Aangereden Kat willen helpen maar is gestorven

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
stefaands
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2014 20:51

Aangereden Kat willen helpen maar is gestorven

Bericht door stefaands »

Hallo, ik heb daarnet een aangereden kat zien liggen op de baan. Ik ben terug gereden om te kijken of ik nog iets kon doen. Tot mijn verbazing zag ik ze nog bewegen. Ik ben uitgestapt om ze op te rapen maar iets in mij hield mij tegen (misschien het idee dat ik ze feller kon kwetsen door ze zomaar op te pakken). Voor ik ze op kon nemen kwam er een andere wagen voorbij en raakte de poes op haar kopje. Waarna ze fel begon te spartelen en dan waarschijnlijk gestorven is. Sindsdien voel ik mij echt slecht, vooral omdat ik zo lang getwijfeld heb. Ik denk dat dit normaal is maar toch... Ik ben er kapot van dat ik ze niet gewoon heb opgepakt en naar de dierenarts heb gebracht. Ik blijf met het gevoel zitten dat het mijn schuld is. Ben er kapot van
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Aangereden Kat willen helpen maar is gestorven

Bericht door G+S »

Ik snap je schuldgevoel maar je hebt gedaan wat je kon.
Dat je bent gestopt is al een compliment waard, die andere bestuurder moet zich schuldig voelen!

Het beestje was niet alleen toen hij stierf, dat is misschien een troost om je aan vast te houden.

Probeer er niet te lang mee rond te blijven lopen. Wie weet wat voor letsel het beestje al had opgelopen door de eerste klap, dat je twijfelt in zo'n geval is heel menselijk, ook dit toont weer aan dat je het beste voor had met het katje.

Toch sterkte, het is niet niks om dat van zo dichtbij te hebben moeten zien.
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Aangereden Kat willen helpen maar is gestorven

Bericht door Sifra »

Die laatste stuiptrekkingen, een akelig gezicht is dat, hè. Verwijt jezelf niets. Het is ook moeilijk om een gewond dier goed op te pakken. Als je niets hebt om eronder te schuiven, zoals een stuk karton, is het ook heel lastig om het dier op te lichten zonder de verwondingen te verergeren. Dat besluiteloze, dat herken ik. Je hebt even tijd nodig om jezelf in beweging te zetten en die tijd heeft een ander je niet gegeven. Iemand anders heeft de kat als eerste aangereden en is doorgereden. Degene die over haar kopje reed, had haar misschien best kunnen ontwijken, maar deed het niet.
Het is verdrietig dat het zo is afgelopen, maar voel je niet schuldig.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Aangereden Kat willen helpen maar is gestorven

Bericht door Dinky »

Waarom zou het jou schuld zijn?
Jij bent juist terug gereden om te kijken of je nog wat kon doen toch?
Jij bent niet degene die nog een keer tegen haar aan is gereden?
Waarin heb jij dan schuld? Je had ook 'gewoon' door kunnen rijden zonder om te keren. Ze is echt niet nog eens aangereden omdat jij bent omgekeerd!

Helaas mocht het niet zo zijn en ik hoop dat je het beeld snel een plekje zal weten te geven.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Petra_79
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2014 20:41
Locatie: Rotterdam

Re: Aangereden Kat willen helpen maar is gestorven

Bericht door Petra_79 »

Wat erg om mee te maken :-(
Het is niet jouw schuld.
Sterkte.
Groetjes Petra & DJ
Plaats reactie