geen slaap meer door gekrab

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Schrödinger
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2013 06:31

geen slaap meer door gekrab

Bericht door Schrödinger »

Hallo,
Mijn Schrödinger vind het vaak nodig om aan één van mijn muren te krabben. Hierbij komt er een geluid voort wat veel weg heeft van nagels over een schoolbord. Doordat deze muur naast mijn bed staat wordt ik hier altijd wakker van (dit is GEEN leuke manier om wakker te worden) om 4 of 5 uur 's ochtends. Om het te verhelpen heb ik de hele muur in aluminiumfolie ingepakt. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Ik ben echt bang dat ik mijn Schrö wat aan doe als dit nog langer zo door gaat. Ik heb een éénkamerflat dus ik kan hem niet buiten de slaapkamer houden. Zodra de winkels open zijn ga ik van die sprays met bewegingssensoren halen om zo te proberen om hem bij die muur weg te houden. Er staat een krabpaal en krabplanken op nog geen half meter afstand dus hier zal het volgens min niet aan liggen.

HELP, ik wil dolgraag eens meer dan 5 uur slaap op een nacht krijgen...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: geen slaap meer door gekrab

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
dat zou heel naar zijn als je je huisdier wat aandoet....

ik vermoed dat je kat aandacht wil en wees blij dat hij niet boven op je hoofd gaat zitten of kijkt of zijn poot in één van je neusgaten past... want dat komt hier ook voor..!
katzels willen - van nature - nog al eens actief zijn in de schemering, dat zit in hun programmering want dat is jaagtijd.

er zijn een paar topics over dit probleem, zelf pse even zoeken..
wat ik kan bedenken is zorgen dat hij tegen die tijd wat te eten heeft (timerbak..?)
paar krabplanken plat op de grond leggen, maar dat blijft herrie maken
zelf een paar uur vroeger naar bed gaan..

hij zal iets anders bedenken als hij niet meer tegen de muur mag krabben en omdat hij iedere keer aandacht krijgt, zal hij het blijven doen.
probeer het te negeren en ik weet dat dit zeker in het begin moeilijk is.
mag hij op je bed? is hij veel alleen?
probeer er geen strijd van te maken en probeer uit te zoeken hoe je hem tegemoet kunt komen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: geen slaap meer door gekrab

Bericht door nellebel »

ben het eens met adriana, hier vooral haar voorval meegemaakt. even tikken op vrouwtjes kop om te kijken of ze wakker is? nee, dan even muisjes halen en op haar kussen gooien, nog geen reactie dan luid knorrend op haar kussen gaan liggen, nog niet dan ga ik onder aan de trap staan schreeuwen.
negeren werkt het beste, nu slapen ze 9 van de 10 keer beide goed door.
wat ook kan helpen is voor het slapen gaan flink spelen zodat ze goed moe zijn. en zorgen dat het buikje goed gevuld is. guusje vind het vooral ook fijn als haar favoriete speelkippetjes mee naar bed gaan. pas als die op bed liggen heeft ze rust. meneer beer en ritselmuis slapen tegenwoordig op een anderen kamer, anders ligt het bed wel erg vol
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: geen slaap meer door gekrab

Bericht door eveline1982 »

Het lijkt erop dat meneer zich nogal eenzaam voelt s'nachts. Hij doet dit in ieder geval niet om je te pesten, maar om je aandacht te krijgen die hij ws nodig heeft. Heb je meer katten, en ben je veel van huis?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Schrödinger
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2013 06:31

Re: geen slaap meer door gekrab

Bericht door Schrödinger »

Ik ben inderdaad 9 a 10 uur per dag van huis. Geen andere katten. Ik snap dat dat zou werken maar dat is geen optie. Ik ga geen kat halen om een probleem op te lossen. Zo'n opmerking zal bij veel mensen in het verkeerde keelgat schieten, ik ben al op een ander forum voor dierenbeul e.d. uitgescholden omdat ik maar 1 kat heb.
Cerna

Re: geen slaap meer door gekrab

Bericht door Cerna »

Je wilt van ons een oplossing horen en de oplossing is, wanneer de kat de hele dag alleen zit, een kat erbij. Maar dat wil je niet horen. Mag ik vragen waarom je een kat hebt aangeschaft wanneer je zoveel weg bent? Omdat jij het zo leuk vond dat er een levend wezen in huis is wanneer je thuiskomt? En hoe zit het dan met de kat? Denk je niet dat hij het ook heel leuk vindt dat er iemand thuis is en aandacht aan hem besteedt?

Wanneer je zoveel weg bent, moet je - wanneer je tenminste het belang van de kat voorop stelt - er een kat bijnemen of de kat herplaatsen.
Ik heb hier ook een herplaatser: als heel klein kitten met de fles grootgebracht door een asielmedewerker, vervolgens met 8 weken geplaatst bij een echtpaar dat allebei 40 uur werkte. 's Avonds kwamen ze moe thuis en dan wilde de kat aandacht. En dat vonden ze voor een uurtje wel leuk, maar niet de hele avond ("we willen zelf ook nog een leven").
Afijn, na 8 maanden ging de kat terug naar het asiel en nam ik deze schat naar huis. Veertien is ze inmiddels en het obsessieve aandacht vragen is allang voorbij want bij ons trof ze nog 4 andere katten.

