"Vijanden"

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

"Vijanden"

Bericht door lisaasil12 »

Hallo!!

We hebben 5 lieve katten hier in huis, waar van 3 (moeder Koefke en 2 zoontjes Mickey en Tijger) gewoon met elkaar kunnen en dan hebben we de andere 2 nog, een hebben we nu zo'n 3 jaar (hij is 8 en heet Snoety) en een die hebben we al sinds ze 6 weken was (ook 8 en heet Jippy). Koefke Mickey en Tijger kunnen wel een beetje met Snoety, omdat dat een hele rustige en liefe kat is. Maar geen enkele kat van ons kan met Jippy (alleen Snoety een heel klein beetje) ook is Jippy sinds hij ongeveer een jaar was best agressief (komt omdat wij verhuisden terwijl zonder dat wij het wisten ze zwanger was en ik en mijn zus nog erg jong waren ik was 5 mijn zus 7 we best veel met die jongen omsjouwden hij valt dus soms zomaar zonder reden aan als je haar aait etc. maar nu vraag ik mij dus af wat kan ik doen om Jippy toch wat normaler met de andere katten om te gaan? Ze hoeven van mij echt geen dikke vrienden te zijn hoor maar ik wil liever niet dat ze elkaar aanvallen als ze elkaar zien.


alvast heel erg bedankt!!
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: "Vijanden"

Bericht door Dinky »

Een optie is wat doekjes/kussentjes met valeriaan door huis te verspreiden (neem wel iets waar vlekken in mogen komen want het kan wat vlekken geven).
Je kan ook een feliway-verdamper kopen om ze wat relaxter te krijgen.
Je zou kunnen kijken naar bach bloesem therapie.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Lyla80
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2014 12:42

Re: "Vijanden"

Bericht door Lyla80 »

Ik heb laatst via Marktplaats een student kattengedragsdeskundige van Tinley laten langskomen. Misschien is dat iets voor jou? Zo iemand kijkt naar het gedrag van de katten, de omgeving en geeft je gedegen advies. Dit advies wordt ook nagekeken door heuse gedragsdeskundigen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: "Vijanden"

Bericht door Adriana »

als ik het goed lees dan is Jippy een poes en het gebeurt heel vaak dat die wat moeilijker in een katergroep liggen.
net zoals mannen doorgaans anders reageren dan vrouwen is dat met katers en poezen ook zo.
daar is niet zo veel aan te doen anders dan Jippy rustige plekjes geven en niet al te veel mee bemoeien. is niet te trainen trouwens!! noch 'op te voeden', corrigeren of op een andere manier om te bouwen. accepteer haar maar gewoon zoals ze is, met sommige mensen is dat ook zo..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie