Jonge kat mauwt wanneer er niemand in de buurt is

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
luna2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 mar 2013 11:25

Jonge kat mauwt wanneer er niemand in de buurt is

Bericht door luna2012 »

Afgelopen week ben ik een weekje op vakantie geweest met mijn ouders.
We hebben onze Luna (1jaar oud) voor een weekje in een kattenpension/kattenhotel gedaan.
We hebben haar gisteren opgehaald.
Nu ze weer thuis is mauwt ze heel vaak als er niemand in de buurt is, okal is het maar voor 5 of 10 minuten. of als ze op de bank slaapt en ze word wakker en ze heeft niet 123 in de gaten dat er iemand bij haar is, begint ze ook te maauwen.
Afgelopen nacht bleef ze maar klagelijk miaauwen (bijna jankend) dus heb ik haar uiteindelijk naar boven gelaten en bij mij in bed laten slapen voor de eerste keer.
Me moeder zegt dat het maauwen waarschijnlijk komt omdat ze weer in een andere omgeveving is.
Maar nu een dag later blijft ze maauwen. ik snap er helemaal niks van, ze heeft dit nooit eerder gedaan :-| wie kan mij vertellen wat er aan de hand is??? iemand ervaring hiermee???
Poezen laten pootafdrukjes achter op je hart
Rust zacht lieve Luna, we zullen je nooit vergeten!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Jonge kat mauwt wanneer er niemand in de buurt is

Bericht door Adriana »

het kan zijn dat ze in het pension maatjes had en zich daar erg goed bij voelde.
en nu is ze weer alleen en het kan zijn dat ze om haar maatjes roept..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Jonge kat mauwt wanneer er niemand in de buurt is

Bericht door Freya13 »

Ik denk dat je het niet te ver moet zoeken: volgens mij is ze gewooon bang dat jullie weer weg gaan ... Geef het een paar daagjes tijd en dat komt wel terug goed. Wij zijn zondagavond teruggekomen van vakantie, en nu doen de drie katten weer 'normaal' ... als we net thuis zijn doen ze altijd een beetje 'beledigd' ('waar zijn jullie zo lang geweest?')
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Jonge kat mauwt wanneer er niemand in de buurt is

Bericht door Ikey »

Geen ervaring, maar het klinkt alsof ze onzeker is geworden door het weekje pension. Heeft ze het daar naar haar zin gehad of was ze erg gespannen?

Ik sluit me aan bij de voorgangers.
Ik zou haar even tijd gunnen weer aan de nieuwe oude situatie te wennen, zodat ze tijd heeft weer vertrouwen te krijgen dat jullie weer thuis zijn en er niks meer verandert.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
luna2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 mar 2013 11:25

Re: Jonge kat mauwt wanneer er niemand in de buurt is

Bericht door luna2012 »

Freya13 schreef:Ik denk dat je het niet te ver moet zoeken: volgens mij is ze gewooon bang dat jullie weer weg gaan ... Geef het een paar daagjes tijd en dat komt wel terug goed. Wij zijn zondagavond teruggekomen van vakantie, en nu doen de drie katten weer 'normaal' ... als we net thuis zijn doen ze altijd een beetje 'beledigd' ('waar zijn jullie zo lang geweest?')
Ze zeiden dat ze het naar haar zin had en heel veel gespeeld heeft met de andere katten daar. dus daar ga ik dan wel van uit.

Ze is wel een stuk knuffelbaarder geworden dan dat ze eerst was.
Maar ze lijkt ook erg onzeker, het lijkt alsof ze naar iets op zoek is ofzo.
maar misschien komt dat ook omdat dit de 1e vakantie was dat we haar naar een dierenpension hebben gebracht. misschien dat we allebei weer een beetje aan elkaar moeten wennen ofzo?
Poezen laten pootafdrukjes achter op je hart
Rust zacht lieve Luna, we zullen je nooit vergeten!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Jonge kat mauwt wanneer er niemand in de buurt is

Bericht door eveline1982 »

Denk ook dat ze wat van slag is door de overgang en misschien nu wat verlatingsangst heeft. Zou het even aankijken, en anders misschien opzoek naar een gezellig maatje?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie