Kat terugkerend ziek, oorzaak onbekend

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Suuzd
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2013 16:46

Kat terugkerend ziek, oorzaak onbekend

Bericht door Suuzd »

Na vele bezoeken aan de dierenarts en bij gebrek aan een diagnose ben ik benieuwd of er iemand is die het ziektebeeld van mijn kat herkent.

Ca. drie weken geleden had mijn kat een ontstoken oog, uitwendig en een beschadiging van het hoornvlies. Eea behandeld met penicilline en oogzalf (Cavasan). Ca. anderhalve week later werd hij erg ziek. Had hoge koorts, at en drink niet meer, totaal lusteloos en buikpijn (geen braken voor zover ik kan zien). Kat kreeg een infuus en ontstekingsremmers. Bloedonderzoek liet geen afwijkingen zien in nierfunctie of lever. Koorts hield aan en twee dagen later weer terug naar de dierenarts. Opnieuw onderzoek (bloedwaarden, rode en witte cellen normaal) en röntgenfoto. Hieruit bleek niets afwijkends. Hij kreeg antibiotica en ontstekingsremmers en vanaf afgelopen maandag ging eea beter (at weer uit zichzelf en normaal gedrag). Ik heb donderdag voor het laatst ontstekingsremmers gegeven. Sinds gisteren echter is de kat weer lusteloos. Vandaag heeft hij wederom koorts (nog onder 40 graden) en eet en drinkt niet.

Is er iemand die hier iets over kan zeggen? Ik heb de dierenarts weer gebeld. Net weer ontstekingsremmer gegeven en koorts is iets gedaald (38,8).
xNero
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2016 13:37

Re: Kat terugkerend ziek, oorzaak onbekend

Bericht door xNero »

Heeft je kat een opgezette buik? Ik wil je zeker niet bang praten, maar soms kan een 'corona' griepvirusje bij een kat muteren tot het FIP virus. Hierbij worden ook vaak dit soort symptomen gezien. Daarnaast zijn er nog virussen die een kat buiten kan oplopen (of erfelijk kunnen worden doorgegeven), dit zijn Fiv en Felv. Je kan je kat hier op laten testen, om uit te sluiten dat het zo iets dergelijks is. Dat is wellicht beter, omdat je dan gericht kan gaan denken een mogelijke oorzaak kan zijn. Heel veel sterkte met je lieverdje. Hopelijk wordt hij snel weer beter!
Dorien66

Re: Kat terugkerend ziek, oorzaak onbekend

Bericht door Dorien66 »

topic is van 2013, ik denk niet dat ts nog hier komt...
Plaats reactie