Beste katten liefhebbers,
Wie kan en wil mij helpen? Ik ben de wanhoop nabij.
Mijn katje Daisy van 1,5 jaar vrouwtje is een super actief katje.
van de 1 op de andere dag kwam ze niet uit haar mandje voor het eteb smorgens.
Direct dezelfde dag ben ik naar de dierenarts gegaan omdat ze ineens zo tam was.
De dierenarts ontdekte dat ze hoge koorts had 40.8. Maar kon verder bij onderOek niets vinden.
met koorts en ontstekingsremmers gingen we naar huis.
De situatie verbeterde niet en Daisy weigerde te eten maar dronk wel.
afgelopen zondah de mobiele dierenarts gebeld die ondekte nog hogere koorts.
ze heeft Diasy meteen meegenomen. De bloedwaarde van haar alvleesklier bleek verhoogd.
ze kreeg antibiotica en vocht toegediend.
De situatie verbeterde niet dus de dierenarts stelde voor de opereren om inwendig te kijken.
Alles zag er goed uit. Alleen er zaten 4 gekke stokjes in haar maag.
Deze heeft ze waarschijnlijk opgegeten.
Woensdag is ze geopereerd en ze lijkt niet meer ziek.
Ze is alleen ontzettend verzwakt. Ze weigert nog steeds te drinken.
ze is nog steeds opgenomen bij de dierenarts.
De dierenarts weet niet wat het anders zou kunnen zijn ze is jong en gezond.
Ik ben wanhopig omdat ze weigert te eten.
Alles geprobeerd.
de dierenarts voert haar met dwang voer. En geeft haar medicatie tegen misselijkheid en lusopwekkend.
Ondanks dat eet ze nog steeds niet.
Ik ben zo ontzettend bang dat ze het niet red.
Heeft iemand hier ervaring mee? Eventueel tipss?
Please help mij ik wil haar niet kwijt een redden.
Groetjes,
Ilona
Help mij please!
- Kattebeest
- Tijger
Re: Help mij please!
Ze zit nog steeds bij de dierenarts toch?de dierenarts voert haar met dwang voer. En geeft haar medicatie tegen misselijkheid en lusopwekkend. Ondanks dat eet ze nog steeds niet.
En ze krijgt haar eten binnen met spuitjes-voeren (= dwangvoeren). Spuugt ze al haar eten dan weer uit?
Nancy
Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
welkom op het forum!
jouw poezenbeest heeft heel wat achter de rug, is ontzettend ziek geweest en is waarschijnlijk gewoon bang dat als ze weer wat eet, dat ze dan weer zo ziek wordt.
geduld en spuitjevoeren, denk ik.. voorlopig wordt ze bij de dierenarts gevoerd maar vraag een paar spuitjes zonder naald en wat krachtvoer mee. dat kan je makkelijk fijn prakken en dan aan de zijkant van het bekje langzaam in spuiten. (bv convalescence van royal canin, dat is poeder waarmee je met wat lauw water soort van papje maakt)
ik denk dat het angst is en geen misselijkheid. en het lijkt me als ze niet op de middelen van de dierenarts reageert je daar onmiddellijk mee moet stoppen.
rust en bijkomen thuis is belangrijk. vraag aan je dierenarts iets kalmerends zoals bv telizen mee. géén clomicalm! of kijk even bij http://www.huisdierendokter.nl naar destress, dat wil in dit soort angstsituaties ook wel helpen. laag doseren en het werkt pas na een paar dagen.
en zelf aan de valeriaanthee en rustig doorgaan met ademen. als jij gestresst bent, voelt zij dat ook en dat versterkt haar in haar angst.
wat voor stokjes waren dat en hoe heeft ze die naar binnen gekregen??
en als ze buiten komt, voorlopig dus even niet meer. geef haar veel aandacht en een paar lekkere schuilplekjes waarbij ze zich op haar gemak voelt.
en als je gaat spuitjevoeren en spuitjedrinken dan heel kleine beetjes en voorzichtig opbouwen.
jouw poezenbeest heeft heel wat achter de rug, is ontzettend ziek geweest en is waarschijnlijk gewoon bang dat als ze weer wat eet, dat ze dan weer zo ziek wordt.
geduld en spuitjevoeren, denk ik.. voorlopig wordt ze bij de dierenarts gevoerd maar vraag een paar spuitjes zonder naald en wat krachtvoer mee. dat kan je makkelijk fijn prakken en dan aan de zijkant van het bekje langzaam in spuiten. (bv convalescence van royal canin, dat is poeder waarmee je met wat lauw water soort van papje maakt)
ik denk dat het angst is en geen misselijkheid. en het lijkt me als ze niet op de middelen van de dierenarts reageert je daar onmiddellijk mee moet stoppen.
rust en bijkomen thuis is belangrijk. vraag aan je dierenarts iets kalmerends zoals bv telizen mee. géén clomicalm! of kijk even bij http://www.huisdierendokter.nl naar destress, dat wil in dit soort angstsituaties ook wel helpen. laag doseren en het werkt pas na een paar dagen.
en zelf aan de valeriaanthee en rustig doorgaan met ademen. als jij gestresst bent, voelt zij dat ook en dat versterkt haar in haar angst.
en als ze buiten komt, voorlopig dus even niet meer. geef haar veel aandacht en een paar lekkere schuilplekjes waarbij ze zich op haar gemak voelt.
en als je gaat spuitjevoeren en spuitjedrinken dan heel kleine beetjes en voorzichtig opbouwen.
Beste Jaquar,
Ze is sinds afgelopen zondag opgenomen bij de dierenarts.
Afgelopen woensdag geopereerd.
En sinds vorige week donderdag ineens ziek geworden.
Ze wordt door de dierenarts met spuitjes dwanggevoerd.
Heb jij hier ervaring mee?
Groetjes,
Ilona
Ze is sinds afgelopen zondag opgenomen bij de dierenarts.
Afgelopen woensdag geopereerd.
En sinds vorige week donderdag ineens ziek geworden.
Ze wordt door de dierenarts met spuitjes dwanggevoerd.
Heb jij hier ervaring mee?
Groetjes,
Ilona
Adriana schreef:welkom op het forum!
Thanks!
Ben blij met je reactie. Ben weer een stuk positiever.
Ze is nog steeds opgenomen bij de dierenarts.
Dit omdat ze ontzettend verzwakt is.
Ze krijgt dwangvoer met spuitjes. Geen infuus meer.
Wat je zegt ze oogt ook niet meer ziek en ze lijkt ook geen pijn meer te hebben.
Ze is alleen ontzettend verzwakt.
Ik hoop dat ze snel over haar angst heen is en gaat eten.
Misschien als ze een beetje eten in haar buik heeft ze meer vertrouwen krijgt.
En als er bij de dierenarts geen vooruitgang in zit, wil ik haar misschien mee naar huis nemen.
Ondanks dat ze zo verzwakt is. Hopelijk geeft haar vertrouwde omgeving dan een boost en de rust om te gaan eten.
En dat ze natuurlijk haar beste maatje ziet. Want ik heb nog een katje die haar ontzettend mist en de hele toko bij elkaar jankt.
Bedankt voor je bericht doet me erg goed.
Als ze gaat eten post ik meteen!
Groetjes,
Ilona