Hoe help ik mijn kat met een gebroken voorpoot

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Pastoe
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2013 18:44

Hoe help ik mijn kat met een gebroken voorpoot

Bericht door Pastoe »

Dag iedereen,

Mijn poes Pastoe is gister uit het raam gevallen van 15m hoog. Gelukkig heeft hij 'alleen maar' een gebroken linker voorpootje, het kon veel erger zijn.

Pastoe is normaal elk moment bij me, hij loop overal mee, ligt altijd op mijn schoot, sinds het ongeval zit hij nog maar enkel verstopt, onder de zetel, onder bed, onder de kast,...
Hij eet en drink ook al voldoende.

Ik ben er zelf ongeloofelijk van geschrokken en voel me heel verdrietig bij de situatie. Ik wil hem zo goed mogelijk helpen en verzorgen zodat alles terug inorde komt.
Hoe kan ik het beste handelen? Laat ik hem verstopt zitten? Ik zou hem natuurlijk graag terug bij mij hebben. Of doe ik gewoon zoals ik nu doe hem tijd en ruimte geven, ik praat veel tegen hem, en streel hem wanneer hij het toelaat.

Bedankt
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hoe help ik mijn kat met een gebroken voorpoot

Bericht door Dinky »

Denk dat ik zou kijken voor een bench zodat hij de poot niet teveel belast ;-) Dat hij zo weg kruipt kan goed inhouden dat hij veel pijn heeft...
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Hoe help ik mijn kat met een gebroken voorpoot

Bericht door ayla »

Mijn Felix heeft ook een gebroken voorpoot gehad. Belangrijk was bij ons rust in de bench. Poot zo min mogelijk belasten. Zie ook http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... roken+poot
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Hoe help ik mijn kat met een gebroken voorpoot

Bericht door eveline1982 »

Ik raad je ook aan om hem in een bench te zetten, zo belast hij zijn poot het minste en kan jij lekker half voor half in de bench gaan liggen om met hem te kroelen en hem zo goed mogelijk te verzorgen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie