heeft kyran echt kittenvoer nodig?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

heeft kyran echt kittenvoer nodig?

Bericht door nellebel »

onze kyran weigert kittenbrokjes te eten. soms een maar maar hij vind die van guusje en gijs veel lekkerder. apart zetten met eten is geen optie want ze eten allemaal niet meer als ze niet bij elkaar zijn.
gijs weetdat hij geen kittenbrokken mag maar tja wat hij doet als wij er niet zjin? geen idee.
guusje is niet te stoppen die is dol op kittenbrokken. in hoeverre moet kyran het wel hebben? ik geef ze nog steeds, maar zie ook dat guusje (en/of gijs, weet niet precies van wie het is) vaker braakt en dan liggen er hele kittenbrokken in.
ik heb al bedacht om kyran dan kittennatvoer te geven, dat heb ik beter onder controle omdat ik er dan bij zit. zou hij daar genoeg aan hebben?
guusje en gijs zijn dik genoeg en schijnbaar kunnen ze die vette kittenbrokjes niet goed verdragen en kyran weigert ze toch.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: heeft kyran echt kittenvoer nodig?

Bericht door G+S »

Garfield schrokt die kittenbrokken soms echt naar binnen zonder te kauwen. Ik vond dat eng en heb toen in overleg met de dierenarts Royal canin indoor erdoorheen gemixt. 50/50 zodat er grotere brokken tussen zitten en hij wel moet kauwen.

Ik denk dus niet dat het heel erg is als Kittens "volwassen" brokken krijgen

Je zou de brokken van kyran kunnen mixen met de brokken van Guus en Gijs krijgt hij toch kittenbrokken binnen en mocht Guus of Gijs aan t bakje van kyran beginnen krijgen ze niet alleen maar kittenbrokken binnen en kunnen ze die ook niet grote hoeveelheden ineens doorslikken door de grote brokken die ertussen zitten.

Ik hoop dat t duidelijk is :p haha
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: heeft kyran echt kittenvoer nodig?

Bericht door nellebel »

goeie tip dank je wel
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
drie katers
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 nov 2013 21:39
Locatie: Tussen Delftzijl en Hoek van Holland
Contacteer:

Re: heeft kyran echt kittenvoer nodig?

Bericht door drie katers »

Guusje van mij stal toen hij nog bij zijn moeder was brokken van haar en ook van het natvoer. Toen was hij dus nog erg jong, het is altijd goed gegaan en nu een grote kater, dus erg is het niet.
Groetjes van Ingrid en Guusje, Robin en Freek (24-12-2012)
In gedachten ♥ Boris*(1,5), Sita*(10), Binkie*(14), Kareltje*(2), Mozart*(17), Romy*(19)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: heeft kyran echt kittenvoer nodig?

Bericht door mittenslief »

nee hoor...de kittenbrokken kan je gewoon weglaten, daar groeien ze echt niets minder om
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: heeft kyran echt kittenvoer nodig?

Bericht door Ikey »

Het kan niet zoveel kwaad als hij geen kittenbrokjes krijgt. Ik zou hem geen lightvoer geven of indoorvoer (weet niet wat Gijs & Guusje krijgen?), hij moet wel nog groeien en hij zal beweeglijk zijn, dus daar moet hij brandstoffen voor krijgen. En het is ook een goed idee om, wat je al zegt, wel kittennatvoer te geven.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: heeft kyran echt kittenvoer nodig?

Bericht door nellebel »

guusje en gijs krijgen een mengeling van sterilised appetitecontrol en voor de tanden. ze krijgen daarlangs 2x daags natvoer en 2x daags een snackje (vriesdroog kip van tinlo of vitakraft staafje met zjin 3en gedeeld) ipv natvoer 2x per week rauwe kip
kyran eet als een beer. hij eet meer als de anderen. eet altijd alle restjes op en staat na het uitlikken van 3 schaaltjes met zjin pootjes op mijn bord om te kijken of hij daar ook nog iets van kan aflikken.
(dit laten we niet toe hoor, mijn katten krijgen geen mensenvoer, alleen als ze jarig zijn een toefje slagroom.)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: heeft kyran echt kittenvoer nodig?

Bericht door mittenslief »

nou hier eten die rakkers alles...behalve kittenvoer en kittennatvoer ze wegen nu al bijna 2700 gr. en dat met 18 weken......
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Cerna

Re: heeft kyran echt kittenvoer nodig?