Je kunt op -tig kattenfora posten, maar zult overal hetzelfde antwoord krijgen. Want dat is de enige oplossing.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: geen slaap meer door gekrab

Bericht door Adriana »

Schrödinger schreef:Ik ben inderdaad 9 a 10 uur per dag van huis.

Geen andere katten. Ik snap dat dat zou werken maar dat is geen optie. Ik ga geen kat halen om een probleem op te lossen.

ben al op een ander forum voor dierenbeul e.d. uitgescholden omdat ik maar 1 kat heb.
kun je inhoudelijk ingaan op de andere suggesties zoals timerbak, s avonds veel langer met hem/haar spelen, op bed even lekker kroelen.. en zo..

en kater of poes en hoe oud en vanaf kitten altijd alleen geweest?

dat woord 'dierenbeul' zal hier denk ik niet vallen want je probeert in ieder geval ander kattenpersoneel te laten meedenken.

als het helemaal niet lukt en je begint een hekel aan je lieve huisdier te krijgen:
sta hem/haar dan af via een asiel.
je tijger heeft recht op een goed leven met zorgzaam personeel! ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: geen slaap meer door gekrab

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ontzettend vervelenf dat je geen nachtrust heb
maar zoveel van huis en 1 kat is ingezetene zielig

Ik zelf heb ook ssscat geprobeerd omdat het verschrikkelijke nachten waren relatie begon zelfs aan een draadje te hangen
sinds de ssscat is alles voorbij en slapen we goed en hoefde m na een week niet meer te gebruiken!
Maar dit zeg ik niet omdat ik t met je eens ben
want 1 kat en zoveel weg is gewoon sneu
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: geen slaap meer door gekrab

Bericht door eveline1982 »

Tja denk dat je op elk forum hetzelfde zal horen, 1 kat en dan zoveel van huis is gewoon zielig. Ik snap wel dat hij dan s'nachts ook bij je wil zijn. Dus of de kat op de slaapkamer laten en anders herplaatsen bij mensen die al katten hebben of meer thuis zijn. Dit ga je niet oplossen met middeltjes, ben ik bang voor.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: geen slaap meer door gekrab

Bericht door Anne87 »

Flo* had hetzelfde bij mij en I. vorig jaar. Ik liep stage, I. werkte, en Flo zat binnen. Dat was 's nachts echt niet te doen, we deden geen oog dicht en de verf werd van de deuren afgekrabt in een poging bij ons te komen. We hebben dit een maand gehad, in de hoop dat het na wennen aan ons huis en aan ons tweetjes bij zou trekken, maar het escaleerde steeds meer. Ze trok de vloerbedekking los, at het op, sloopte alles, noem maar op. Dus toen toch gaan zoeken naar een maatje, dat werd Noodle. Het werden geen enorm dikke vrienden (niet zoals Noodle en Milo zijn), maar het was een kattenmaatje, iemand bij wie ze haar energie kwijt kon en met wie ze samen was als wij er niet waren. En dat scheelde enorm. Ze was niet meer alleen. Eenzaamheid is heel erg naar, ook voor een dier.
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: geen slaap meer door gekrab

Bericht door lidewij020 »

Doe je ook aan voedselverrijking? Zijn er nog andere dingen die je doet om te zorgen dat de kat zijn (teveel aan) energie kwijt kan?
Kun je geen oplossing bedenken om de kat wat meer afleiding te geven? bijvoorbeeld overdag naar een lieve buurvrouw die veel thuis is?
Misschien dat het uiteindelijk fijner voor de kat is als hij ergens kan wonen waar in zijn behoeftes wordt voorzien.
Krabt hij overdag ook aan de muur of alleen 's nachts?
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: geen slaap meer door gekrab

Bericht door nellebel »

mijn nellie was een echte solokat en was ook heel veel alleen. toen werkte ik nog full time. ik heb uit zieligheid ook een keer een kat erbij gezet. kan ik mezelf nu nog van voor de kop slaan hoor. drama wat ik haar heb aangedaan en het ergste is dat ze daardoor mogelijk ook een dodelijke ziekte heeft opgelopen.
ik denk dat het vooral ook belangrijk is wat je met je tijd doet als je wel thuis bent.
heeft de kat genoeg te spelen als hij alleen is en breng je veel tijd met hem door als je thuis bent.
ik ben altijd heel intensief bezig met de katten (toen dus maar 1 kat) als ik thuis ben. ben altijd tegen ze aan het kletsen, zing met ze, betrek ze overal in. ga ik naar boven bijv was strijken dan gaan ze mee. tussen door gooi ik nog wat speeltjes door de kamer. muisje aan een touwtje aan je broekriem werkt ook perfect. kun jij je dingen doen die je wilt doen en de kat kan lekker spelen.
onze nellie de solokat (door trauma's zo gekomen) hield ook niet van spelen, maar die lag altijd bij me. ik creeerde ook altijd plekjes voor haar zodat ze bij me kon zijn.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: geen slaap meer door gekrab

Bericht door Adriana »

meneer of mevrouw Schrödinger heeft op 27 juli kwart voor zeven bericht geplaatst
en is rond half twaalf die zelfde dag nog even langs geweest en dat was het dan!

dus verder zonde van de moeite..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie