kamerplanten eten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

kamerplanten eten

Bericht door Anaheim »

Hallo allemaal,

2 Weken geleden heb ik een topic geopend over m'n katten die 's nachts samen op een kamer verblijven en dat ik bang was dat dat niet goed zou gaan. Nu kan ik m'n berichtje nergens meer vinden :eshifty: maar goed dat maakt verder niet uit. T gaat 's nachts prima op de kamer en we horen ze nooit en 's ochtends staan ze geduldig te wachten totdat we uit bed gaan.
Maar dan nu de volgende 2 problemen:

- Toto vindt het heerlijk om eens lekker aan de kamerplant te knabbelen. Helpt bijvoorbeeld kattenschrik daartegen en ik kwam ook iets tegen over get-off spray. Wie heeft daar ervaring mee?

- Het krabben aan het behang. In m'n oude huis had ik geen behang en daar dus ook geen ervaring mee en ook nooit gedacht dat ze dat zouden doen. Las op het forum al dat bijvoorbeeld citronella op het behang doen helpt. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kamerplanten eten

Bericht door Dinky »

hier is het topic dat je bedoelde ;)

Wat betreft het eten van kamerplanten: heb je kattengras/tarwegras staan?
Mijn poes deed het eerst ook totdat ik tarwegras in huis had staan, toen ging ze daar aan zitten knabbelen ;)
Andere optie is geen planten in huis.

Met behang heb ik (nog) geen oplossing gevonden behalve het te accepteren dat het behang er niet puntgaaf uit blijft zien en les voor volgende keer om in het vervolg geen behang te nemen ;)
Krabpaal naast de krabplek zou nog kunnen helpen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: kamerplanten eten

Bericht door eveline1982 »

Get off of andere middelen die een kat moeten weg jagen van een plek raad ik je niet aan. Dat geurtje gaat door het hele huis, en katten kunnen enorm goed ruiken! Je maakt je huis dan erg kat onvriendelijk ;) .

Mijn katten hebben geen intresse in de planten. Anders zou ik me laten inlichten en alleen planten halen die niet giftig zijn voor katten. Je kunt ze dit eigenlijk niet afleren, je kan ze alleen (proberen te) leren dat ze er niet mogen aankomen als jij er bij bent. Als de kat van huis is, dansen de muizen.....

Citronelle jaagt een kat ook van een plek weg, het blijft niet lang hangen als je het heel mild erop doet. Dus zelfde verhaal als de get off. Je zou krabplankjes, op een paar plekken kunnen bevestigen in de hoop dat ze het daar willen gaan doen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Re: kamerplanten eten

Bericht door Anaheim »

OK bedankt voor de tips. M'n vriend ging al helemaal uit z'n dak dat ie t behang zag. Hij is al niet zo dol op katten en vooral toto is nogal energievol en ik probeer regelmatig met haar te spelen maar ze kan niet al haar energie kwijt waardoor ze dus wel eens vervelend is en dat vind m'n vriend wel lastig en ik dan ook natuurlijk want je gaat zelf continu op je tenen lopen wat die katten betreft. Niet een ideale situatie dus :-|
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Gebruikersavatar
Simodi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2014 18:23

Re: kamerplanten eten

Bericht door Simodi »

Die van ons eet ook graag van de planten en bloemen in huid. Enige oplossing bleek: kunstplanten! ;-)
* Simba aka Simmie! *
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: kamerplanten eten

Bericht door Ms Maaike »

Waar ik zelf fan van ben is de feromonenspray van Feliway. Het zorgt er niet voor dat de kat denkt 'Gadver, hier blijf ik vandaan' maar meer van 'Oh, hier zit al een fijn geurtje, dan hoef ik er ook niet meer aan te krabben'. Het krabben doen katten namelijk ook om hun geur af te geven. Als je een fijne krabpaal in een looproute van de katten zet (naast de deurpost of bank bijvoorbeeld) heb je grote kans dat ze daar hun nagels aan gaan scherpen en geur aan gaan afgeven. Verder zou ik inderdaad iets van gras of tarwegras op een strategische plek zetten. Ik ben net verhuisd en de katten kunnen nu niet naar buiten; mijn oudste kat was gister aan een palm begonnen. Potje met gras uit de tuin - probleem opgelost. :) Ben benieuwd of het ook voor jouw katten werkt. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kamerplanten eten

Bericht door Dinky »

Heb die van ons inmiddels zover dat het gras favoriet is en de planten niet meer boeiend :) Nu mijn vorige versie gras was mislukt zit ze mij nu regelmatig met een beteuterd koppie aan te kijken vanaf de plek waar normaal haar gras staat :lol: Gelukkig hoeft ze nu niet meer lang te wachten, het nieuwe gras komt inmiddels mooi boven ;) Maar zelfs in de tussentijd laat ze mijn gewone kamerplanten met rust :D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie