Rare gang van zaken bij de dierenambulance ?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Rare gang van zaken bij de dierenambulance ?

Bericht door Zonnig »

Dag allemaal,

Mijn buurman wil graag 2 katten.
Bij een ziekenhuis hier in de buurt, zag hij een klein katje. Hij gaf aan, dat meerdere mensen dit katje leuk vinden. De kat moet echter een hele drukke straat over, omdat dit ziekenhuis aan een hele drukke weg ligt. De kat gaat geregeld naar dit ziekenhuis.

Mijn buurman meldde dit aan de dierenbescherming. De dierenambulance kwam langs en liet de kat vervolgens gewoon staan. Ze vonden het niet nodig om de kat mee te nemen.

Eén dezer dagen wordt de kat doodgereden, gaf hij aan. Hij wil de kat wel mee naar huis nemen en dan de dierenbescherming bellen en aangeven, dat als zijn / haar baasje zich na een maand niet heeft gemeld, dat hij de kat dan houdt. Mijn buurman kwam vorige week bij het ziekenhuis en kon de kat niet vinden.

Hoe vinden jullie dit verhaal ?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Rare gang van zaken bij de dierenambulance ?

Bericht door Dinky »

Tja, dierenambulance neemt alleen zieke en/of zwakke dieren mee en dat was dit katje volgens mij niet als ik het zo lees?

Buurman zou het katje kunnen vangen en er mee langs da om te checken op een chip. Daarnaast aanmelden bij amivedi. Als katje niet binnen een jaar wordt gemist door baasje dan wordt buurman eigenaar. Als baasje zich binnen jaar meld dient deze alle opvang kosten te betalen (dus eventuele castratie, voer, dierenarts bezoeken, voer, grit) dus moet buurman goed de bonnetjes van gemaakte kosten bewaren ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Rare gang van zaken bij de dierenambulance ?

Bericht door Adriana »

ben je erbij geweest of is dit van horen zeggen?
en waarom heeft je buurman dat dier al niet gelijk mee naar huis genomen? hij wilde graag katzels ...
dan had hij op zijn gemak via een da een eventuele chip kunnen laten checken en het dier kunnen laten nakijken...
ben er intussen achter dat het beleid van dierenambu's zo ongeveer per gemeente verschilt.
en als het dier er goed uitziet en geen overlast bezorgt, dan denk ik dat ze zo'n dier toch in de omgeving laten omdat hun asiels over- en overvol zitten..
Laatst gewijzigd door Adriana op 01 jun 2014 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Re: Rare gang van zaken bij de dierenambulance ?

Bericht door Zonnig »

Het was zijn verhaal, niet de mijne. :)

Ik zal het tegen hem kunnen zeggen, dat Amivedi bestaat etc. Verder moet ik het denk ik bij hem laten. Was gewoon benieuwd naar de meningen van andere mensen.
Kan natuurlijk ook zijn, dat hij die kat niet direct mee durfde te nemen.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Rare gang van zaken bij de dierenambulance ?

Bericht door kansarmedieren »

De dierenambulance krijgt een groot probleem als ze alle katten meenemen die een drukke straat oversteken. Het is heel logisch dat ze de kat niet meenemen.
Plaats reactie