kat valt hond aan, help?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
JannekeHeister
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2013 22:42

kat valt hond aan, help?

Bericht door JannekeHeister »

Hallo,
Mijn kat Bender is nu bijna 1, we hebben haar sinds ze het nestje uit mocht.
Ze is niet heel aanhankelijk, soms wil ze wel even geaaid worden maar nooit echt uit zichzelf op schoot komen liggen ofzo. Een paar weken geleden is mijn beste vriendin bij me komen wonen, samen met haar hondje Bailey.
Bailey is een klein vuilnisbakkie van ongeveer anderhalf. Het gaf nooit echt problemen, Bailey was al gewend aan katten en gaf er niet veel aandacht aan, Bender gaf de eerste dagen wel een hoge rug en dikke staart maar deed verder niets. Na een paar dagen waren ze wel gewend, ze waren nog geen dikke maatjes maar lagen op een gegeven moment wel gewoon samen naast me op de bank te slapen en ontliepen elkaar niet, ik heb ze zelfs nog een paar keer betrapt terwijl bender op bailey stond om bij de etensmand te kunnen. Nou ging ik dit weekend een nachtje ergens anders slapen, en bleef mijn huisgenote thuis om Bender eten te geven. Toen ik thuis kwam, was Bender absurd blij om me te zien, hij zat echt aan me vastgeplakt en wou de hele tijd geaaid worden en op schoot liggen en was aan 1 stuk door aan het spinnen en miauwen, normaal doet ze nooit zo en ze was ook niet krols. Maar toen bailey de kamer binnenkwam werd ze helemaal gek, ze ging echt hard tegen hem te keer en als ik hem oppakte en wegzette rende ze meteen weer terug naar bailey om hem te krabben en bijten. Sindsdien hebben we ze gescheiden gehouden, steeds als bender iets zag of hoorde van bailey begon ze meteen te grommen en blazen. Bender bleef tot vandaag zo raar lief, maar alleen tegen mij, ook niet tegen mijn huisgenote. Maar dat was ook van de ene op de andere afgelopen. Ik weet
Echt niet wat ik moet doen, bailey is een heel lief hondje ze doet helemaal niks tegen bender ook niet als zij hem aanvalt. Iemand enig idee wat ik kan doen?
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: kat valt hond aan, help?

Bericht door Brittenbolletje »

Denk toch dat er iets gebeurd is waar je geen weet van heb. Er is nooit 24/7 naar hun samen gekeken.
Plaats reactie