bijten en krabben en andere vragen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
bonne
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2013 19:32

bijten en krabben en andere vragen

Bericht door bonne »

Bonne is nu vier weken bij ons uit het asiel.

Hij is al aardig thuis en komt nu ook op schoot.
Ik weet dat aaien soms teveel kan zijn voor katten, maar dit gebeurde toen hij gewoon op schoot zat zonder dat ik hem aanraakte.
Ineens begon hij me te bijten en mijn arm te omklemmen en te trappen met de poten. Ik ben stil blijven zitten maar prettig was dit niet. Hij deed dat verscheidene keren. Hij deed me wel pijn en ben ervan geschrokken.
Ik heb hem niet gestraft want ik denk dat hij het niet uit kwaadheid deed.

Verder is hij heel lief maar iets anders is ook dat hij zich snel verveelt.
ik speel wel met hem, maar hij is heel anders dan onze andere asielkatten waren. Hij heeft echt aandacht nodig en is erg gericht op mensen en dus op ons.
Heb speeltjes voor hem en hij kan en mag ook naar buiten, maar het is geen buitenkat, want snel weer binnen

Hij begint ons wat uit te proberen in het uitproberen van dingen die niet mogen.
Ineens aan de stoelen hangen (hij heeft een eigen krab-plek wat hij eerst in het begin braaf gebruikte) en nu ineens niet meer. Het lijkt wel of hij nog meer aandacht wil en er op die manier om vraagt.
We zijn best veel thuis, maar hij kan ook slecht tegen alleen zijn.

Overigens is het een heel lief beest maar totaal anders dan onze andere katten. We willen hem dan ook niet kwijt, maar hem helpen hiermee
wel een verhaal dit, maar misschien heeft iemand hier ervaring hiermee.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: bijten en krabben en andere vragen

Bericht door nellebel »

denk inderdaad dat hij zich verveeld. herken het van onze flippie. de meest lieve kat die ik meenam uit het asiel maar na een paar weken lek ze steeds agressiever te worden. wat bleek, pure verveling en gemis van een maatje. ze was in het asiel altijd gewend met anderen te zijn. en als mens kun je die rol niet overnemen. na de komst van een maatje nooit meer problemen gehad. het gedrag verdween als sneeuw voor de zon.
verder moet je je kat leren lezen qua gedrag. vaak krijg je subtiele hintjes wanneer kriebelen genoeg is geweest. l denk ik dathij bij jou echt verveling is. onze gijs doet dit namelijk ook met spelen. wij noemen dat altijd de kangoeroe is weer bezig. maar hij doet het altijd voorzichtig, krabt mij daarmee nooit, maar hij vind het spelletje geweldig.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: bijten en krabben en andere vragen

Bericht door ayla »

Ik denk ook dat bonne een katten maatje mist.

Felix en garfield klemmen mijn arm soms ook, de nagels doen wat zeer maar er wordt niet door gebeten maar wel best hard met veel gelik en kopjes geven. Dit doen ze ook op hun kong als ik er valeriaan op heb gedruppeld. Echter op de komg gaat het er wat harder aan toe. Hier is het een uiting van liefde bij ons want ze doen echt voorzichtig en stoppen direct als ik het aan geef. Ze doen dit als heerlijk gekriebeld en geaaid worden, zijn er dol op.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: bijten en krabben en andere vragen

Bericht door Dinky »

Het eerste waar ik aan denk is een leeftijdsgenootje bij hem plaatsen. Dan los je ook gelijk het probleem van alleen zijn op omdat hij altijd zijn kattenmaatje heeft als jullie weg zijn ;)
Meestal verdwijnen de problemen die jij noemt dan ook als sneeuw voor de zon ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: bijten en krabben en andere vragen

Bericht door Ilone »

Hier is ook het eerste wat ik denk, een kitten erbij.
Ze leren veel van elkaar, dingen die wij mensen niet kunnen leren, en kunnen hun energie kwijt op elkaar ipv op jouw arm ;)
Je hebt ook verschillend speelgoed, bijvoorbeeld de Kong Kickeroo. Als je even bij Zooplus kijkt vind je hem wel (banner bovenaan de pagina) Wat de kitten nu op jouw arm doet, doen ze dan op de Kong.
Niet straffen inderdaad, wel duidelijk maken dat jouw handen/armen niet iets is om mee te spelen. Bijvoorbeeld met een duidelijke nee en het beestje bij een krabpaal of bijv de Kong te zetten.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
chantysavina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 dec 2013 10:13
Locatie: helmond

Re: bijten en krabben en andere vragen

Bericht door chantysavina »

ik zie nu dat ik twee de zelfde toppics heb.. er is iets fout gegaan denk ik. maar een extra kitten lijkt me ineens zo druk in huis,, heb eenn hond 5 cavias en dan nu een kitten.. ik zit twijfel er over om er een extra te nemen,..
is dat niet erg dan dat ik die uit een ander nest neem? stel ik neem er een bij? en als ik er een neem wordt het sowieso wel een van boven de 12 weken..of moet die dan ook 7 weken zijn?
love my animals
chantysavina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 dec 2013 10:13
Locatie: helmond

Re: bijten en krabben en andere vragen

Bericht door chantysavina »

Ilone schreef:Hier is ook het eerste wat ik denk, een kitten erbij.
Ze leren veel van elkaar, dingen die wij mensen niet kunnen leren, en kunnen hun energie kwijt op elkaar ipv op jouw arm ;)
Je hebt ook verschillend speelgoed, bijvoorbeeld de Kong Kickeroo. Als je even bij Zooplus kijkt vind je hem wel (banner bovenaan de pagina) Wat de kitten nu op jouw arm doet, doen ze dan op de Kong.
Niet straffen inderdaad, wel duidelijk maken dat jouw handen/armen niet iets is om mee te spelen. Bijvoorbeeld met een duidelijke nee en het beestje bij een krabpaal of bijv de Kong te zetten.

speelgoed heeft het beesje lijkt me hier wel genoeg het huis ligt vol met rammel dingetjes balletje touwtjes,,
dus denk niet dat het verveling is maar meer het gemis.
mij krabben doet het beestje niet hij slaat alleen naar de hond, en als ik hem oppakt blaast ze en zet ze der nagels uit, net lag ze in der mandje en ik was naast haar de was aan het opvouwen en zat echt alles te bekijken heel nieuwsgierig naar wat ik aan het doen was.. maar als ik der dan ff wil aaien meteen blazen, dus weet dan niet of ik der door kan aaien of beter met rust kan laten.
love my animals
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: bijten en krabben en andere vragen

Bericht door Ilone »

Je hebt op het verkeerde topic gereageerd ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Cerna

Re: bijten en krabben en andere vragen

Bericht door Cerna »

Ja, ik dacht ook al: hier gaat iets niet goed.

Ik heb sinds 8 weken twee kittens erbij (nu 6 katten) en wanneer ik zie hoe die twee met elkaar spelen..........dan ben ik blij dat het mijn arm niet is. Twee kittens is druk - al went het :smile: - maar is zoveel beter voor het kitten. Samen spelen/ravotten (proberen om elkaars kop eraf te trekken), slapen, wassen, vrijen, eten. Het is heerlijk om te zien.

Dus: neem er een maatje bij en jouw arm wordt met rust gelaten :smile:
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: bijten en krabben en andere vragen

Bericht door Chiquita98 »

Dit gedrag vertonen mijn katten precies zo als ze hun speeltje lees prooi vast hebben.
Ik krijg in februari ook twee kittens erbij. Verheug me enorm op hun samenspel. Heb dan ook 6 katten.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie