh waterkat). altijd met zijn pootjes in de waterbakjes. als het kan alle bakjes omduwen, zodra de gootsteen nat is loopt hij erdoorheen te splashen om vervolgens op de houten vloer rond te rennen met allemaal pootafdrukjes en de douche..... die word helemaal bestudeerd en gecheckt na het douchen. af en toe een afwasteil vol water in de berging met balletjes in en meneertje is in zijn sas. sorry, geen goed nieuws, gijs is al 3 en doet het nog steeds hahahaha heb gelukkig een verouderde houten vloer, dus die extra plekken van het water kunnen weinig kwaad. en ik loop altijd op mijn sokken dus dweil met sokken de vloer wat droog. ik heb nu extra zware waterbakken staan zodat hij ze in ieder geval niet meer kan omduwen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie