ga ik snabbel en sproet 15 weken lang elders onderbrengen?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

ga ik snabbel en sproet 15 weken lang elders onderbrengen?

Bericht door pinguin »

Ik zou graag jullie mening willen hebben. Ik heb vorige week een brief van de woningbouw gekregen dat ze over een paar weken gaat starten met groot onderhoud aan het woon complex waar ik woon. Heb inmiddels even gebeld en wilde even weten wat er 15 weken zou duren? Ze gaan o.a voegen vervangen, bovenste cementlaag van de overloop vervangen, tegelwerk en nog meer herrie klussen. Dit alles als het niet tegen zit zal 15 weken duren. Nu kwamen mijn ouders met het aanbod om tijdens deze periode snabbel en sproet in hun huis op te nemen. Ze krijgen dan een complete zolder tot hun beschikking en voldoende aandacht, ook zullen o.a een krabpaal mee verhuizen.
Snabbel zal verwacht ik snel wennen maar vraag me af met sproet?

Ik twijfel heel erg en weet niet wat stress voller is ze hier 15 weken in de herrie laten of toch tijdelijk verhuizen?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: ga ik snabbel en sproet 15 weken lang elders onderbrenge

Bericht door nellebel »

oei, moeilijke beslissing kan ik me voorstellen. moeten ze echt in huis zijn of vooral daarbuiten en is het dan de herrie?
ik weet niet of ik mijn katten zou kunnen missen. ik denk dat ik het zou afwachten hoe het gaat. misschien wel al ter voorkoming iets voor de rust (feliway of die bolletjes die ik heb voor gijs op natuurlijke basis).
zezijn natuurlijk niet 15 weken aan jouw huis bezig toch? als ze bij de buren of verderop bezig zijn hoor je er misschien wel niets van.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: ga ik snabbel en sproet 15 weken lang elders onderbrenge

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ze thuis laten en van te voren aan de werklui vragen of ze elke dag precies aangeven welke dag ze in jouw flat aanwezig zijn en welk deel ze aan gaan werken die dag. Dan kun je ze in een andere ruimte opsluiten met vertrouwde spullen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: ga ik snabbel en sproet 15 weken lang elders onderbrenge

Bericht door Ikey »

Wij hebben dit vorig voorjaar gehad, de voegen werden vervangen, dus eruit geboord, schoon gespoten en gevuld met isolatie. Was een enorm kabaal! Ik vond het zelf waarschijnlijk erger dan de katten. Maar ik heb geen angsthaasjes en ze kwamen bij mij ook niet binnen, de werklui bedoel ik.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ga ik snabbel en sproet 15 weken lang elders onderbrenge

Bericht door pinguin »

Voor zo ver ik weet komen ze niet binnen misschien wel op mijn balkon en aan mijn buitenmuur zullen de voegen worden vervangen.
Ik heb hier wel 1 angsthaas en die doet het juist nu zo goed en dat wil ik graag zo houden.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: ga ik snabbel en sproet 15 weken lang elders onderbrenge

Bericht door Chiquita98 »

Oh dan zou ik ze zeker gewoon lekker thuis laten. De stress daar is volgens mij tien x minder dan de stress in een vreemd huis
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: ga ik snabbel en sproet 15 weken lang elders onderbrenge

Bericht door Dinky »

Als ze niet binnen bezig gaan zou ik eerst kijken hoe het thuis gaat met ze. Mocht het niet gaan/toch te lang duren dan kan je altijd nog overschakelen op plan B bij jou ouders ;-) Denk dat ik het op die manier aan zou pakken.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: ga ik snabbel en sproet 15 weken lang elders onderbrenge

Bericht door ayla »

Ik zou er voor kiezen ze thuis ge houden. Wellicht feliway ophangen, valeriaan rond verspreiden. Thuis is veiliger dan een nieuw huis.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: ga ik snabbel en sproet 15 weken lang elders onderbrenge

Bericht door Catfish »

Ik zou ze ook lekker thuis laten. Best wel stressvol, een andere omgeving. Je kunt ze altijd nog zo nodig naar je ouders brengen maar betwijfel of dat nodig is aangezien ze niet in je huis bezig gaan.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: ga ik snabbel en sproet 15 weken lang elders onderbrenge

Bericht door nellebel »

daarbij ben jij ook de rustgevende en constante factor en ik neem aan dat jij niet ook bij je ouders gaat wonen. merk dat bijv ook bij gijs, als die schrikt kijkt hij mij vaak aan. als ik dan rustig naar hem knipper met mijn ogen dan zakt het meestal weer. denk dat sproet jou ook nodig heeft.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: ga ik snabbel en sproet 15 weken lang elders onderbrenge

Bericht door nellebel »

trouwens rond de jaarwisseling beginnen wij al op tijd met langzaam aan de radio iets harder te zetten. hierdoor ervaren ze ook wat minder hinder van het geknal. de week ervoor laten we de radio overdag continue aan, ook als we weg zijn.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: ga ik snabbel en sproet 15 weken lang elders onderbrenge

Bericht door castratenkoor »

Als ze door de herrie al in de stressmodus zitten zou ik ze persoonlijk niet alsnog verhuizen. Dan krijg je stress op stress. Belangrijk is zelf rustig te blijven en te doen of alles normaal en ok is. Al valt dat niet mee in zulke situaties, weet ik uit eigen ervaring.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ga ik snabbel en sproet 15 weken lang elders onderbrenge

Bericht door Adriana »

ach, sproet trekt wel weer bij en als hij merkt dat snabbel het wel spannend vindt en jij heel rustig blijft en niks speciaals doet, dan is-ie snel weer onder het bed vandaan..
je ouders hebben geen band met ze en dan de reis er naar toe en sproet zit toch al niet graag opgesloten.. nee, heel meedenkend van ze maar beter maar gewoon thuis laten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ga ik snabbel en sproet 15 weken lang elders onderbrenge

Bericht door pinguin »

bedankt allemaal dan blijven ze lekker thuis. Zelf ben ik waarschijnlijk gewoon ook aan het werk zoals ze gewent zijn. Sproet kijkt meer naar snabbel kwa gedrag dan naar mij dat scheelt weer. En snabbel is niet echt vatbaar voor mijn buien.
Ik hoop maar dat ze er snel aan wennen en zien als gewoon omgevingsgeluid.

zou misschien sproet nog wat destress kunnen geven maar dat krijgt die al bijna 1.5 jaar niet meer
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie