Bounty weigert steeds vaker natvoer..

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Renatevanderveer

Bounty weigert steeds vaker natvoer..

Bericht door Renatevanderveer »

Bounty is nooit een fanatieke eter geweest van natvoer.
Ze vind er zichtbaar niet zoveel aan, ze neemt een paar happen en loopt er dan bij weg.
Vaak zet ik haar dan weer terug bij het bakje en geef haar de tijd om het rustig op te eten.
Maar wederom loopt ze er dan bij weg.

Als ik bezig ben met het klaarmaken van de porties, hangt Bounty zowat in mijn bovenbenen.
De trek in iets 'lekkers' is er dus wel. Als ik het dan voor haar zet, gebeurt dus bovenstaande.
Ik heb al van alles geprobeerd. Water erover (dan likt ze het vocht op en loopt dan weg..), en allerlei verschillende soorten.
Gourmet is hier nog het meest geliefd.

Ik dacht een tijdje dat het aan het gedrag van Snickers lag.
Die at keurig zijn portie op en stond dan achter Bounty's billen te wachten tot ze klaar was.
Bounty zit lange tijd naar het natvoer te staren, neemt een hap en schudt dan haar kop.
Echter, als ik Bounty alleen natvoer geef, doet ze precies hetzelfde.

Aan het gebitje van Bounty ligt het niet, want ze eet van de brokken als een dijkwerker..
Ze eet dus dikke prima, maar ze vind het natvoer niet zoveel aan.
Mijn vraag is dan ook; Is het nodig dat ik hier iets aan ga doen?
Bounty lijkt het zelf niet zo erg te vinden, maar ik vind het belangrijk dat ze voldoende vocht tot zich neemt.
Ze drinkt regelmatig uit de waterbakken en haar plasjes zijn keurig, net als die van Snickers overigens.

Hoe werkt dat bij jullie katten? Is Bounty de enige die natvoer niets aan vind?
Bounty is overigens dol op kipfilet..
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Bounty weigert steeds vaker natvoer..

Bericht door castratenkoor »

Nee hoor, ik heb hier ook katten die nooit natvoer eten. Thijs eet alleen maar brokken. Teun eet brokken en vlees. Ik geef er om de dag vlees bij, eind van de middag. Teun komt 's morgens nooit kijken wat de pot schaft, om 16 uur wel. Ligt er vlees bij dan pakt hij een stuk, is het alleen blikvoer of blik met Carbinest erin dan ruikt hij en loopt weg zonder het aan te raken.
Ook Bob eet alleen brokken. Maar die komt heeeeeeeel soms ineens wat mee eten, zo eens per maand of zo.

Ik maak om 7 uur 4 bakjes en om 16 uur 5 bakjes.

Als Bounty haar plassen goed zijn hoef je je geen zorgen te maken. Goed in de gaten houden hoe ze zit en hoelang ze zit en hoe vaak ze zit. Nou bedoel ik uiteraard niet dat je de hele dag op de loer moet liggen bij de kattenbak hahahaha.
Maar het valt b.v. op als een kat steeds bak in bak uit bak in bak uit gaat.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

Natvoer vinden ze hier ook niet heel bijzonder. Ja als ik het volledig gepureerd hebt en met water aan leng. Zodra er stukjes in zitten denken de mannen: nee nee dat eten wij niet.

Omdat ik blaasgruis klanten heb een fontein neer gezet voor vocht.

