Hallo, Ik heb heb twee poezen thuis. De oudste is geholpen, de jongste nog niet. Het zijn binnenkatten, en ze hebben twee kattenbakken in huis.
Als ik iets van kleding op de grond laat liggen of een handdoek, dan plast een van de kitten er overheen. Ze plassen bv niet op de bank of stoel, niet op de matten of ergens anders. Ik weet nog niet wie de dader is. Qua gezondheid hebben ze zover ik weet geen problemen. Ze zijn niet te dik, en vol met energie. Waarom plassen ze nu op mijn kleren? En hoe kan ik dit voorkomen?
Ben benieuwd hoe ik dit kan oplossen, en wel zo snel mogelijk.
Groetjes Marc
Plassen op mijn kleding
Re: Plassen op mijn kleding
hou oud is de jongste?
hoe lang hebje de katten al?
deden ze dit altijd al of iets het iets van de laatste tijd?
als ze een blaasontsteking hebben merk je dat verder vaak niet. alleen het wildplassen op iets zachts.
hoe lang hebje de katten al?
deden ze dit altijd al of iets het iets van de laatste tijd?
als ze een blaasontsteking hebben merk je dat verder vaak niet. alleen het wildplassen op iets zachts.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ik denk dat je de jongste zo snel mogelijk moet laten castreren, dat kan er zeker mee te maken hebben.
- eveline1982
- Tijger
Ik raad je aan om bij beide dames hun urine te laten testen, een blaasontsteking of gruis hoeft niet persee gepaard te gaan met veel klachten. Als daar niks mis mee is, raad ik je ook aan om de jongste zsm te laten castreren (is zowiezo nooit weg als de kitten ouder is als 6 maanden). Het kan een dominantie strijd zijn met jou, de spullen mogen niet naar jou ruiken en daarom doet ze er een plas op. Ook kan het stress zijn, is er de laatste tijd wat veranderd of gebeurd? Sluit eerst het medische uit en als daar niks uit komt en het blijft door gaan kijk dan naar het psychische gedeelte.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Je zou kunnen kijken of het helpt om meer kattenbakken te plaatsen (stelregel is aantal katten + 1 dus dat zou bij jou 3 kattenbakken zijn ipv de 2 die je nu hebt).
Ook zou ik inderdaad proberen om de urine op te vangen en even te laten onderzoeken. Van blaasgruis of blaasontsteking zal je over het algemeen namelijk weinig merken. Maar als ze dan wel iets laten merken is dat meestal door 'wildplassen' op iets zachts zoals handdoeken of kleding
Ook zou ik inderdaad proberen om de urine op te vangen en even te laten onderzoeken. Van blaasgruis of blaasontsteking zal je over het algemeen namelijk weinig merken. Maar als ze dan wel iets laten merken is dat meestal door 'wildplassen' op iets zachts zoals handdoeken of kleding