schutting afzetten met plexiglas

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

schutting afzetten met plexiglas

Bericht door sandyd1971 »

Hallo allemaal

Ik heb 2 katten van 8 maanden en ik wil voor de zomer mijn tuin af gaan zetten. Heb ook al een heleboel ideeën opgedaan met gaas maar nu kwam ik op een idee wat ik eigenlijk zowat nog niet ben tegengekomen. Mij lijkt het mooier om plexiglas tegen de schutting te doen. Ze kunnen er niet in klimmen dus lijkt me ook beter en je kan erdoorheen kijken dus valt denk minder op. Heeft iemand hier ervaring mee of denkt iemand dat het niet kan? Of zijn er andere nadelen?

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt.

Groetjes, Sandy
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door Adriana »

k denk dat het heel erg duur is en de meeste soorten plexiglas worden in het buitenlicht toch bros en kraken/breken dan snel. heb een paar soorten plexiglas als afdekking op mijn volkstuin maar ze houden het zelden langer dan 3 jaar uit.
heb nu doorzichtige golfplaat van Martens, hardstikke duur maar met Gamma-kortingsactie nog een beetje redelijk van prijs..
daar zit garantie op en het is uv-bestendig..... we zullen zien..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door Sifra »

Houd ook rekening met vogels die zich te pletter vliegen tegen plexiglas of gewoon glas!
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door sandyd1971 »

Bedankt voor je reactie. Het is op zich wel duur maar ik heb ook naar een ren gekeken en dat is ook heel erg duur en dan hebben ze niet zoveel ruimte. Bij plexiglas.nl staat:
Onze plexiglas platen zijn geëxtrudeerde transparante acrylaatplaten. Deze platen hebben een hoge stijfheid en zijn bestand tegen UV- en weersinvloeden. Dus daar ga ik dan vanuit, ga wel even vragen of er garantie opzit.
Met een net kan het misschien ook wel en is goedkoper maar vind ik toch minder mooi 1 schutting moet ik wel iets voorzetten omdat ie een beetje open is en daar kunnen ze doorheen.

Gr, Sandy
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door sandyd1971 »

Daar heb jij ook een punt Sifra. Helemaal niet aan gedacht! Dan doe ik alleen het stuk waar ze door kunnen en de bovenkant met net of gaas. Want heel mijn schutting met net of gaas vind ik niet mooi. Iemand nog een ander idee voor deze schutting?
http://straatvoetbaldelier.nl/schutting.jpg
Natascha001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 dec 2012 06:43

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door Natascha001 »

Wij hebben ook plexiglas. Voor onze kat Roady is het de enige mogelijkheid om hem in de tuin te houden. Wat wij ook geprobeerd hebben hij gaas/netten/... hij ontsnapt. Plexiglas breekt inderdaad wel snel, nu hebben wij niet het beste van het beste, omdat het een test was of het plexiglas Roady in de tuin kon houden.

Je hebt ook netten, die "wit" zijn. Met het zonlicht erop zie je die bijna niet. Ik heb ze toen bij zooplus gekocht. Je kan ook winddoek nemen om het voor de schutting dicht te maken.
Knuffel van Roady, Pepper, Odie en Peewee
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door jennli »

Dit doen ze al bij Otten petcages, waar wij ook onze tuinafzetting hebben gekocht. Op hun website vind je er ook foto's van.
Laatst gewijzigd door jennli op 08 mar 2014 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door sandyd1971 »

Wel heel duur! Afmeting 103x200cm (bxh) Euro 250,00. Bij die andere is het 205x305cm voor 189 dus dat scheelt nogal. En dan ertegen zetten en een mooie sticker opplakken voor de vogels!
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door sandyd1971 »

Iedereen bedankt voor de reacties en voor het meedenken. Ik heb nu weer een ander idee om het af te
zetten met rietmatten. Maar daar klimmen ze zeker wel weer makkelijk in?
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door jennli »

Dat denk ik wel. Ideaal klimmateriaal
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Natascha001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 dec 2012 06:43

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door Natascha001 »

Ligt denk ik aan je katten. Bij ons klimt maar 1 kat erin, de anderen 3 heb ik in een jaar tijd nog geen poging zien ondernemen. Het klimt wel lastig, maar het kan dus wel.
Knuffel van Roady, Pepper, Odie en Peewee
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door Ms Maaike »

Waarom wil je plexiglas; om te voorkomen dat ze door de schutting kruipen of erop klimmen? Ik ben nu bezig met een experiment (jawel!); pvc afvoerbuizen monteren op de rand van de hoogste plank; daardoor kunnen ze geen grip meer krijgen op die plank en komen ze ook niet meer over de schutting. Ik weet niet of het wat is, de katten hebben nog niet geprobeerd op de schutting te klimmen. Zodra ze het proberen zal ik een update posten. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door sandyd1971 »

Bedankt jennli, Natascha en Maaike voor jullie reactie. En inderdaad Maaike dat ze er niet door klimmen. Dat van de pvc rol ga ik denk ook doen als ze er toch opkomen. De schutting is open dus alleen iets dat ze er niet over kunnen is niet genoeg! Ben benieuwd of het werkt bij jou dat ze er niet overgaan.

Of ik ga een wilgenrol doen of dit: http://www.praxis.nl/tuin-buitenleven/t ... 11740.html sorry voor de reclame! Maar als ik er 2 op elkaar doe dan kunnen ze er niet in klimmen. Hoop dat het me lukt het goed af te zetten. Ze zijn vrij rustig dus verwacht niet dat ze proberen uit te breken maar je weet maar nooit. Ik zal er altijd wel bij blijven als ze naar buiten gaan, ze zijn gechipt voor het geval dat.

Groetjes, Sandy
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door sandyd1971 »

Ow en Maaike als jij een foto hebt van hoe je het hebt gedaan dan graag! Ik heb 1 open schutting en aan de andere kant een schutting waar ik dat misschien ook wil doen.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door Ms Maaike »

Ik denk dat je jezelf de moeite kunt besparen... :-P Ik heb een buis van 32 mm doorsnee gebruikt en alhoewel m'n katten nu niet meer op die plank zitten of lopen springen ze er alsnog overheen. :???: Haha, ach, weet ik dat ook weer. :-P Misschien kan het geperfectioneerd worden met nog een buis op de tweede plank van boven, of een buis met grotere diameter, daar heb ik nog niet echt over nagedacht. Op naar de volgende poging met iets. :roll: :lol:
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie