Bureaustoel wordt als krabpaal gebruikt

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Bureaustoel wordt als krabpaal gebruikt

Bericht door Scirocco »

Hallo,

Mijn bureaustoel wordt door mijn poezen beide als krabpaal gebruikt, terwijl er 1,5 meter een daadwerkelijke krabpaal staat.

Op dit forum heb ik gelezen dat peper helpt, dat een kat daar weg blijft.
En inderdaad houden mijn beide poezen niet hiervan.

Nu is het alleen de vraag, hoe ik peper op mijn bureaustoel kan laten zitten?
Weet iemand dat?
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Bureaustoel wordt als krabpaal gebruikt

Bericht door Nikki2309 »

Ik heb ook gelezen dat dubbelzijdige tape goed werkt. Het schijnt dat de katten het gevoel van krabben aan de tape niet fijn vinden. Is misschien makkelijker om op de bureaustoel te krijgen dan peper.

Een veel gegeven tip is om de katten te pakken en in de Krabpaal te zetten elke keer dat ze aan de stoel krabben
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Bureaustoel wordt als krabpaal gebruikt

Bericht door G+S »

Ik weet niet of dubbelzijdige tape nou zo'n goed idee is. Of je vind katten met kale plekken mooi.. Katten strijken ook vaak met kop, rug langs meubels af of springen er op, grote kans dat ze tegen de tape aan komen met delen van het lichaam waarvoor je de tape niet bedoeld had..

Ook heeft plakband een soort geur wat katten schijnbaar lekker vinden ruiken. Ik weet niet of dat met tape ook zo is maar ik moet plakband hier altijd meteen opruimen anders gaan ze er in bijten..

Ik denk niet dat, dat heel fijn is voor de tong als ze er ermee aan de tape vast hangen!

Je kunt meer krabmateriaal aanschaffen. Je hebt ook krab- plankjes of een stuk tapijt over de stoel heen leggen zodat ze daar op krabben.

De stoel bedekken als je er niet bent onder een deken helpt misschien ook zodat het lijkt of hij er niet is en als je er wel bent de katten consequent wegzetten als ze aan de stoel krabben en ze tegen de krabpaal aan zetten!

En dan nu de master- tip:

Accepteer dat dit een natuurlijke behoefte is en je dit niet kunt afleren!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Bureaustoel wordt als krabpaal gebruikt

Bericht door Nikki2309 »

Het is inderdaad iets wat ik gelezen heb maar zelf nooit geprobeerd. Denk dat als het geprobeerd word dat het zeker tape moet zijn dat geen sterke kleefkracht heeft.

Hier hangen beide ook aan de bureaustoel. Ik heb er een oude jas overheen gehangen, dus nu hangen ze daarin en blijft mijn stoel toch enigszins bespaard.

Hele kat vriendelijke manier, afdekken wat jij heel wilt houden.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Bureaustoel wordt als krabpaal gebruikt

Bericht door Ikey »

Je kunt je bureaustoel insmeren met stroop en daar de peper overheen smeren. Dan blijft het wel zitten ;-)

Een betere oplossing is de krabpaal dichterbij de bureaustoel zetten (is de krabpaal hoog genoeg? Kunnen ze zich er helemaal op uitrekken?) en dan consequent de katten elke keer als ze aan de bureaustoel willen krabben op de krabpaal zetten.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Bureaustoel wordt als krabpaal gebruikt

Bericht door Chiquita98 »

Zijn er van jou al niet tig topics over wat voor stoute dingen je katten wel niet doen???
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Bureaustoel wordt als krabpaal gebruikt

Bericht door castratenkoor »

Klopt. Ik had gisteren al geadviseerd alle stoute dingen in 1 topic te concentreren. Dat maakt het overzichtelijker dan steeds een nieuwe te openen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Bureaustoel wordt als krabpaal gebruikt

Bericht door Nikki2309 »

Trouwens nog even een tip die heel goed bij mij heeft gewerkt en die ik eigenlijk per toeval ontdekt heb. Mijn jonge katten wilde nog wel eens krabben aan de bank. Ze hebben een mooie, grote krabpaal, maar de bank bleef aantrekkelijk.

Bij de action heb ik een kleine krabpaal gekocht van 5 of 6 euro, eigenlijk meer omdat ik deze zo schattig vond en ze nog een krabpaaltje wilde geven. Die vlak bij de bank gezet (ook per toeval, wilde ze in de gaten houden en kijken of ze er wat mee deden) en laat het een hit zijn. Ze krabben lekker aan de krabpaal en laten de bank met rust. Goedkope, snelle en vooral katvriendelijke oplossing.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Bureaustoel wordt als krabpaal gebruikt

Bericht door ayla »

Werkte hier ook :)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Bureaustoel wordt als krabpaal gebruikt

Bericht door Anne87 »

Nikki2309 schreef:Trouwens nog even een tip die heel goed bij mij heeft gewerkt en die ik eigenlijk per toeval ontdekt heb. Mijn jonge katten wilde nog wel eens krabben aan de bank. Ze hebben een mooie, grote krabpaal, maar de bank bleef aantrekkelijk.

Bij de action heb ik een kleine krabpaal gekocht van 5 of 6 euro, eigenlijk meer omdat ik deze zo schattig vond en ze nog een krabpaaltje wilde geven. Die vlak bij de bank gezet (ook per toeval, wilde ze in de gaten houden en kijken of ze er wat mee deden) en laat het een hit zijn. Ze krabben lekker aan de krabpaal en laten de bank met rust. Goedkope, snelle en vooral katvriendelijke oplossing.
Die krabpaaltjes zijn fijn! Ik gebruik ze hier om deuren open te houden die ze anders zelf dichtgooien. Scheelt mij elke keer heen en weer lopen om een kat te bevrijden. ;)
Ikey schreef:Je kunt je bureaustoel insmeren met stroop en daar de peper overheen smeren. Dan blijft het wel zitten ;-)
Ik zat zelf meer aan superlijm te denken. Dan weet je het helemaal zeker. [Disclaimer: Nee, doe dit niet, voordat wie dan ook dit serieus neemt]
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Bureaustoel wordt als krabpaal gebruikt

Bericht door Dinky »

Koop fleecekleden bij de IKEA (vanaf 1,99 ofzo) en bedek daar al je meubels mee waar ze niet aan mogen krabben. Scheelt jou frustratie en scheelt hier voor elk meubel een topic ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Bureaustoel wordt als krabpaal gebruikt

Bericht door Scirocco »

Ik heb de krabpaal dichterbij de bureaustoel geplaatst.

Om mijn banken heen heb ik een matrasovertrek gedaan, want als ik er los een deken op leg, dan halen de poezen dit er vanaf.
Echter raken de banken wel beschadigd, omdat de poezen hun nagels gebruiken als ze erop springen.
Ze krabben er niet aan, wel aan de bureaustoel
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Bureaustoel wordt als krabpaal gebruikt

Bericht door Nikki2309 »

Dek ook de bureaustoel af. Eventueel met iets van kussens eronder zodat de nagels in een oud kussen komt en niet in je stoel
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Simodi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2014 18:23

Re: Bureaustoel wordt als krabpaal gebruikt

Bericht door Simodi »

Ik denk dat je misschien toch eens naar 'het geheel' van je huis moet kijken, naar de totale leefomgeving van je kat.

Hoeveel ruimte is er, wat staat daarin als interessante objecten waar ze op of in kunnen, is er uitdaging zodat ze op dingen kan klimmen?

Ik schat in dat jouw katten gewoon op zoek zijn naar uitdagingen. Zoals dat je schrijft dat ze het kleed van de bank trekken, da's gewoon spelen.

Bij elke kattenbezitter beschadigen dingen, dat is nou eenmaal het gevolg van een beest in huis hebben met scherpe nagels. Ik denk dat iedereen hier daarom aanpassingen in de inrichting heeft moeten doen, of een stuk gemakkelijk is geworden! ;-)

Wij hebben daarom geen overgordijnen meer en vitrage en echte planten in potten met aarde in de woonkamer. Maar met lamellen en mooie kunstplanten is het hier net zo gezellig.

Verder heel veel krabpalen neerzetten in allerlei maten (zowel qua hoogte als qua dikte), ook eentje waar ze lekker hoog op kan liggen, en ... niet onbelangrijk ... als we thuis zijn spelen we regelmatig met haar! Ook door gebrek aan directe aandacht gaat een kat lopen 'boeven'!

Verder heeft afstraffen bij een kat niet zoveel zin. Steeds wegjagen van dingen waar je ze niet wilt hebben werkt averechts en maakt het juist aantrekkelijk. Afleiden, roepen en belonen met een brokje als ze komen, werkt veel beter.

En verder zul je echt gewoon moeten wennen aan hier en daar krassen op je meubels, dat hoort echt bij het hebben van een kat.
* Simba aka Simmie! *
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Bureaustoel wordt als krabpaal gebruikt

Bericht door eveline1982 »

Pffff jij hebt wel hele stoute poezen hoor, btw alles wat jouw schatjes doen, doen mijn lieverdjes ook ;) . Ik heb het al eerder gezegd en zeg het, ondanks dat het je ws boos maakt, toch nog een keer, misschien herplaatsing overwegen? Ik heb toch niet het idee, dat je heel erg blij bent geworden van het feit dat je katteneigenaresse bent geworden. Enne das helemaal niet een ramp hoor, maakt jou ook geen verschrikkelijk mens! Je had je er gewoon van te voren beter in moeten verdiepen. Meer "raad" kan ik je niet meer geven.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie