Na diarree dieet DA nu chronisch honger!

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
oes1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 okt 2013 13:54

Na diarree dieet DA nu chronisch honger!

Bericht door oes1966 »

Toen Tommy hier kwam, gaf ik hem een bakje brokken dat de hele dag bleef staan. 's Avonds kreeg hij ook natvoer. Hij at 'gewoon'. Niet altijd het natvoer op overigens. En de brokken gewoon verspreid over de dag. Vorige week had hij echter diarree en ben ik met hem naar de dierenarts gegaan. Hij kreeg speciale brokken die ik in 4 porties van 8 gram over de dag verspreid moest geven. Gelijk de eerste dag al toonde hij zich zo hongerig, alsof hij in geen dagen iets gegeten had. De volgende dag de DA gebeld en overlegd: hij mocht wel iets meer, aangezien de diarree alweer over leek te zijn, en dan geleidelijk weer terug naar het oude voer. Tommy blijft echter zoo hongerig, rustig afwegen of in zijn bakje doen is er niet meer bij; hij springt op het aanrecht en duikt gelijk in de brokken met zijn kop. Ik was inmiddels al bijna terug op zijn oude brokken en oude hoeveelheid, maar gisteren had hij opeens weer diarree en vandaag heb ik hem dus alleen maar dieet brokken gegeven.

Ik zit nu met twee vragen:
Krijgt hij diarree van zijn oude brokken (kittenbrokken van de Welkoop huismerk)?
En waarom is hij nu zo overdreven hongerig, dat ook voor ons rustig koken en eten er niet meer bij is? gaat dat nog over?

Natvoer heeft hij de afgelopen week niet gehad...
Tommy (19-04-2013)
Vinnie (30-07-2013)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Na diarree dieet DA nu chronisch honger!

Bericht door Ikey »

Grote kans dat hij diarree krijgt van de brokken die je hem geeft. Dat zijn namelijk zo ongeveer de slechtste brokken die een kat kan krijgen... Ik raad je sterk aan hem kittenbrokjes te geven van Royal Canin of Hills. Zie ook al onze topics over goed voer voor kittens.

Kittens moeten daarnaast onbeperkt brokken hebben, omdat ze nog groeien. Dit had je dus heel goed gedaan :) Hij is waarschijnlijk zo gebrand op alles wat eten is nu, omdat hij inderdaad honger heeft en niet meer van zijn brokken kan eten wanneer hij wil.
Dus geef hem onbeperkt brokken van een goed merk en dan zal hij vanzelf weer vertrouwen krijgen dat hij kan eten wanneer hij wil :) en met de tijd zal hij dan van jullie eten afblijven :) grote kans at de diarree dan ook over gaat. Is het trouwens echt spuitpoep of gewoon een soort koeienvlaai?
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Na diarree dieet DA nu chronisch honger!

Bericht door mittenslief »

hij is al gecastreerd dus de kittenbrokken moet je helemaal niet meer geven wordt hij nl. moddervet van. een goede brok en inderdaad onbeperkt
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Na diarree dieet DA nu chronisch honger!

Bericht door Ikey »

Dat ligt aan de kitten, als hij inderdaad gecastreerd is, maar een groeiachterstand heeft, dan heeft hij wel degelijk nog kittenbrokjes nodig. Als hij goed op gewicht is, beter een volwassenbrok, maar geen lightonzin.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6848
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Na diarree dieet DA nu chronisch honger!

Bericht door Dinky »

Denk dat de dieetbrokken licht verteerbaar zijn waardoor hij ook weer sneller honger krijgt (vult minder goed). Daarnaast weeg je nu waarschijnlijk precies af en voorheen ongeveer een bakje per dag?
Ik zou persoonlijk niet kiezen voor het huismerk van een winkel (ook geen whiskas of Felix trouwens, kans is groot dat ze daar stinkende ontlasting van krijgen) maar even rondkijken op zooplus.nl. Wanneer je daarna een merk door de zoekfunctie (rechtsboven) haalt krijg je de ervaringen met dat merk op het forum ;-)

Zou wel weer voor een bakje per dag gaan zoals je voorheen deed en daarnaast natvoer (goed voor de vochtbalans)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
oes1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 okt 2013 13:54

Re: Na diarree dieet DA nu chronisch honger!

Bericht door oes1966 »

Dank jullie voor jullie tips en reacties! In het asiel zeiden ze ook al dat kittenvoer niet nodig was, maar ik had het al in huis en dacht: dan maak ik dat eerst op. Goed, dan ga ik morgen maar eens iets anders in huis halen. Hebben jullie goede ervaringen met Royal Canin? Dat kreeg hij ook in het asiel en ik had het vroeger ook wel voor mijn hond (maar dan hondenbrokken uiteraard ;-) )
Tommy (19-04-2013)
Vinnie (30-07-2013)
Gebruikersavatar
oes1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 okt 2013 13:54

Re: Na diarree dieet DA nu chronisch honger!

Bericht door oes1966 »

O ja, wat betreft de diarree: het is heel even spuit geweest, verder gewoon dunne derrie. Verder weegt hij 2,5 kilo. Ik weet niet of dat goed of weinig is voor een kater van 6 maanden? Hij is in ieder geval nog niet te dik.
Tommy (19-04-2013)
Vinnie (30-07-2013)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Na diarree dieet DA nu chronisch honger!

Bericht door Ms Maaike »

Ik weet niet of je het ergens nog had vermeld, maar wanneer en waarmee is Tommy (leuke naam ;) ) voor het laatst ontwormd?

Of 2,5 kilo veel of weinig is is niet te zeggen. Mijn Tommy is nu acht maanden en weegt 4 kilo, maar hij is niet dik. Je zou foto's kunnen uploaden van een boven- en zijaanzicht van Tommy, dat zegt vaak meer dan gewicht in combinatie met leeftijd. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Na diarree dieet DA nu chronisch honger!

Bericht door mittenslief »

nee 2,5 kg. vindt ik niet veel voor 6 maanden eerder weinig....als t een goed asiel is zal de ontworming wel ok wezen neem ik aan..ik heb er hier 1 van 14 weken en die weegt 2,2 kg..maar wordt extreem groot
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
oes1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 okt 2013 13:54

Re: Na diarree dieet DA nu chronisch honger!

Bericht door oes1966 »

Hij is in het asiel ontwormd en heeft vorige week (op aanraden van de dierenarts) ook nog een kuur gehad. Hij moet nog voor de 2e enting gaan, maar door de diarree kon het even niet. Ik hoop dat het deze week zal lukken... Ik heb het idee dat Tommy niet zo groot is/wordt. Hij heeft nog een klein koppie, heel fijntjes. Maar wel grote poten, dus misschien komt het nog. maar 2,5 kilo is dus niet veel? De dierenarts heeft er verder niets van gezegd.
Tommy (19-04-2013)
Vinnie (30-07-2013)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Na diarree dieet DA nu chronisch honger!

Bericht door Ms Maaike »

Zoals blijkt is het niet makkelijk uit tekst te halen of een kat veel of weinig weegt, dat kun je het beste afleiden uit het postuur. Vandaar de vraag om foto's. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
oes1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 okt 2013 13:54

Re: Na diarree dieet DA nu chronisch honger!

Bericht door oes1966 »

Ik heb even gegoogled: 2,5 kg is een gewoon, goed gewicht voor een kat van 6 mnd.
Tommy (19-04-2013)
Vinnie (30-07-2013)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Na diarree dieet DA nu chronisch honger!

Bericht door Ms Maaike »

Dat kan een richtlijn zijn, maar er zijn in drie berichten al twee katten die daarvan afwijken. Dus nogmaals; zonder foto's kun je daar gewoon erg weinig over zeggen.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
oes1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 okt 2013 13:54

Re: Na diarree dieet DA nu chronisch honger!

Bericht door oes1966 »

Ms Maaike schreef:Zoals blijkt is het niet makkelijk uit tekst te halen of een kat veel of weinig weegt, dat kun je het beste afleiden uit het postuur. Vandaar de vraag om foto's. :)
Ik heb nog niet zoveel foto's van Tommy: ze zijn namelijk allemaal bewogen :lol:

Ik weet niet of je iets op deze foto kunt opmerken over zijn formaat:

Afbeelding
Tommy (19-04-2013)
Vinnie (30-07-2013)
Gebruikersavatar
oes1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 okt 2013 13:54

Re: Na diarree dieet DA nu chronisch honger!

Bericht door oes1966 »

En nog 1:https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5869_n.jpg Ik kon deze foto niet op het forum plaatsen omdat hij niet aan de eisen voldoet, ik weet niet of iedereen hem kan zien...?
Tommy (19-04-2013)
Vinnie (30-07-2013)
Plaats reactie