Krakende gewrichten

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gesloten
Gast

Krakende gewrichten

Bericht door Gast »

Hoi,

Wij hebben een poes van 8 maand genaamd Sina, en die heeft een eigenaardig probleempje.

Als ze zich afzet, kraakt een pootje. We vermoeden dat het een voorpootje is, maar weten het niet zeker. We hebben al haar pootjes onderzocht op builen ofzo, maar kunnen niets vinden. Ze mankt ook niet.

Het gebeurt ook niet de hele tijd, maar de laatste tijd hebben we wel de indruk dat het erger wordt. Binnen een goede week gaan we met haar naar de DA, voor de sterilisatie, en we zullen het hem voorleggen.

Maar ik had toch graag geweten of jullie ervaring hadden met krakende pootjes.

Misschien nog iets niet onbelangrijks: deze vakantie is ze bij mijn zus op logement geweest. Die heeft 3 katten, variërend in leeftijd van 1,5 jaar tot ruim 16 jaar. We waren nog maar pas weg, toen ze accuut ziek werd. Ze zakte constant door haar pootjes, en het werd snel slechter. M'n zus is er direct mee naar de DA geweest, en die heeft haar een kuur van een week antibiotica voorgeschreven. Daar is ze snel van opgeknapt.

Ondertussen zijn we ook eens naar de DA geweest, en die verklaarde haar kerngezond.

Ze is niet ziek, en ik vind het een beetje dwaas om enkel daarvoor bij een dierenarts binnen te stappen. Maar ik vind het toch wel vreemd, en ik maak me een beetje ongerust. Als jullie iets weten, zou ik daar heel blij mee zijn.
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Daar heb je dierenartsen voor. Gewoon naar toe gaan als je het niet vertrouwd!
Groetjes Gerda
Gast

Bericht door Gast »

Zou ik ook doen, jij kent je kat het best en als je het gevoel hebt dat er iets niet klopt, waarom zou je niet naar de DA gaan ? ... daar zijn ze toch voor !
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Als je het niet vertrouwd gewoon direct naar de DA gaan. Voor je het weet ben je te laat!! Ik weet waar ik over praat zo zijn wij onze Ollie verloren, waren een paar dagen eerder gegaan had ze misschien nog geleefd.

gr BlackPanther999 en de poezekinders
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Vreemd inderdaad, ik zou voor je eigen gemoedsrust toch even gaan. Wat kost nou zo'n consult als je je toch beter erdoor voelt (en waarschijnlijk je katje daarna ook) wie weet is het wel patella luxatie, geen idee of het dan kraakt, maar het heeft wel met de knie gewrichten te maken.

groetjes
Danielle
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Als je twijfels hebt zou ik ook gewoon even langs de DA gaan. De beestjes kunnen het je (helaas) zelf niet vertellen of er wat aan de hand (poot) is. Succes hoor..... ook met de sterilisatie!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Stella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 sep 2003 20:27
Locatie: Rozenburg (ZH)
Contacteer:

Bericht door Stella »

Laat eens bloedprikken bij de DA en vraag of ze willen kijken op slijtage van de gewrichten. Het komt zelden voor bij katten van deze leeftijd, maar je mag het niet uitsluiten.
Mindsurfer

Bericht door Mindsurfer »

Bedankt voor de reacties; ik hou jullie zeker op de hoogte.

Het kraken is ons de laatste dagen niet meer opgevallen, het gebeurt ook niet de hele tijd. We zullen de afspraak voor de sterilisatie gewoon een paar dagen vervroegen, en dan horen jullie het wel.
Gesloten