Volgens mij niets aan de hand aks ze maar genoeg plast zoals dinie al zegt.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Cerna

Bericht door Cerna »

Ik heb ook twee katten (eigenlijk drie, maar de derde krijgt gedwongen toch natvoer) die alleen brokjes eten.
Amber eet een hele enkele keer Gourmet mousse, maar dan moet ik er saus van maken, Milka kijkt er niet eens naar. Amber lust tegenwoordig wel graag rauwe kipfilet (tot voor een paar maanden terug draaide ze haar kop weg) en Milka vindt 2x in de week hart wel lekker (en een enkele keer Applaws ocean fish). Verder alleen brokjes
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Hier lebberen ze ook het liefst mousse weg. Miamor en Gourmet Gold doen het het beste. Saus met klontjes wordt niet gewaardeerd en ook de grovere soorten niet. Al prak ik me het laplazerus.........slurpen is wat ze willen.
Ikey
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ikey »

Skippy is precies als Bounty. Sinds Diesels blaasgruis geven we dagelijks natvoer. Voor Skippy heb ik Gourmet gehaald, om te kijken wat ze hiervan vond. Ze eet lang niet altijd alles op en heeft een duidelijke voorkeur voor bepaalde smaken.

Ik ben het met de rest eens, zolang Bounty goed drinkt en goed plast, maakt het niet zoveel uit. Vind Snickers trouwens nog netjes, dat hij wacht tot Bounty klaar is. Diesel gaat gewoon door met Skippy haar portie als de zijne op is, of ze nou klaar is of niet ;-)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Luuk is dan net als Diesel, die eet zijn eigen portie en duwt iedereen gewoon aan de kant om aan de volgende potie te beginnen. Nu hij wat groter is valt het niet meer zo op maar als klein kitten "waggelde" hij met een zwanger-uitziende buik daarna de keuken uit.
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Ik geloof dat ik gemakkelijke natvoereters heb, al hebben ze wel zo hun eisen. Tommy wil niet te veel; porties van 20 gram zijn echt genoeg. Mickey vreet het als een dijkwerker. Ze eten het liefst kip als smaakje. Als ze hun neus optrekken voor iets betekent dat dat er te veel gelei in zit of het is te veel gemalen. Ze hebben het liefst stukjes in hun eten. :)

Heb je al veel soorten natvoer geprobeerd Renate? Als ze het zo prima doet denk ik dat het niet zo veel kwaad kan dat ze weinig natvoer eet. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Renatevanderveer

Ja, ik heb veel soorten geprobeerd. Natvoer van Almo Nature vinden ze ook erg lekker, net als Gourmet.
Het maakt niet uit wat ik Bounty voorzet, na een paar happen houd ze ermee op.
Gourmet en Almo Nature eet ze verreweg het beste van.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

Guusje is ook niet een echte nat voer eter terwijl ze wel een heel ritueel heeft met het baasje voor ze het krijgt. Het wisselt ook met periodes. Soms hoef ze echt niks. Ze eet sowieso alleen nog maar gourmet, en bepaalde smaken
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ik zou me er niet te druk om maken wanneer ze verder normaal eet ;)
Wanneer ze wel gek is op rauwe kipfilet dan zou je haar daar wat stukjes van kunnen geven ipv natvoer aangezien daar ook meer vocht in zit dan in brokjes.
En heel misschien zou je kunnen overwegen om kvv als natvoer te geven aangezien ze wel van rauwe kip houdt en je haar graag voer met meer vocht dan brokjes wilt geven.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
flower1980
Panter
Panter

Bericht door flower1980 »

Ik heb Kate in het begin Schezir gegeven. In eerste instantie at ze dit later alleen het vocht, weer later liet ze het staan, waarna ik ermee ben gestopt. Nu eet Kate alleen haar brokken, dat gaat goed.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.

Kate 01-12-2009 - 22-04-2025
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

ik zou haar niet elke dag kip geven maar b.v. om de dag. En dan eerst invriezen in kleine porties.
Renatevanderveer

Ik gaf 1 keer in de week kipfilet, ik wilde verhogen naar 2 keer per week.
Elke dag leek me inderdaad ook niet zo verstandig.

Gisteren dus kip gegeven, dat ging er goed in! Duidelijk een traktatie! Voor allebei trouwens.
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

ook niet iedereen bij mij eet natvoer...wel eens kuikens gegeven?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie