Baley Zwanger

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
mlssa
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2013 20:54

Baley Zwanger

Bericht door mlssa »

hallo ik ben nieuwe hier en er zouden vast al wat topics zijn over zwangere katten
maar ik wil graag een mening van jullie ! ik weet dat ik hier voor ook naar de da kan gaan
maar onze baley vind dat maar niks en wil haar niet onnodig in de stress brengen
ze is zwanger en heb ze naar mijn mening ook al gevoelt (als je over de buik heen aait voel je ze zitten kan dit !!??) ik heb een filmpje waars ze waars bewegen ! ik zal die er bij uploaden en graag van de kenners gehoord als je de kitten zit bewegen ! mvg Mlssa http://www.youtube.com/watch?v=BcqZ1Jndo6c ( dit is het filmpje)
mlssa
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2013 20:54

Re: Baley Zwanger

Bericht door mlssa »

direct in het begin zie je het en bij de 8-9 sec
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Baley Zwanger

Bericht door Brittenbolletje »

Wat is precies je vraag? Ja je ziet ze bewegen dan zal ze nu tussen de 7 en de 9 weken zwanger zijn. Ik zie ze vaak vanaf 7 weken al bewegen. Als het weinig kittens zijn pas met 8 weken.
mlssa
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2013 20:54

Re: Baley Zwanger

Bericht door mlssa »

baley loopt gewoon vrij rond buiten (inmiddels niet meer !) we weten dus niet wanneer ze gedekt is wij hoorde dat je pas vanaf week 5 ziet dat ze een dikke buik krijgt klopt dit? en zo als u nu net zegt zal ze nu bij week 7-8 zitten nog hooguit 2 weekjes te gaan dus!
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Baley Zwanger

Bericht door jennli »

Wat ga je doen er de kittens? Laat je de moederpoes castreren als ze bevallen is? Zijn hier best wel eat mensen die je iets kunnen vertellen over waar je allemaal op moet letten. Zijn ook mensen die het jammer vinden dat het zo ver is gekomen dat de poes per ongeluk gedekt is. Nu niets meer aan te doen natuurlijk. Schattig dat je ze ziet bewegen. Bereid je maar goed voor op de komst van de kittens.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
mlssa
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2013 20:54

Re: Baley Zwanger

Bericht door mlssa »

zo als al gemeld ze is enorm bang voor de da als kitten gebeurd ! haar zus ( helaas dood gebeten door 2 husky's :( ) was wel gecasteert maar simpel weg omdat ze te bang is voor het reismandje al willen we haar zo min mogelijk stress geven ! en ik snap de mensen maar dit is de laatste nestje die komen zal zo moet er toch echt aan geloven. en de kittens doen we naar mensen die er voor willen betalen we zetten ze niet gratis op marktplaats !!
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Baley Zwanger

Bericht door jennli »

Wist je dat er ook middeltjes zijn om je kat een beetje stress weg te nemen voor dit soort situaties? Hier ook twee katten die heel bang zijn voor de reismand en de dierenarts. Gelukkig is die stress altijd maar heel kort. Ik zie het ook in hun eigen belang. Het gaat om hun gezondheid en heel eventjes stress is dan helaas noodzaak al proberen we het ook hier zo makkelijk mogelijk voor ze te maken. Wat naar zeg van de zus van je kat! Precies een van de redenen, waarom we een katafzetting hebben en de katten niet verder kunnen dan de tuin en gewoon binnen dan.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
mlssa
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2013 20:54

Re: Baley Zwanger

Bericht door mlssa »

Onze katten zijn altijd op het erf haar zus lag in de bosjes honden liepen los ze kon geen kant op !
En de middeltje'(s) heeft dieren arts al geprobeerd maar ze blijft een norm bang helaas ! Ik had nog 1 vraag baley eet geen katten broken meer alleen vlees kan dit door het zwanger schap komen ? Ze eet sinds 1 week helemaal geen brokken meer
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6850
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Baley Zwanger

Bericht door Dinky »

De stress van huisdier dokter heeft hier op het forum bij verschillende katten een positief effect op verminderen van stress ;-)
Hoop dat je goed voorbereid bent inmiddels op dit nestje en bij vragen, stel ze ;-)
Zijn hier op het forum verschillende leden die verwaarloosde kittens opvangen en een fokker (brittenbolletje).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
mlssa
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2013 20:54

Re: Baley Zwanger

Bericht door mlssa »

Ja alles staat klaar ! Overal waar de kat graag is staat een doos en minimaal 26 graden wartme lamp hebben we gekocht kitten melk voor bijvoeden (als dat nodig is ) en welk middeltje is goed tegen stress kan je bij de da ook gewoon medicatie halen en dan thuis zelf geven ? Ze krijgt namelijk altijd een prik maar ze heeft de stress van het reismandje al gehad !!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6850
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Baley Zwanger

Bericht door Dinky »

Destress van huisdierdokter (automatische spelling deed er ineens spaties tussen)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Baley Zwanger

Bericht door jennli »

De moederpoes kiest er voor te eten wat ze nu het hardst nodig heeft en wat voor haar prettig verteert. Kan best dat ze de brokjes eventjes niet wil.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Re: Baley Zwanger

Bericht door xdenise »

Mijn DA gebruikt Feliway om katten te kalmeren. Hielp erg goed toen een van mijn poezen zwaar gestresst was geraakt (kwam een hond op haar af in de wachtkamer, dus hier was ze van geschrokken).

Je kan het als spray kopen maar ook als verdamper heb ik begrepen.
Meow is like aloha - it can mean anything ~
mlssa
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2013 20:54

Re: Baley Zwanger

Bericht door mlssa »

oo dankje wel ga dat zeker proberen als ze naar de DA moet
Renatevanderveer

Re: Baley Zwanger

Bericht door Renatevanderveer »

Alsjeblieft, laat haar helpen.. Ik ervaar het momenteel zelf bij mijn schoonouders.
Drie zwangere poezen, vervolgens drie nesten met in totaal elf kittens..
Het is een hels karwei en het kost bergen energie om voor alle ukkies te zorgen.

Ik laat ze, als het me lukt, alle drie steriliseren. Het kattenoverschot in Nederland is al veel te groot..
Plaats reactie