Bericht door Cerna »

Nee hoor, niet erg.
Voordat de commercie ontdekte dat het noodzakelijk was om voor iedere leeftijd, iedere kwaal en ieder soort kat een andere brok te produceren, aten kittens wat alle andere katten ook aten en werden gezond groot.

Ik heb van de fokkers ook standaard RC kittenbrokjes meegekregen, maar zodra het kitten (Amber, Noa, Milka of de huidige kittens) in de smiezen kreeg dat er nog veel lekkerder brokjes in huis stonden, lieten ze de kittenbrokjes links liggen en at Cochi, die toen al nierpatiënt was, ze op en dat was niet de bedoeling.

Deze kittens kregen alleen vers voeding mee en ik heb eerst afgewacht of ze überhaupt wel brokjes wilden (want bij de fokker aten ze ze niet) en toen ze smakelijk van RC Sensible en Exigent gingen eten, heb ik het zo gelaten. En ze groeien als kool dus al die claims van de fabrikanten neem ik met een korreltje zout.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: heeft kyran echt kittenvoer nodig?

Bericht door Chiquita98 »

Ik geef mijn kittens vrijwel meteen volwassen voer. Teveel gedoe inderdaad. En ze groeiden hier als kool
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
drie katers
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 nov 2013 21:39
Locatie: Tussen Delftzijl en Hoek van Holland
Contacteer:

Re: heeft kyran echt kittenvoer nodig?

Bericht door drie katers »

@Wendy, wat voor voer krijgen ze bij jou voor de tanden? Guusje krijgt RC Oral sensitive en bij de da kan ik een proef zakje hill's meenemen volgende week als ik daar dan ben. Kijken of hij dat lust. Ik neem aan dat het proefzakje Hill's oral care is.

Ik vraag me af of er veel verschil is tussen Hill's en RC, maar ik wil natuurlijk het beste.
Groetjes van Ingrid en Guusje, Robin en Freek (24-12-2012)
In gedachten ♥ Boris*(1,5), Sita*(10), Binkie*(14), Kareltje*(2), Mozart*(17), Romy*(19)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: heeft kyran echt kittenvoer nodig?

Bericht door BillyJean »

Fayline at kittenvoer en Taffy de adult. Maakt niets uit.maak je dus geen zorgen..
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: heeft kyran echt kittenvoer nodig?

Bericht door Catfish »

Ik heb het wel eens geprobeerd, kittenbrokjes. Maar ik werd er gillend gek van, omdat iedereen de verkeerde brokken at. Dus ik doe niet meer aan kittenbrokjes. Is prima gegaan, je kent mijn jongens en ook Pippin heeft nooit kittenvoeding gehad. Nou, die is behoorlijk uitgegroeid... ;-) En iedereen is gezond.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Cerna

Re: heeft kyran echt kittenvoer nodig?

Bericht door Cerna »

drie katers schreef:@Wendy, wat voor voer krijgen ze bij jou voor de tanden? Guusje krijgt RC Oral sensitive en bij de da kan ik een proef zakje hill's meenemen volgende week als ik daar dan ben. Kijken of hij dat lust. Ik neem aan dat het proefzakje Hill's oral care is.
Hoezo, voer voor de tanden? Dat geloof je toch niet?
De meeste katten slikken de brokjes zo door en brokjes doen dus hoegenaamd niets voor de tanden (en gezien je topic over tandvlees denk ik dat je het tandvlees bedoelt).
Gebruikersavatar
drie katers
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 nov 2013 21:39
Locatie: Tussen Delftzijl en Hoek van Holland
Contacteer:

Re: heeft kyran echt kittenvoer nodig?

Bericht door drie katers »

Cerna schreef: Hoezo, voer voor de tanden? Dat geloof je toch niet?
De meeste katten slikken de brokjes zo door en brokjes doen dus hoegenaamd niets voor de tanden (en gezien je topic over tandvlees denk ik dat je het tandvlees bedoelt).
Voor het tandvlees ja. Dat zal Wendy ook bedoeld hebben, toen ze schreef voer voor de tanden.

Hier kauwen ze wel op de brokken als ze groot genoeg zijn. Robin en Freek kauwen op RC indoor en Guus op RC oral. Guusje heeft een paar maanden hill's gehad, dat waren kleinere brokken en die slikte hij zo door, maar grotere brokken niet.
Groetjes van Ingrid en Guusje, Robin en Freek (24-12-2012)
In gedachten ♥ Boris*(1,5), Sita*(10), Binkie*(14), Kareltje*(2), Mozart*(17), Romy*(19)
Plaats reactie